Mazdy CX-5 i CX-3 na czele sprzedaży marki w Polsce w 2018 roku

Dane podsumowujące tegoroczną dotychczasową sprzedaż Mazdy Motor Poland w okresie od stycznia do końca listopada jednoznacznie potwierdzają, że ponad połowa klientów wybiera samochody z segmentu SUV – modele CX-5 i CX-3. Według danych importera do końca listopada w ręce klientów trafiło 11340 nowych samochodów, a wśród nich 2879 egzemplarzy modelu Mazdy CX-3 i 3087 egzemplarzy Mazdy CX-5. 

Rynkowy sukces Mazdy CX-3 i CX-5 jest odzwierciedleniem ogólnej europejskiej tendencji wzrostowej sprzedaży samochodów z segmentu SUV i crossover, który w przypadku Mazda Motor Poland trwa nieprzerwanie do 2015 roku, gdy CX-3 debiutowała na rynku.

Mazda CX-3 łączy w sobie najlepsze cechy charakteru marki: elegancką stylistykę nadwozia, pragmatyczną funkcjonalność starannie wykonanego wnętrza i dopracowane właściwości jezdne, nic, więc dziwnego, że zgodnie z danymi opublikowanymi przez IBRM Samar, CX-3 znalazła się na 4. Miejscu wśród najchętniej wybieranych samochodów tego segmentu w tym roku w okresie styczeń – październik. 

Kompaktowy SUV zdobył serca polskich kierowców, gdyż jest uniwersalny –  wygodny, by komfortowo poruszać się po zatłoczonych ulicach dużych miast lub wyruszyć w dalszą podróż. Pozwala forsować wysokie krawężniki i nie obawia się terenowych nierówności. Dynamiczny, gdy potrzebujemy nagle przyspieszyć, zwrotny podczas wykonywania manewrów i komfortowy dzięki bogatemu wyposażeniu. Mazda CX-3 wybierana jest przez więcej niż połowę klientów 
w najwyższej wersji wyposażenia – SkyPASSION. Aż jedna trzecia klientów decyduje się na wersję z napędem na obie osie z silnikiem benzynowym Skyactiv-G o pojemności 2.0 i mocy 150 KM.

Najwięcej, bo aż 40% nabywców Mazdy CX-3 w Polsce zamawia ją w najbardziej rozpoznawalnym kolorze nadwozia – Soul Red Crystal, a co piąty klient decyduje się na głęboko stonowany lakier Machine Gray.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedażowych Mazdy CX-3, która od chwili swojej premiery w roku 2015 stanowi elegancki i dynamiczny wzorzec dla nowego typu pojazdu segmentu crossover SUV, a od września tego roku w odnowionej wersji wykracza ponad typowy poziom oczekiwany od samochodów tej klasy. Przy konstrukcji Mazdy CX-3 przyjęto nowe podejście – całkowite skupienie na kierowcy, jego potrzebach i doznaniach. Wynikiem tej innowacji jest znakomite pod względem ergonomicznym wnętrze oraz szeroki zakres rozwiązań w sferze bezpieczeństwa czynnego. Doskonałe właściwości jezdne dzięki szybko reagującym, a jednocześnie wydajnym układom napędowym SKYACTIV przesądzają o sukcesie rynkowym modelu, który wraz z większą Mazdą CX-5 budują mocną pozycję marki w segmencie SUV, nie tylko na polskim rynku.” – podkreśla Łukasz Paździor, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.

Mazda CX-3 z roku modelowego 2018 odpowiada na sugestie i oczekiwania wyrażane przez klientów, prezentując ulepszenia stylistyczne i techniczne w wielu ważnych dziedzinach. Pod względem stylistyki, ten kompaktowy SUV łączy w sobie łatwe w konfiguracji, skupione wokół kierowcy wnętrze z wysokim poziomem konstrukcji i wyjątkowo starannym opracowaniem detali.

Mazda CX-3 2018 jest modelem, który jako pierwszy wykorzystuje nowo skonstruowany silnik Diesla SKYACTIV-D o pojemności 1,8 litra (zużycie paliwa: 4,4-5,2 l/100 km; emisja CO2: 114-137 g/km), oferujący kierowcom zarówno lepszy temperament, jak i poprawione parametry w zakresie emisji.

Dwa silniki benzynowe SKYACTIV-G o pojemności 2 litrów (zużycie paliwa: 6,1-7,0 l/100 km; emisja CO2: 140-160 g/km) przejęły innowacje po raz pierwszy wprowadzone w obecnym modelu CX-5, w tym denka tłoków o specjalnie naciętych krawędziach oraz wtryskiwacze wysokodyspersyjne. Efektem zastosowania tych modyfikacji technicznych jest potężny moment obrotowy w pełnym zakresie prędkości obrotowych silnika i lepsza wydajność silnika w warunkach rzeczywistej eksploatacji.

Wszystkie trzy silniki spełniają nowe, surowe normy norm emisji EURO 6d-TEMP, włącznie z testem poziomu emisji podczas rzeczywistej jazdy (RDE).

Mazda CX-3 2018 cechuje się zdecydowanie podniesionym poziomem bezpieczeństwa. Wyposażona jest w zmodyfikowaną wersję systemu A-SCBS (Advanced Smart City Brake Support, czyli zaawansowany system wspomagania hamowania w warunkach jazdy miejskiej) o zwiększonej zdolności wykrywania pieszych po zmroku. Wyposażona w nowoczesne systemy, takie jak system MRCC (Mazda Radar Cruise Control, czyli aktywny tempomat radarowy) z funkcją Stop & Go i samoczynnie przyciemniające się lusterko wsteczne podnoszą poziom bezpieczeństwa jazdy w każdych warunkach.

„Spodziewamy się utrzymania dynamiki sprzedaży modelu CX-3 w ostatnim miesiącu roku. Przełomowe technologie SKYACTIV, wydajne silniki o niskim spalaniu, lekkie i bezpieczne nadwozie oraz zawieszenie dające przyjemność prowadzenia to podstawowe argumenty przemawiające za wyborem Mazdy CX-3. Dodatkowym atutem może być pełna dostępność tego modelu u naszych Dealerów” – dodaje Ł. Paździor.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?