Wszystko gotowe na otwarcie sezonu – nowe Porsche 911 Cabriolet

Sześć tygodni po debiucie wersji Coupé uwaga motoryzacyjnego świata zostaje skierowana na 911 Cabriolet. Otwarte 911 kontynuuje trwającą od dziesięcioleci tradycję, zapoczątkowaną wraz z prezentacją prototypu pierwszego Porsche 911 Cabriolet we wrześniu 1981 r., podczas międzynarodowego salonu samochodowego (IAA) we Frankfurcie – prototypu, który natychmiast zachwycił fanów i klientów. Pierwsze 911 w wersji kabrio trafiło do produkcji w 1982 r. i od tamtej pory stanowi stały element gamy modelu. Otwarty wariant najnowszego wcielenia sportowej ikony zostanie wprowadzony na rynek w 2019 r. Wyposażono go we wszystkie innowacje znane już z Coupé oraz specjalne rozwiązania zarezerwowane dla odmiany Cabriolet, takie jak nowa hydraulika, która pozwala składać i rozkładać dach szybciej niż kiedykolwiek.

Nowy model naśladuje nowoczesne linie Coupé, bezsprzecznie zachowuje jednak formę typową dla Porsche 911 Cabriolet. W pełni automatycznie sterowany miękki dach ma szklane tylne okno, a w jego konstrukcji wykorzystano magnezowe pałąki, które skutecznie chronią przed „pompowaniem” poszycia przy wysokiej prędkości. Miękki dach można składać bądź rozkładać podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Nowa hydraulika skraca czas jego otwierania do około 12 s, a elektrycznie wysuwany deflektor wiatru zapewnia ochronę szyi i karku przed przeciągami.

Początkowo 911 Cabriolet jest dostępne w dwóch wariantach: jako tylnonapędowa Carrera S oraz czteronapędowa Carrera 4S. Oba korzystają z doładowanego 6-cylindrowego boksera o pojemności 2981 cm³ i mocy 331 kW (450 KM), generowanej przy 6500 obr./min, oraz maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm, dostępnym w zakresie 2300-5000 obr./min. Udoskonalony proces wtrysku pozwolił na zwiększenie efektywności i ograniczenie emisji spalin. Ponadto przeprowadzono szereg innych zabiegów optymalizacyjnych – ich lista obejmuje m.in. nową konfigurację turbosprężarek oraz układu chłodzenia powietrza doładowującego. Za przeniesienie siły napędowej odpowiada nowo opracowana przekładnia dwusprzęgłowa o 8 przełożeniach. 911 Carrera S Cabriolet przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,7 s) i rozwija prędkość maksymalną do 306 km/h. 911 Carrera 4S Cabriolet rozpędza się maksymalnie do 304 km/h, a „setkę” osiąga w 3,8 s (z opcjonalnym pakietem Sport Chrono: 3,6 s).

Nowa pozycja zamontowania silnika sprawia, że sztywność skrętna nowego 911 Cabriolet jest jeszcze wyższa niż poprzednika. Po raz pierwszy model jest dostępny ze sportowym zawieszeniem Porsche Active Suspension Management (PASM). Poza zmniejszonym o 10 mm prześwitem zastosowano w nim krótsze, twardsze sprężyny oraz sztywniejsze stabilizatory (przedni i tylny). Zmiany te zapewniają „911” bardziej neutralne prowadzenie i lepszy rozkład obciążenia.

Design nadwozia z odniesieniami do poprzednich generacji 911
Nowe 911 Cabriolet wygląda na szersze, bardziej muskularne i pewniejsze siebie od poprzednika. Pod szerszymi nadkolami z przodu kryją się 20-, a z tyłu – 21-calowe koła. Tylnonapędowe warianty mają teraz identyczną szerokość jak ich czteronapędowe odpowiedniki. Tylną oś poszerzono o 44 mm. Przedni pas – szerszy o 45 mm – odnawia tradycyjny akcent znany z wcześniejszych generacji 911: wydłużoną krawędź przedniej pokrywy z charakterystycznym wgłębieniem przed przednią szybą. Oba elementy wydłużają optycznie przód pojazdu, nadając mu jeszcze bardziej dynamiczny wygląd.

Tył wszystkich odmian jest zdominowany przez znacznie szerszy spojler (o zmiennym ustawieniu) oraz elegancki świetlny pas, płynnie przebiegający przez całą szerokość samochodu. Poza przednią i tylną sekcją nadwozia cała karoseria 911 Cabriolet jest teraz wykonana z aluminium.

Przeprojektowane wnętrze o czystych liniach
Wnętrze 911 Cabriolet ma charakterystyczne wzornictwo – kokpit modelu definiują czyste, proste linie i umieszczone w zagłębieniach instrumenty. Podobnie jak w przypadku oryginalnego 911, nowa deska rozdzielcza rozciąga się na całą szerokość, zajmując przestrzeń pomiędzy dwoma poziomymi „skrzydłami”. z umieszczonym pośrodku obrotomierzem sąsiadują dwa bezramkowe, swobodnie uformowane wyświetlacze, które dostarczają kierowcy potrzebne informacje. Interfejs centralnego ekranu systemu Porsche Communication Management (PCM) – teraz o przekątnej 10,9 cala – jest szybki w obsłudze i nie powoduje rozproszenia uwagi użytkownika.

Zaawansowane systemy wspomagające zwiększają bezpieczeństwo i komfort
Jako pierwsze na świecie Porsche opracowało tryb Wet, który w nowym 911 jest montowany w standardzie. Funkcja ta wykrywa wilgotną nawierzchnię i wstępnie przygotowuje systemy pojazdu do takich warunków, a przy tym ostrzega kierowcę, który może następnie „zestroić” samochód pod kątem nacisku na bezpieczeństwo – wciskając klawisz lub korzystając z przełącznika trybów jazdy na kierownicy (pakiet Sport Chrono). Oparty na kamerze system ostrzegania przed kolizją i wspomagania hamowania – także oferowany seryjnie – wykrywa ryzyko kolizji z innymi pojazdami, pieszymi oraz rowerzystami i w razie potrzeby generuje ostrzeżenie lub procedurę awaryjnego hamowania. Standardową specyfikację 911 Cabriolet uzupełnia asystent parkowania z kamerą cofania. Lista opcji obejmuje m.in. Asystent jazdy nocnej z kamerą termowizyjną, a także adaptacyjny tempomat z automatyczną kontrolą odległości, funkcją stop-and-go oraz odwracalną ochroną podróżujących.

Ceny 911 Carrera S Cabriolet w Polsce zaczynają się od 664 000 PLN, a 911 Carrera 4S Cabriolet – od 702 000 PLN (z VAT i lokalnym wyposażeniem). Nowe warianty 911 można już zamawiać.

MAGAZYN Motomi

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?