Volkswagen zmierza do pozytywnego zamknięcia roku pod względem sprzedaży samochodów

W listopadzie Volkswagen dostarczył na świecie 564.500 samochodów, czyli o pięć procent mniej niż w listopadzie 2017 r. Mimo trudnej sytuacji gospodarczej w niektórych regionach, od stycznia do listopada 2018 roku dostawy Volkswagena wzrosły o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie ubiegłego roku. Volkswagen dostarczył klientom w tym czasie na świecie w sumie 5,7 miliona samochodów osobowych. Członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży – Jürgen Stackmann – powiedział: „Volkswagen był bardzo dobrze przygotowany na trudne warunki do sprzedaży nowych aut, które na przestrzeni roku obserwowaliśmy w różnych regionach świata. Kolejny rekord dostaw zależy jedynie od wyniku w grudniu. Aby poprawić zeszłoroczny rekord, musimy dostarczyć klientom jeszcze 530.000 samochodów. Moim zdaniem możemy odnieść sukces, a może nawet odnotować nieznaczny wzrost dostaw”

Dostawy do klientów w listopadzie z podziałem na regiony i rynki kształtowały się następująco: 

Europie Volkswagen zmagał się w ostatnich miesiącach z ograniczeniem dostaw ze względu na wprowadzenie homologacji według testów WLTP. O ile miało to wyraźny wpływ na dostawy we wrześniu i w październiku, w listopadzie Volkswagen zwiększył dostawy o 1,2 procent w porównaniu z dostawami w analogicznym miesiącu ubiegłego roku, osiągając wynik 143.900 dostarczonych samochodów. We wzroście dostaw kluczową rolę odegrały nowe modele – Polo, T-Roc i Touareg. W Europie, od stycznia do listopada tego roku, Volkswagen dostarczył klientom 1,62 miliona samochodów osobowych, czyli o 4,3 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. 

Rynek w Niemczech, po trudnym wrześniu i październiku, odradza się nieco wolniej. W listopadzie Volkswagen dostarczył tam 45.600 samochodów, czyli o 4,7 procent mniej niż w listopadzie 2017 r. Dzięki znakomitym wynikom dostaw od początku roku do lata, od stycznia do listopada 2018 roku na niemieckim rynku marka osiągnęła ponad 2,5-procentowy wzrost i jak dotychczas dostarczyła klientom 501.800 samochodów. 

Europie Środkowej i Wschodniej w listopadzie przekazano klientom 24.300 aut, czyli mniej więcej tyle samo ile w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. W ciągu roku marka zwiększyła dostawy o 9,5 procent do 256.200 sztuk. Szczególnie Rosja, gdzie w listopadzie aż 10.200 klientów odebrało nowego Volkswagena, wniosła znaczący wkład we wzrost dostaw w tym regionie, który wyniósł 13,2 procent. Spora w tym zasługa niesłabnącego popytu na SUV-y Volkswagena – Touarega i Tiguana, a także na nowe Polo. 

Polsce w listopadzie rejestracje nowych aut Volkswagena wyniosły 4.936 aut, czyli o 15,4 procent więcej niż w listopadzie 2017 roku. To najwyższy wzrost wśród marek, które w tym miesiącu znalazły się na podium pod względem liczby rejestracji. W porównaniu z listopadem ubiegłego roku udział Volkswagena wzrósł z 10,08 procent do 11,42 procent. Po 11 miesiącach tego roku wzrost liczby rejestracji nowych Volkswagenów jest nawet wyższy niż w listopadzie i wynosi 16,58 procent (+7.286 samochodów, do 51.240 aut). Większym wzrostem nie może pochwalić żadna z pozostałych marek w pierwszej siódemce rankingu. 

Przy 46.700 dostarczonych Volkswagenach w Ameryce Północnej dostawy w listopadzie spadły o osiem procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. Sytuacja w USA, gdzie klientom w listopadzie przekazano 26.800 samochodów, była podobna. Pomimo ciągłego wzrostu dostaw SUV-ów marki Volkswagen, dostawy spadły o 8,3 procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. W Meksyku, gdzie sytuacja gospodarcza wciąż jest trudna, Volkswagen dostarczył 14.000 aut, czyli o 9,5 procent mniej niż w listopadzie 2017 roku. 

Ameryce Południowej Volkswagen systematycznie zwiększa dostawy. W listopadzie wyniosły one 40.200 samochodów, czyli o 5,7 procent więcej w porównaniu z dostawami w listopadzie ubiegłego roku. Po raz kolejny wzrost dostaw w całym regionie był zasługą rynku brazylijskiego. W listopadzie Volkswagen dostarczył tam 31.500 samochodów, o 19,6 procent więcej niż w listopadzie 2017 roku. Na ciągły wzrost dostaw w Brazylii mają wpływ liczne nowe modele, których od końca 2017 roku debiutowało aż 11. Niedawno, od lokalnych dziennikarzy motoryzacyjnych i ekspertów branżowych, Volkswagen Virtus otrzymał w Brazylii prestiżowy tytuł „Car of the Year 2019”. Na trudnym rynku w Argentynie dostawy Volkswagena w listopadzie spadły o aż 44,6 procent i odpowiadały spadkowi całego rynku samochodów osobowych. 

W regionie Azji i Pacyfiku w listopadzie Volkswagen dostarczył 319.900 pojazdów, czyli o 7,2 procent mniej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Największy wpływ na region ma sytuacja w Chinach, która wciąż jest napięta z powodu sporu handlowego ze Stanami Zjednoczonymi. Cała gospodarka, w tym również rynek samochodowy, stoi w obliczu silnej niechęci nabywców do zakupu nowych produktów. Dostawy w Chinach wyniosły 304.700 samochodów, co stanowi spadek o osiem procent w porównaniu z dostawami w listopadzie 2017 roku. Mimo spadku dostaw, coraz większy udział w kurczącym się rynku Volkswagen zyskuje dzięki atrakcyjnej ofercie modeli. W bieżącym roku w Chinach zaprezentowano trzy nowe samochody typu SUV – T-Roc, Tharu i Tayron, a najlepiej sprzedające się modele – Lavida, CC i Bora – są oferowane w wersjach po faceliftingu. Od stycznia do listopada 2018 roku dostawy Volkswagena w Chinach są na praktycznie niezmienionym poziomie w porównaniu z dostawami w analogicznym okresie ubiegłego roku i wynoszą 2,8 miliona sztuk. 

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?