Volkswagen zwiększa udział w rynku w pierwszym kwartale tego roku

W marcu marka Volkswagen dostarczyła na świecie 542,7 tys. samochodów, czyli o 7,2 procent mniej niż w marcu 2018 roku. Pozytywny trend w USA (+ 14,0 procent) nie mógł zrekompensować niższych dostaw w Azji (-10,0 procent), w Europie (-3,5 procent ) i w Ameryce Południowej (-12,7 procent). W sumie, w pierwszym kwartale Volkswagen przekazał klientom 1.464.400 aut, czyli o 4,5% mniej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Ponieważ ogólnie rynek skurczył się jeszcze bardziej, marka odnotowała niewielki wzrost udziału. 

Członek Zarządu ds. Sprzedaży Volkswagena, Jürgen Stackmann, powiedział – „Zgodnie z oczekiwaniami, niechęć klientów w Chinach do zakupów wpłynęła na wyniki naszych dostaw w pierwszym kwartale. Niemniej jednak trwa dalszy silny wzrost udziału Volkswagena w rynku. Listy zamówień wszędzie są długie i ciężko pracujemy nad zwiększeniem produkcji modeli z silnikami benzynowymi, aby szybko można było dostarczać klientom zamówione auta. W najbliższych tygodniach w salonach w Europie zadebiutuje nowy T-Cross, który przyciągnie do nich nowych klientów”.

Dostawy w marcu w poszczególnych regionach wyglądały następująco:

  • W Europie marka Volkswagen dostarczyła 183.200 samochodów, czyli o 3,5 procent mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Częściowo wpływ na zmniejszenie dostaw miała ograniczona dostępność modeli z silnikami benzynowymi, na które obecnie popyt jest wysoki. W Europie Zachodniej również odnotowano niewielki spadek – o 2,4 procent, do 160.600 samochodów. Volkswagen zwiększył jednak udział na kluczowych rynkach – we Francji i Włoszech oraz w Wielkiej Brytanii.
  • Na rynku niemieckim dostawy także nieznacznie spadły w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – zmniejszyły się o 3,2 procent, do 52.700 aut. Szczególnie popularne wśród klientów były SUV-y Volkswagena, których dostawy wzrosły łącznie o ponad 50 procent w porównaniu z dostawami w marcu 2018 roku. W rezultacie udział SUV-ów wzrósł z 18,1 procent w marcu 2018 r. do 28,4 procent w ubiegłym miesiącu.
  • Europie Środkowej i Wschodniej odnotowano duży spadek dostaw – o 10,8% w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Do klientów trafiło 22.600 samochodów. Na największym rynku regionu – w Rosji – dostarczono klientom 8.500 aut, czyli nieznacznie mniej niż w marcu poprzedniego roku (-1,2 procent).
  • W Polsce zarejestrowano w marcu 4703 nowe osobowe Volkswageny, o 9,8 procent mniej niż przed rokiem.
  • Dostawy w Ameryce Północnej pozytywnie wpłynęły na wynik w ostatnim miesiącu. Volkswagen dostarczył tam klientom 53.700 samochodów, czyli o 6,4 procent więcej w porównaniu z dostawami w marcu 2018 r. Szczególnie silny wzrost miał miejsce w USA, gdzie Volkswagen dostarczył o 14,0 procent więcej aut (37.100 egzemplarzy) niż w marcu 2018 roku. To dla Volkswagena najlepszy wynik uzyskany w marcu, na drugim co do wielkości rynku samochodowym na świecie, od 2013 roku. Popularne SUV-y – Tiguan i Atlas – stanowiły łącznie ponad połowę dostaw w ubiegłym miesiącu. W Meksyku sytuacja wciąż jest trudna –dostawy w tym kraju spadły o 12,7 procent.
  • W regionie Ameryki Południowej odnotowano spadek dostaw o 12,7 procent w porównaniu z dostawami w tym samym miesiącu ubiegłego roku – klientom przekazano 35.800 aut. W Brazylii, największym kraju tego regionu, dostawy nieznacznie spadły (o 1,9 procent) do 27.200 samochodów. W Argentynie, która zmaga się trudną sytuacją gospodarczą, rynek osłabia się w dalszym ciągu. Volkswagen nie był odporny na ten negatywny trend i dostarczył klientom 5.000 pojazdów, czyli znacznie mniej niż w marcu 2018 roku (-49,2 procent).
  • W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen dostarczył 258.100 samochodów, czyli o 10,0 procent mniej niż w marcu ubiegłego roku. Mniejszy popyt w tym regionie w dużej mierze wciąż jest uzależniony od niechęci do zakupów przez klientów w Chinach. Ponownie doprowadziła ona do gwałtownego spadku całego rynku. Obniżka stawki VAT, która weszła w życie dopiero od kwietnia, była dodatkowym czynnikiem, który wpłynął na odroczenie zakupów. Dostawy Volkswagena spadły do 242,9 tys. samochodów, czyli były o -9,9 procent mniejsze niż dostawy w marcu 2018 roku. Mimo to, marka zwiększyła udział w rynku. Udana ofensywa SUV-ów na rynku chińskim przełożyła się na znaczny wzrost udziału tego typu samochodów – z 13,2 procent w marcu 2018 r. do 20,5 procent w poprzednim miesiącu.
MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?