Audi na wystawie motoryzacyjnej Auto Shanghai 2019

Na wystawie motoryzacyjnej Auto Shanghai 2019, Audi przedstawi dwie światowe premiery i całą serię stworzonych na potrzeby lokalne innowacji. W południowochińskiej metropolii cztery pierścienie pokażą koncepcyjne, wizjonerskie Audi AI:me oraz dwa modele elektryczne: Audi e-tron* i Audi Q2L e-tron – samochód stworzony specjalnie na potrzeby rynku chińskiego, produkowany w fabryce w Foshan. Ten kompaktowy SUV, którego pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem tego roku, celebruje w Szanghaju swą światową premierę.

Prezes zarządu AUDI AG Bram Schot mówi: „Wraz z naszym chińskim partnerem, firmą FAW, wprowadzając na tutejszy rynek w pełni elektryczne modele Audi Q2L e-tron oraz Audi e-tron, rozpoczynamy w Państwie Środka zupełnie nową erę. Produkcja Q2L e-tron rozpocznie się w tutejszej fabryce jeszcze w tym roku, a w roku 2020 zaczniemy tu produkować również model Audi e-tron. Chiny są dla nas największym i najważniejszym na świecie rynkiem.” 

Nadwozie Audi Q2L e-tron jest o 33 mm dłuższe niż nadwozie modelu bazowego. Samochód napędzany jest silnikiem elektrycznym montowanym na osi przedniej, wytwarzającym 100 kW mocy oraz 290 Nm momentu obrotowego. Pojemność akumulatora to 38 kWh, a zasięg auta, według lokalnych procedur homologacyjnych to 265 km. 

Druga generacja Audi Q3, która w Szanghaju ma swą lokalną premierę rynkową, jest także produkowana w Chinach. Rodzinny SUV nie tylko wygląda na bardziej pewnego siebie, ale jest również pojemniejszy i bardziej wszechstronny. Podobnie jak topowe modele Audi wyposażony jest w cyfrowy system operacyjny i w cyfrowe wyświetlacze, rozbudowane rozwiązania systemów infotainment oraz w innowacyjne systemy wspomagania. Chińscy klienci mogą do niego wybrać jeden spośród trzech czterocylindrowych silników, których moc sięga od 110 do 162 kW (150 do 220 KM). 

Kulminacyjnym momentem obecności Audi na wystawie w Szanghaju będzie światowa premiera wizjonerskiego, koncepcyjnego samochodu miejskiej mobilności jutra: Audi AI:me. Jego bryła wyszła spod ołówka polskiego projektanta pracującego w Audi, Bogusława Parucha. Auto to wskazuje drogę rozwoju kompaktowych pojazdów przyszłości. Samochód charakteryzuje się przestrzennym, futurystycznym wnętrzem i możliwościami zautomatyzowanej jazdy na poziomie 4. Poziom ten pozwala pasażerom na zajmowanie się dowolnymi rzeczami podczas podróży autem. Audi AI:me oferuje też szeroki wachlarz najnowocześniejszych rozwiązań technicznych z dziedzin komunikacji, rozrywki, czy po prostu spędzania wolnego czasu. 

Zużycie paliwa modeli wymienionych powyżej 
(Informacje dotyczące zużycia paliwa/energii oraz emisji CO2 podane poniżej w przedziałach, zależą od wybranej wersji wyposażenia pojazdu) 

Audi e-tron: 
Łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 26.2 – 22.6 (WLTP); 24.6 – 23.7 (NEDC) 
Łączna emisja CO2 w g/km: 0

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?