Audi przygotowuje specjalistów z całego świata do obsługi serwisowej modelu e-tron

 Ogromna wiedza w dziedzinie technik wysokonapięciowych, elektryczności i elektrycznej inżynierii. Audi bez ustanku szkoli na całym świecie trenerów technicznych oraz techników serwisowych, przygotowując ich do obsługi modelu Audi e-tron. Po raz pierwszy w historii firmy wykorzystuje przy tym techniki wirtualnej rzeczywistości. Wirtualna technika umożliwia bardzo realistyczne i bezpieczne szkolenie na poziomie wrażliwych rozwiązań technicznych, np. akumulatorów wysokonapięciowych. Cztery pierścienie wykorzystują przy tym wydajne, cyfrowe i modularne rozwiązanie używane dotychczas podczas szkoleń w logistyce.

Wraz z premierą pierwszego w pełni elektrycznego modelu spod znaku czterech pierścieni, przed AUDI AG stanęły nowe wyzwania na polach organizacji sprzedaży i serwisu. „Naszym partnerom serwisowym chcemy dać najlepsze z możliwych wsparcie podczas transformacji w kierunku mobilności elektrycznej, dostosowując jednocześnie naszą ofertę szkoleniową do potrzeb cyfryzacji” – mówi Markus Siebrecht, szef pionu aftersales w AUDI AG. „Stąd intensywnie pracujemy nad innowacyjnymi koncepcjami szkoleniowymi dla wybranych profili zawodowych. Ukierunkowane wykorzystanie wirtualnej rzeczywistości jest niezmiernie ważnym elementem tego procesu.” 

Przykład działań: technicy serwisowi ćwiczą w przestrzeni wirtualnej, zwłaszcza w samym sercu nowego Audi e-tron – w wysokonapięciowym akumulatorze. Podczas tak zwanego szkolenia procesowego, krok po kroku uczą się np. jak otwierać akumulator, jak wymieniać skrzynkę przełącznikową lub jak wymienić cały moduł akumulatorów. Korzyści płynące z prowadzenia szkoleń w wirtualnej rzeczywistości polegają na tym, że dzięki cyfryzacji Audi jest w stanie efektywnie, szybko i na wysokim poziomie wprowadzić swoje kursy szkoleniowe na całym świecie. W ten sposób pracownicy serwisów są optymalnie przygotowani na wprowadzenie nowego modelu. Ponadto pracownicy mogą bez żadnego ryzyka zapoznać się w wirtualnej przestrzeni z nowymi, bardzo delikatnymi rozwiązaniami technicznymi i samodzielnie określić prędkość szkolenia. Motywację uczniów z pewnością zwiększają elementy zabawowe. 

Szkolenie w systemie VR bazuje na rozwiązaniu modułowym wykorzystującym efekt synergii z innymi działami firmy. Standardowe interakcje, takie jak chwytanie podzespołów, są zaprogramowane wcześniej, a dane projektowe np. dla akumulatorów, mogą zostać zaimportowane do istniejącego już środowiska. Redukuje to koszty rozwojowe i produkcyjne oraz sprawia, że korzystanie z wirtualnej rzeczywistości w produkcji seryjnej staje się przystępne cenowo. 

Nowe koncepcje szkoleniowe są już dziś opracowywane. Wyobrazić sobie można dla przykładu wieloosobowe szkolenie, w którym zarówno nauczyciele, jak i uczniowie spotykają się w wirtualnej przestrzeni, nawet jeśli fizycznie są w różnych zakątkach świata. W toku prac rozwojowych jest też rzeczywistość rozszerzona – połączenie światów wirtualnego i realnego. Audi opracowuje właśnie specjalną aplikację dla specjalistów od nadwozi w serwisach dealerskich, pozwalającą im oglądać Audi e-tron za pomocą tabletu, w formie trójwymiarowego, naturalnej wielkości modelu. Animacje szczegółowo wyjaśniają technikom kolejne kroki w poszczególnych etapach naprawy. 

Wszystkie materiały szkoleniowe Audi dostępne są dla partnerów serwisowych w bazie danych umieszczonej w chmurze danych, dostęp do której udostępniany jest na życzenie

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?