Opel GT X Experimental: taki będzie przyszły Opel

Dzisiaj w Warszawie wybranej grupie dziennikarzy zaprezentowano concept car Opla, który ma prezentować przyszłość stylistyki firmy oraz przyszłość rozwiązań technologicznych.  Oto  Opel GT X Experimental

Opel GT X Experimental — bo tak nazywa się ten samochód — to śmiały, 5drzwiowy, w pełni elektryczny kompaktowy SUV o długości 4,06 metra i sylwetce coupé, kipiący innowacyjnymi pomysłami. Reprezentuje on wartości Opla i daje przedsmak tego, jak będą wyglądały przyszłe modele tego producenta. Firma ogłosiła już zamiar dalszego zaostrzania profilu marki przy okazji prezentacji strategicznego planu PACE! w listopadzie 2017 roku. GT X Experimental wyraża wartości marki Opel, którymi są niemieckość, przystępność i emocje.

Opel GT X Experimental odzwierciedla ducha podstawowych wartości marki, którymi są niemieckość, przystępność i emocje

„Plan PACE! bardzo wyraźnie określa naszą wizję budowania pomyślnej przyszłości dla Opla. Koncentracja na silnej tożsamości marki ma zasadnicze znaczenie dla naszego trwałego powrotu na ścieżkę sukcesu. Jako Brand Concept, Opel GT X Experimental uosabia sposób, w jaki nasze wartości będą wprowadzane w życie w przyszłych produktach. Naszym inżynierom i projektantom w błyskotliwy sposób udało się to osiągnąć w tym modelu, który pozwala zorientować się, jak Opel widzi przyszłość mobilności” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, Michael Lohscheller.

Zaangażowanie w demokratyzację technicznych innowacji podsyca pionierskiego ducha Opla

W fazie koncepcyjnej Opel rozpoczął zakrojony na szeroką skalę i intensywny proces refleksji nad własną tożsamością i wartościami. To szczególne podejście, któremu Opel pozostaje wierny od 120 lat obecności w branży motoryzacyjnej, można streścić w trzech wartościach: niemieckość, przystępność i emocje. Również w przyszłości marka zamierza odwoływać się do niemieckich korzeni w najbardziej nowoczesnym i pozytywnym wymiarze. „Nowa niemieckość” Opla jest oparta na najlepszych tradycyjnych niemieckich wartościach i wzbogaca je o serdeczność i otwartość. Nowy GT X Experimental, inspirowany tym innowacyjnym duchem Opla, jest kwintesencją dziedzictwa firmy i obiecuje emocjonującą przyszłość. Łącząc niemiecką myśl techniczną, precyzję i jakość z wizjonerskimi innowacjami, zapowiada jak będą wyglądać samochody marki Opel w połowie lat 20. bieżącego stulecia.

„Nowa niemieckość” Opla jest oparta na najlepszych tradycyjnych niemieckich wartościach i wzbogaca je o serdeczność i otwartość.

„Opel GT X Experimental odzwierciedla ducha podstawowych wartości marki, którymi są niemieckość, przystępność i emocje. To „przystępny” samochód koncepcyjny, z którym kierowcy mogą się łatwo identyfikować. Czystość i śmiałość stylistyczna łączą się z postępowymi technologiami ułatwiającymi życie. Bez wątpienia ten samochód zapowiada emocjonującą przyszłość marki” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania.

Na temat Technologii w GT X Experimental czytaj TUTAJ

Firma Opel postanowiła zamknąć swoją wizję przyszłości samochodu w kompaktowym SUVie o długości zaledwie 4063 mm (rozstaw osi: 2625 mm, szerokość 1830 mm, wysokość z anteną: 1528 mm). Opel GT X Experimental został oparty na lekkiej architekturze i nie zajmuje zbyt wiele miejsca na drodze, a powiększone optycznie 17calowe koła dodają mu atrakcyjności i podnoszą komfort jazdy. Zgodnie z założeniami planu PACE! od 2024 roku każdy model Opla ma być dostępny w wersji zelektryfikowanej — zatem także GT X Experimental jest samochodem w pełni elektrycznym, czerpiącym energię z akumulatora litowo-jonowego nowej generacji z funkcją ładowania indukcyjnego. Pojemność akumulatora wynosi 50 kWh. GT X Experimental nie pretenduje do miana samochodu w pełni autonomicznego, ale oferuje funkcje autonomicznej jazdy poziomu 3, co oznacza, że może realizować wszystkie aspekty jazdy, lecz kierowca musi być w stanie zareagować w sytuacji awaryjnej.

Czystość i śmiałość: taka będzie przyszła stylistyka Opla

Projektanci Opla ograniczyli także tradycyjne tzw. linie cięcia na nadwoziu. Pozostawiono tylko te, które są niezbędne przy krawędziach drzwi oraz maski silnika i klapy bagażnika.

Nadwozie Opla GT X Experimental wyróżnia się odważnymi proporcjami i estetycznie ukształtowanymi, płynnymi płaszczyznami. Mocną sylwetkę podkreślają odważne akcenty graficzne oddzielające górne i dolne partie samochodu. Dolna części jest polakierowana w kolorze świetlistej szarości, zaś cała góra, w tym maska, szyby i dach, są granatowe — wręcz czarne jak nocne niebo. Śmiały akcent w charakterystycznym dla Opla kolorze żółtym podkreśla kontur sylwetki i dodaje jej dynamizmu. To zestawienie kolorów jest oczywistym nawiązaniem do tradycyjnych szaro-czarno-żółtych barw Opla, ale w nowoczesnym i świeżym wydaniu.

Projektanci Opla ograniczyli także tradycyjne tzw. linie cięcia na nadwoziu. Pozostawiono tylko te, które są niezbędne przy krawędziach drzwi oraz maski silnika i klapy bagażnika. Górna krawędź wszystkich drzwi jest ukryta pod żółtym paskiem, a krawędź tylnych drzwi sąsiaduje z krawędzią pokrywy bagażnika. Dzięki wyeliminowaniu tradycyjnych elementów, takich jak klamki drzwi i boczne lusterka, nadwozie tworzy jednolitą płaszczyznę układającą się wokół tak zaskakujących detali jak małe kamery w obrębie żółtej linii przy krawędziach pokrywy silnika, zastępujące lusterka.

Istotę projektu prezentował w Warszawie  Matthias Wirth, który pełnił rolę głównego projektanta w pracach nad interfejsem człowiek-maszyna (HMI-Design) w modelu koncepcyjnym GT X Experimental

Przeciwwagą dla tego „wizualnego oczyszczenia” są nieliczne graficzne akcenty dynamizujące stylistykę GT X Experimental. Na progu pod tylnymi drzwiami od strony kierowcy wykreślono stylizowane trójkąty. Jeden z nich zawiera mały, sześcioboczny ekran LED informujący o stanie naładowania akumulatora. 17calowe koła wyglądają na znacznie większe niż są w rzeczywistości dzięki solidnemu marginesowi gumy zachodzącemu na obręcz i optycznie powiększającemu rozmiar granatowych opon. Żółte linie nawiązują do żółtych akcentów na nadwoziu i otaczają elektroniczny znak błyskawicy, który pozostaje nieruchomy nawet wtedy, gdy koła się obracają. Zgodnie ze stylistyką przyjętą w SUVach dolną cześć nadwozia osłaniają panele ochronne, dodając modelowi GT X Experimental solidności i masywności.

MOTOMI Magazyn


Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?