Audi e-tron na festiwalu Berlinale: gwiazdy filmowe w elektrycznym samochodzie

Audi e-tron (zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 26,2-22,6 (WLTP), 24,6-23,7 (NEDC); łączna emisja CO2 w g/km: 0) będzie podwozić gości na czerwony dywan 69. Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. To już szósta edycja festiwalu, w którym cztery pierścienie są głównym sponsorem. Audi i Berlinale powitają gości w Audi Berlinale Lounge, by wspólnie z nimi, tuż obok czerwonego dywanu, móc cieszyć się festiwalem. Program Berlinale Open House, który odbywać się tam będzie w dniach od 7 do 16 lutego, zakłada prezentacje i dyskusje na temat społecznie istotnych trendów, w których wezmą udział osobistości świata kinematografii. Audi Berlinale Lounge otwiera swe podwoje zarówno dla filmowców, jak i dla dziennikarzy i widzów festiwalu

In the picture: Dieter Kosslick, Festival Director of Berlin International Film Festival, in the Audi e-tron

Pośrodku miejskiego blichtru Potsdamer Platz, na którym odbędzie się 69. Międzynarodowy Festiwal Filmowy Berlinale, Audi e-tron będzie pierwszym w pełni elektrycznym, seryjnie produkowanym modelem spod znaku czterech pierścieni, który unaoczni gościom jak wygląda miejska, bezemisyjna mobilność. Na uroczystość gali otwarcia, na galę premier oraz na ceremonię wręczenia nagród, osobistości świata filmu podjeżdżać będą elektrycznym SUV’em Audi. Dyrektor festiwalu Dieter Kosslick już teraz testuje przydatność tego samochodu w codziennym użytkowaniu w ruchu miejskim, jeżdżąc nim na różne spotkania związane z festiwalem. „Prowadzenie Audi e-tron to ekscytujące przeżycie. Ten samochód wyznacza drogę do nowej mobilności.” 

In the picture (from left): Dieter Kosslick, Festival Director of Berlin International Film Festival, in the Audi e-tron and Jason Lusty, Head of Marketing Germany of AUDI AG

Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie gromadzi odważnych i niekonwencjonalnych filmowców. To oni, w duchu pewności siebie i przełamywania rzeczywistości, kształtują nowe czasy i odkrywają nowe horyzonty. „Audi ma bliskie związki ze światem filmu, po raz kolejny promując dialog z kreatywnymi wizjonerami i twórcami zmian. Stąd zdecydowaliśmy o stworzeniu programu Berlinale Open House” – mówi Jason Lusty, szef marketingu Audi na rynku niemieckim. 

Audi Berlinale Lounge, w którym odbywać się będą poszczególne punkty programu, to platforma wymiany idei i wspólnej pracy nad nimi. Lounge znajduje się w specjalnie ustawionym namiocie, usytuowanym bezpośrednio na czerwonym dywanie, na wprost Berlinale Palast. Miejsce otwarte jest dla wszystkich. W ramach programu Berlin Open House, Audi i Berlinale codziennie – od 7 do 16 lutego – prowadzić będą dyskusje z udziałem znanych osób, wywiady i wydarzenia specjalne. 

In the picture (from left): Jason Lusty, Head of Marketing Germany of AUDI AG, and Dieter Kosslick, Festival Director of Berlin International Film Festival, with the Audi e-tron

Podczas odbywającego się w przeddzień otwarcia festiwalu wieczoru Electric Minds, prowadzący wydarzenie Jörg Thadeusz oraz osobowości świata filmu, kultury i społeczeństwa, przenosić będą na inne dziedziny życia tematy związane z elektryczną mobilnością. Mówić będą o napięciu, ciszy, czy zasięgu. Podczas mistrzowskiej szkoły tworzenia podcastów goście dowiedzą się od eksperta, Vincenta Kittmanna, szefa sieci marketingowej Podstars OMR, jak efektywnie wykorzystywać ten środek komunikacji. Wieczorami, na Berlinale Lounge Nights, odbywać się będą ekskluzywne koncerty i sety DJ-skie. Gala otwarcia festiwalu i ceremonia wręczania nagród transmitowane będą w Audi Berlinale Lounge na żywo. 

Koncern z Ingolstadt od roku 2015 wspiera również konkurs młodych reżyserów filmów krótkometrażowych Audi Short Film Award. Podczas ceremonii wręczania nagród, 16 lutego, Audi przyzna nagrodę w wysokości 20 tysięcy euro za tzw. kino eksperymentalne. „Twórcy filmów krótkometrażowych odnajdują szczególną przyjemność w eksperymentowaniu i mają odwagę wdrażania nowych form ekspresji artystycznej. Duch odkrywania jest również częścią filozofii naszej marki, stąd promowanie utalentowanych osób jest dla nas bardzo ważne” – podkreśla Jason Lusty. Jednym z takich odkrytych talentów jest węgierska filmowiec Réka Bucsi, zwyciężczyni Audi Short Film Award 2018. 10 lutego, na Berlinale Open House rozmawiać ona będzie z Jeffreyem Bowersem zarządzającym platformą streamingową Vimeo i członkiem jury w kategorii filmów krótkometrażowych. Réka Bucsi opowie o swojej podróży i reakcjach w różnych krajach na jej zwycięski film Solar Walk

Audi po raz kolejny zaprojektowało festiwalową torbę i wyprodukowało ją w ilości aż 27 tysięcy sztuk. „Dla miłośników sztuki filmowej torba ta, to już niemal przedmiot kultowy. Symbolizuje ona, że film i miasto Berlin są ze sobą mocno związane, również w czasie, gdy nie odbywa się tu festiwal” – mówi Dieter Kosslick. 

W roku 2020, Audi będzie sponsorem 70., jubileuszowej edycji Festiwalu. Koncern z Ingolstadt i Berlinale już dziś przedłużyły na kolejny rok swą współpracę. 
MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?