Diesle BMW najlepsze

Modele BMW z silnikiem wysokoprężnym otrzymały najlepsze noty za emisję tlenków azotu w teście drogowym przeprowadzonym przez ADAC w Niemczech. W ADAC EcoTest następujące modele uzyskały w części dotyczącej emisji maksymalną liczbę punktów i zostały ocenione jako wzorowe:

BMW 520d Touring (zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,84,7 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 125-123 g/km; dane na dzień 06.12.2018 r.)

BMW 218d Active Tourer Steptronic (zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,5 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 119 g/km; dane na dzień 10.12.2018 r.)

BMW X1 sDrive 18d Steptronic (zużycie paliwa w cyklu mieszanym*: 4,6 l/100 km, emisja CO2 w cyklu mieszanym*: 121 g/km; dane na dzień 10.12.2018 r.)

EcoTest organizowany przez niemiecki automobilklub ADAC to rygorystyczna procedura testowa badająca emisję spalin podczas jazdy po drogach w warunkach rzeczywistych. Trzy modele BMW z silnikami wysokoprężnymi uzyskały najlepszy możliwy wynik 50 punktów, a tym samym najlepszą, wzorową ocenę. BMW 520d Touring doskonale wypadło w badaniu emisji tlenków azotu, uzyskując wynik poniżej 16 mg/km w jeździe miejskiej i poniżej 10 mg/km w jeździe pozamiejskiej i na autostradzie. Maksymalna dozwolona wartość to 168 mg/km. ADAC tak mówi o BMW X1 sDrive 18d Steptronic: „BMW doskonale radzi sobie z problemem emisji spalin. Nie ma tu ponadnormatywnych wartości dla żadnego rodzaju substancji szkodliwych, a emisja tlenków azotu jest na rekordowo niskim poziomie. W niektórych przypadkach nawet czuły sprzęt pomiarowy użyty w teście ledwo zdołał wykryć jakiekolwiek emisje”.

Również w przeszłości modele BMW stosunkowo dobrze wypadały w badaniach emisji tlenków azotu. Tak było na przykład w teście drogowym przeprowadzonym przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „auto, motor i sport” (nr 19 z 23 marca 2017 r.) oraz w wielu kolejnych testach przeprowadzonych przez urzędy w krajach takich jak Francja, Korea czy Japonia. Tutaj poszczególne modele BMW uzyskały jedne z najlepszych wyników.

Wyniki testu ADAC są kolejnym dowodem na to, że aktualne modele BMW z najnowocześniejszymi silnikami wysokoprężnymi mają wyjątkowo niską emisję spalin. Kluczowe znaczenie mają w szczególności trzy czynniki:

  1. Wieloletnie doświadczenie i ciągłe doskonalenie wszystkich komponentów stosowanych do redukcji emisji tlenków azotu (np. recyrkulacja spalin, katalizator akumulacyjny i system SCR).
  2. Zastosowanie najnowszej technologii oczyszczania spalin.
  3. Dopasowanie konfiguracji silnika do najnowocześniejszej technologii oczyszczania spalin na wczesnym etapie procesu projektowania pojazdu.

 

MOTOMI Magazyn

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?