Alfy Romeo gwiazdami 1000 Miglia 2019.

Również w tym roku wszystko jest gotowe na przeżywanie silnych emocji, jakie dostarcza historyczny 1000 Miglia, legendarny wyścig, który był określany przez Enzo Ferrari mianem „najpiękniejszych wyścigów na świecie”. Powraca, by wzbudzić emocje publiczności na tradycyjnej trasie Brescia-Rzym-Brescia, 37. edycja tej objazdowej imprezy, organizowanej na cześć najwspanialszego wyścigu, jaki kiedykolwiek odbył się na drogach.
To niepowtarzalny zlot, w którym ponownie w rolę „Automotive Global Partnera” wcieli się Alfa Romeo. Legendarna więź pomiędzy marką, która jest rekordzistką pod względem liczby zwycięstw w wyścigach, jedenastu w latach 1927-1957, oraz Mille Miglia została przedłużona na kolejne trzy lata. To jednak nie wszystko. Alfa Romeo jest najsilniej reprezentowanym w wyścigach przez 44 samochody producentem samochodowym. Spośród nich, na imprezie w Brescii wyróżnia się kilka ekskluzywnych modeli Alfa Romeo należących do FCA Heritage, działu Grupy zajmującego się ochroną i promocją dziedzictwa kulturowego włoskich marek FCA. Samochody te na co dzień są wystawiane w Muzeum Alfy Romeo w Arese – „Wehikuł czasu„. Historyczne „perełki” marki wspierane są przez flotę trzydziestu Alf Romeo Giulia i Stelvio, aut z oficjalnego konwoju 1000 Miglia 2019 i przez limitowane serie specjalne Giulii Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” zaprezentowane na Salonie Samochodowym w Genewie i teraz debiutujące na drodze. Na starcie 1000 Miglia, za kierownicą Giulii Quadrifoglio w specjalnym, jubileuszowym kolorze zasiądzie Antonio Giovinazzi, kierowca z zespołu „Alfa Romeo Racing”.

Alfa Romeo 6C 1500 Super Sport.
Oczy wszystkich fanów skierowane będą na niezwykłą Alfę Romeo 6C 1500 Super Sport z 1928 roku, której karoseria została wyprodukowana w „Stabilimenti Farina”: jest to egzemplarz analogiczny do tego, który zwyciężył 1000 Miglia w 1928 roku z Giuseppe Camparim i Giulio Ramponim za kierownicą. W ostatnich czasach, samochód z Muzeum Alfy Romeo wygrał historyczny rajd Mille Miglia w 2005, 2007 i w 2008 roku. W tym samym roku wskoczyła o jeden stopień wyżej na podium podczas rajdu „Mille Millas Sport” odbywającego się w Argentynie i w roku 2008. Niezwykłe 6C 1500 Super Sport z 1928 roku wyposażone jest w sześciocylindrowy silnik o pojemności 1487 cm3 i rozwija maksymalną moc 76 KM przy 4.800 obrotach/min, osiągając maksymalną prędkość 140 km/h. W latach 1928-1929 samochód został wyprodukowany w 31 egzemplarzach. Podczas wyścigu  będzie ona prowadzona przez Giovanniego Moceri, posiadacza tytułu Mistrza Włoch ACI Sport i zwycięzcę najważniejszych włoskich, cyklicznych wyścigów: od Mille Miglia poprzez Targa Florio aż po Grand Premio Nuvolari i Złoty Puchar Dolomitów.

Alfa Romeo 1900 Sport Spider.
Oficjalna reprezentacja Alfy Romeo przewiduje również 1900 Sport Spider z 1954 roku. To niezwykle rzadki wyścigowy spider, tylko w jednym egzemplarzu, wyposażony w czterocylindrowy silnik z dwoma wałkami z „1900” z suchą miską olejową, o maksymalnej mocy podniesionej do 138 KM, rozpędzający samochód do 220 km/h dzięki masie 880 kilogramów oraz wyjątkowo efektywnej aerodynamice. Wyróżniające się designem dzieło Bertone, 1900 Sport Spider wyposażony jest w pięciostopniową skrzynię biegów oraz most tylny De Dion: osiągi i łatwość prowadzenia porównywalne są z nowoczesnymi samochodami, auto jest szybko reagujące i konkretne, dobrze trzyma się drogi. Samochód ten odgrywa wyjątkową rolę oficjalnego „Guest Car” 1000 Miglia 2019, biorąc udział w wyścigach z numerem startowym 1000 i otwierając orszak konkurencyjnych zabytkowych samochodów.

Alfa Romeo 1900 Super Sprint.
Trio oficjalnych samochodów Alfy Romeo zamyka 1900 Super Sprint z 1956 roku, eleganckie coupé z karoserią zaczerpniętą od wersji Touring, które stanowi odmianę „gran turismo” 1900, samochodu, który stał się sławny w latach 50. dzięki hasłu „rodzinny sedan, który zwycięża w wyścigach”. 1900 SS z pewnością nie pojawi się po raz pierwszy na wyścigu, ponieważ w latach 50., kiedy odbywały się jeszcze regularne wyścigi Mille Miglia była ulubionym samochodem wielu prywatnych kierowców, którzy wybierali ją ze względu na osiągi i niezawodność. W skład całej w różu ekipy wchodzą Prisca Taruffi i Savina Confaloni, które walczyć będą o prestiżowy Puchar Kobiet.

Od przeszłości do przyszłości.
Trio samochodów zabytkowych symbolizuje długotrwałość więzi pomiędzy Alfą Romeo a wyścigami czterokołowców, historyczny i nierozerwalny związek, którą najlepiej reprezentuje królowa wśród wyścigów: Formuła 1. Nieprzypadkowo, na rozpoczęciu tej edycji 1000 Miglia, w przepięknej scenerii Piazza della Vittoria, gdzie  będzie miało miejsce plombowanie, obecny będzie Antonio Giovinazzi, pierwszy włoski kierowca od ośmiu lat ciągle zasiadający za kierownicą Formuły 1. Giovinazzi nie będzie reprezentował tylko swojej stajni „Alfa Romeo Racing”, zespołu kontynuującego tradycję opartą na doskonałości technicznej i włoskim stylu, cechach szczególnych marki Alfa Romeo. Na całej trasie publiczność będzie mogła podziwiać nowe serie specjalne Giulii Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing”. Giulia Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing” będzie prowadzona przez tego kierowcę podczas pierwszego etapu.

Serie specjalne Giulia Quadrifoglio i Stelvio Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing”.
W tej serii specjalnej, z ekskluzywnym kolorem nadwozia, który jest wyrazem hołdu dla bolidu Alfa Romeo Racing C38, zestawione są niepowtarzalne, stylowe detale, jak sportowe siedzenia Sparco z czerwonymi przeszyciami i konstrukcja z włókna węglowego, gałka dźwigni automatycznej skrzyni zmiany z wstawką z włókna węglowego Mopar® oraz kierownica ze skóry i alcantary, również w tym przypadku z wstawkami z włókna węglowego. Wewnątrz na pierwszy plan wysuwa się jubileuszowy emblemat z logo Alfa Romeo Racing. Ekskluzywne wyposażenie: silnik 2.9 V6 Bi-Turbo, który dzięki specjalnemu tuningowi wykonanemu ad hoc przez inżynierów Alfy Romeo może cieszyć się zwiększoną o 20 KM mocą, a zastosowanie tytanowego układ wydechowego, układu hamulcowego z karbonowo-ceramicznymi tarczami oraz siedzeń Sparco z konstrukcją z włókna węglowego przynosi znaczące ograniczenie masy w porównaniu do wersji z regularnej produkcji.

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?