Nowy Peugeot 508 – polska prezentacja

PEUGEOT 508 – Bezkompromisowy sedan! Nowy PEUGEOT 508 zmienia wszystko. Zupełnie nowa konstrukcja – niska i bardziej kompaktowa, nowa sylwetka – agresywna i muskularna oraz spektakularne wnętrze z nową wersją PEUGEOT i-Cockpit®.

Po pierwsze styl

Od pierwszej chwili nowy PEUGEOT 508 zaskakuje siłą ekspresji i dynamicznym wyglądem. Samochód jest niski – ma zaledwie 1,40 m, a jego płynne i aerodynamiczne linie nadwozia przypominają nadwozie coupé.

Przód jest imponujący, wręcz agresywny. Delikatny grill z szachownicą jest umieszczony pomiędzy reflektorami wykonanymi w technologii Full LED, bezpośrednio inspirowanymi najnowszym samochodem koncepcyjnym marki PEUGEOT INSTINCT. Logo lwa pośrodku grilla i znak „508” na przodzie maski pokazują, że nowy PEUGEOT 508 w pełni czerpie ze spuścizny znakomitych poprzedników: PEUGEOT 504 i 504 coupé.

Pionowe, opalizujące światła do jazdy dziennej LED tworzą nowy lecz niezwykle charakterystyczny dla marki układ i podkreślają silną i wyjątkową osobowość nowego modelu. Ich smukłe i ostre linie obejmują jak nawiasy przód samochodu, biegnąc od reflektorów aż do wlotów powietrza w zderzaku.

Płaska i kompaktowa maska została maksymalnie obniżona w celu zwiększenia dynamiki samochodu. Została zaprojektowana tak, aby wyeksponować czystą linię nadwozia widoczną z przodu i z profilu. Tak wyjątkowo staranny sposób wykonania maski jest zarezerwowany w przemyśle motoryzacyjnym wyłącznie dla modeli marek Premium.

Wszystkie te cechy nadają nowemu PEUGEOT 508 silną osobowość, a także wzmacniają postrzeganie wysokiej jakości.

Z profilu nowy PEUGEOT 508 imponuje idealną harmonią proporcji i zdecydowaną stylistyką. Linia dachu jest niska, ostra i płynna, zgodnie z kanonami designu marek Premium. Samochód wydaje się wręcz kompaktowy, jego długość została ograniczona do 4,75 m. Niska linia szyb dodatkowo wyostrza sylwetkę i podkreśla bezramkowe drzwi. Nic nie zaburza dynamicznej sylwetki: ani maska, ani słupki szyb, ani obramowania drzwi. Poszczególne elementy nadwozia są idealnie spasowane zgodnie z najlepszym know-how. Koła zostały idealnie wkomponowane w nadkola. Antena dachowa została usunięta i teraz jest wykonana w technologii nadruku na tylnej szybie. PEUGEOT w maksymalnym stopniu wykorzystał swoją specjalistyczną wiedzę z korzyścią dla estetyki i jakości samochodu.

Z tyłu odnajdujemy lśniącą, czarną, poziomą listwę biegnącą między tylnymi światłami, która jest charakterystyczna dla najnowszych modeli marki. Jednak w pierwszej kolejności uwagę zwracają tylne światła w technologii Full LED 3D. Przejęte zostały bezpośrednio z najnowszych samochodów koncepcyjnych PEUGEOT, począwszy od modelu QUARTZ. Sygnatura świetlna włączona w dzień i w nocy automatycznie dostosowuje jasność oświetlenia. Dzięki temu charakterystyczny ślad pazurów jest stale widoczny. Zmienia się w zależności od tego, czy patrzymy

z boku czy z tyłu. Jest to charakterystyczny element stylistyki marki, który jednocześnie służy podnoszeniu prestiżu i zwiększa bezpieczeństwo.

Tył samochodu ujawnia również kolejne oryginalne rozwiązanie zastosowane w nowym PEUGEOT 508: pomysłowo zamaskowaną klapę bagażnika, która łączy elegancję z funkcjonalnością oraz zapewnia optymalny dostęp do bagażnika o łącznej pojemności 487 litrów.

Pod drugie wnętrze

Wejście do kabiny nowego PEUGEOT 508 to jak wejście w inny świat – zaskakujący, oryginalny, zachwycający wysoką jakością. Oko od razu przyciąga spektakularna i ekskluzywna deska rozdzielcza. Nowy PEUGEOT 508 ma bowiem na swoim pokładzie najnowszą wersję PEUGEOT i-Cockpit®.

Od 2012 roku, w którym pojawił się w PEUGEOT 208, i-Cockpit® ewoluował wraz z nowymi modelami. Od PEUGEOT 2008 przez PEUGEOT 308 i do najnowszych modeli SUV-ów PEUGEOT 3008 i 5008, już trzy generacje PEUGEOT i-Cockpit® stały się ważnym atutem marki.

Nowa wersja ma wszystkie podstawowe elementy PEUGEOT i-Cockpit®:

  • kompaktową kierownicę,

  • duży 10-calowy pojemnościowy ekran dotykowy HD w formacie 8/3 (od poziomu Allure),

  • wysoko umieszczony zestaw cyfrowych zegarów z ekranem wysokiej rozdzielczości o przekątnej 12,3”.

Ten w pełni konfigurowalny ekran oferuje możliwość personalizacji (sześć różnych trybów wyświetlania) i jest umieszczony nad kierownicą. Wyświetla na wysokości oczu kierowcy wszystkie niezbędne informacje dotyczące jazdy, w tym w unikatowym trybie nocnym (patrz strona 10) i nie wymaga w związku ze swoim położeniem wykorzystywania dodatkowego wyświetlacza przeziernego Head-Up.

Centralny ekran dotykowy jest doskonale zintegrowany z deską rozdzielczą – jest umieszczony prawie na tej samej wysokości co panel zegarów. Pojemnościowy ekran dotykowy ma przekątną 8” w podstawowym poziomie wyposażenia Active, a już od poziomu Allure jest oferowany w wersji High Definition o przekątnej 10”. Towarzyszy mu siedem przełączników typu Toggle Switch, które są wyjątkowo dobrze zintegrowane z korpusem deski rozdzielczej umożliwiając bezpośredni i stały dostęp do głównych funkcji: radia, klimatyzacji, nawigacji, parametrów samochodu, telefonu, aplikacji mobilnych oraz i-Cockpit® Amplify (patrz na następnej stronie).

Dźwignia elektrycznego, impulsowego układu sterowania ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów jest wyróżniającym się elementem na konsoli środkowej. Jej stylistyka jeszcze bardziej podkreśla nowoczesne miejsce kierowcy, a dzięki łopatkom pod kierownicą w pełni przyczynia się do przyjemności z jazdy.

Nowy PEUGEOT 508 wyposażony jest również w system i-Cockpit® Amplify. Dzięki dwóm całkowicie konfigurowalnym nastrojom wnętrza „Boost” i „Relax” pobudza zmysły:

  • wzroku poprzez regulację intensywności oświetlenia ambientowego i możliwość wyboru koloru ekranów,

  • słuchu poprzez możliwość dostosowania ustawień muzycznych,

  • dotyku poprzez funkcję wielopunktowych programów masażu wbudowanych w fotele.

System i-Cockpit® Amplify wpływa także na dynamikę samochodu za pomocą selektora trybu jazdy (ECO/Sport/Comfort/Normal). W modelach wyposażonych w zawieszenie sterowane elektronicznie został wzbogacony dodatkowo o funkcję kontroli zawieszenia.

Miejsce kierowcy, tak wyjątkowe i ekskluzywne, dostarcza na co dzień stymulujących wrażeń z jazdy i jest niezwykle intuicyjne w obsłudze.

Po trzecie technika

Nowy PEUGEOT 508 oferuje szeroką gamę systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, które spełniają coraz bardziej zaawansowane kryteria EuroNCAP. Należą do nich:

  • system Night Vision, unikatowy w tym segmencie,

  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go (dla modeli z automatyczną skrzynią biegów EAT8),

  • asystent utrzymania środka pasa ruchu (dostępny razem z ACC Stop&Go), nowość w gamie PEUGEOT,

  • automatyczne hamowanie awaryjne najnowszej generacji (system wykrywa pieszych i rowerzystów, w dzień i w nocy, do 140 km/h) oraz system ostrzegania przed kolizją,

  • aktywny monitor pasa ruchu, teraz wykrywający krawędzie drogi również nieposiadające linii,

  • system wykrywania zmęczenia kierowcy,

  • automatyczne przełączanie świateł drogowych/mijania

  • system rozpoznawania ograniczeń prędkości,

  • system rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (znak Stop, zakaz wjazdu itd.),

  • system aktywnego monitorowania martwego pola.

Nowy system Night Vision wykorzystuje kamerę na podczerwień i wykrywa żywe istoty przed samochodem w nocy lub przy słabym oświetleniu drogi. System zapewnia wykrywanie obiektów do 200-250 m poza zasięg wiązki reflektorów, wyświetlając obraz w podczerwieni na zestawie wirtualnych zegarów, a więc w polu widzenia kierowcy.

W ruchu miejskim podczas niektórych manewrów kierowca może również skorzystać z systemów takich jak Visiopark 2 (widok z góry 360°) lub z najnowszej generacji systemu Full Park Assist z funkcją Flankguard (tylko dla modeli z automatyczną skrzynią biegów EAT8). W tym przypadku system automatycznie steruje układem kierowniczym, przyspieszaniem i hamowaniem przy wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z miejsca parkingowego.

Wyposażenie w mobilne technologie również nie pozostaje w tyle, ponieważ nowy PEUGEOT 508 oferuje:

  • funkcję Mirror Screen, zgodną z protokołami MirrorLink®, Android Auto i Apple Carplay™ i funkcję rozpoznawania mowy (za pośrednictwem smartfona),

  • ładowanie indukcyjne smartfonów (dla urządzeń zgodnych ze standardem Qi).

Pakiet PEUGEOT Connect obejmuje nawigację 3D online z TomTom® Traffic i dodatkowo rozszerza możliwości oferowane przez nowe technologie w trzech obszarach: nawigacji, bezpieczeństwa (Peugeot Connect SOS & Assistance) i serwisu (zdalne usługi w ramach pakietów PEUGEOT Connect).

Efektywność i wydajność

Prace nad architekturą samochodu, poziomem hałasu, drgań, optymalizacją rozmiarów, redukcją masy, aerodynamiką czy też zespołami napędowymi miały na celu osiągnięcie niespotykanie niskich jak dotąd wartości emisji CO2.

Nowy PEUGEOT 508 wykorzystuje silniki PureTech i BlueHDi nowej generacji spełniające wymagania normy Euro 6.d-temp (z rozpowszechnioną na szeroką skalę technologią SCR, jeśli chodzi o silniki BlueHDi), które zapewniają poziomy emisji CO2 Best in Class. Jest to tym bardziej istotne, że wydajność uwzględnia nowe standardy protokołu WLTP, których celem jest zbliżenie homologowanego zużycia paliwa do poziomu zużycia w warunkach rzeczywistego użytkowania.

W związku z tym w ofercie są dwa nowe silniki benzynowe (w zależności od rynków docelowych) opracowane na bazie silnika 1.6 PureTech:

  • PureTech 180 S&S EAT8,

  • PureTech 225 S&S EAT8 (tylko w wersji GT). W połączeniu ze sportowym trybem zawieszenia ta propozycja zapewnia dynamikę i szybkość reakcji godne samochodów klasy Gran Turismo.

W odniesieniu do silników wysokoprężnych oferta obejmuje cztery silniki opracowane na bazie jednostek 1.5 i 2.0 BlueHDi:

  • BlueHDi 130 S&S dla modeli w wersji podstawowej, to jedyna oferta połączona z sześciobiegową manualną skrzynią biegów,

  • BlueHDi 130 S&S EAT8,

  • BlueHDi 160 S&S EAT8,

  • BlueHDi 180 S&S EAT8.

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?