MITSUBISHI ECLIPSE CROSS wystartuje w Dakar 2019

Chociaż zespoły fabryczne Mitsubishi Motors nie angażują się już w sporty motorowe*, jednak 12 zwycięstw w rajdzie Dakar i 5 tytułów mistrzowskich w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata (WRC)** (między innymi) nadal są znakiem rozpoznawczym marki i stanowią o jej wyjątkowej reputacji.

Hiszpański duch sportu
Pod tym względem lokalni dystrybutorzy Mitsubishi Motors zawsze odgrywali ważną rolę, począwszy od przełomowej decyzji podjętej we wczesnych latach 80 przez SONAUTO we Francji, aby wziąć udział w Rajdzie Dakar w ówczesnym Pajero, aż do obecnego wsparcia udzielonego przez Mitsubishi Motors Spain lokalnej zawodniczce, Cristinie Gutierrez, która zasiądzie za sterami prototypu Eclipse Cross (T1 proto) w tegorocznej edycji rajdu Dakar, który odbędzie się w dniach 6-17 stycznia 2019 roku. Wspólnie z hiszpańskim pilotem Pablo Huete,26-letnia zawodniczka, będąca ambasadorką programu bezpieczeństwa Vial Fun, wspieranego przez Santander Consumer Finance, zmierzy się z Dakarem, który zapowiada się na co najmniej tak samo trudny, jak poprzednie edycje. Trasa licząca ponad 5 000 km, została podzielona na dziesięć etapów, z których 70% przebiega po pustyni.

Cristina wystąpi w Dakarze po raz trzeci, po startach w 2017 oraz w 2018 roku, kiedy dotarła do mety jako najwyżej sklasyfikowana kobieta. Po intensywnych przygotowaniach jest gotowa podjąć wyzwanie: „Jak zawsze, gdy przychodzi zmierzyć się z Dakarem, masz nie tylko wielkie oczekiwania, ale czujesz także ogromny respekt. Moim głównym celem jest to, aby po raz trzeci z rzędu ukończyć ten najtrudniejszy rajd na świecie.”

„Jednak nowy samochód i nowy zespół pozwolą nam konkurować z rywalami na najtrudniejszych etapach Dakaru. Jasne, że po dwóch latach doświadczeń, jestem również bardzo podekscytowana tegorocznym występem” – dodaje.

Mega-Eclipse Cross
Stawiając sobie za cel miejsce na mecie wśród 20 najlepszych kierowców, Cristina Gutiérrez pojedzie w 41 edycji Rajdu Dakar prototypem Mitsubishi Eclipse Cross T1.

„Dla mnie jest to duży krok naprzód w porównaniu do poprzednich lat – mówi zawodniczka. „Możesz jeździć tym samochodem bardzo szybko, a jednocześnie łatwiej pokonywać przeszkody, gdyż ma on wyjątkowe możliwości terenowe. Biorąc pod uwagę design doskonale wyglądającej wersji seryjnej Eclipse Cross, nasza rajdówka prezentuje się wspaniale: to najbardziej spektakularny samochód, jaki kiedykolwiek prowadziłam. Naprawdę przyciąga uwagę!”

*2005: zakończenie startów w WRC / 2009: zakończenie startów w Dakarze
** Tytuł Mistrza Świata Producentów oraz 4 tytuły mistrzowskie kierowców, wszystkie w Mitsubishi Lancerze Evolution

SPECYFIKACJA TECHNICZNA

STALOWA WIELORUROWA KLATKA BEZPIECZEŃSTWA, KAROSERIA Z WŁÓKNA WĘGLOWEGO
NIEZALEŻNE ZAWIESZENIE Z PODWÓJNYMI WAHACZAMI I SPRĘŻYNAMI ŚRUBOWYMI (PRZÓD I TYŁ)
PODWÓJNE AMORTYZATORY NA KAŻDE KOŁO, O REGULOWANEJ SILE TŁUMIENIA ZE STABILIZATOREM
MECHANIZM RÓŻNICOWY O OGRANICZONYM POŚLIZGU LSD (PRZÓD I TYŁ)
STAŁY NAPĘD 4WD, CENTRALNY MECHANIZM RÓŻNICOWY 
6-STOPNIOWA, SEKWENCYJNA SKRZYNIA BIEGÓW
ELEKTRYCZNE WSPOMAGANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO
WENTYLOWANE TARCZE O ROZMIARZE 280 MM Z 4-TŁOCZKOWYMI ZACISKAMI Z PRZODU I Z TYŁU 
SILNIK: 340 KM/700 Nm przy 3 500 obr./min.
BAK PALIWA: 350 litrów
WAGA: 1,850 kg

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?