ŠKODA określa kluczowe wyzwania w zakresie elektromobilności

Rozwój na płaszczyźnie elektromobilności to nie tylko dominujący trend na rynku motoryzacyjnym, ale także jeden z kluczowych elementów strategii realizowanej przez ŠKODĘ. Zgodnie z zapowiedzią, w  przyszłym roku marka zaprezentuje pierwsze, zelektryfikowane modele samochodów. Jako jeden z pionierów w zakresie wdrażania najnowszych technologii, ŠKODA wyznaczyła główne wyzwania w kontekście poszerzania oferty o zeletryfikowane modele pojazdów.  

Kluczowym aspektem podczas wdrażania technologii z zakresu elektromobilności jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa, jak i oferowanie najlepszych systemów wspomagania kierowcy oraz usług z obszaru connectivity w zelektryfikowanych modelach samochodów. Dlatego jednym z priorytetów ŠKODY jest możliwość zapewnienia klientów o tym, że zakup samochodu elektrycznego odpowiada ich wymaganiom i stanowi dobrą inwestycję w przyszłość.
 

Autodesk VRED Design 2018.3 Update

Kolejnym wyzwaniem jest zapewnianie kierowcom jak największego komfortu w trakcie jazdy. Przykład modelu koncepcyjnego VISION E pokazał, że samochody elektryczne ŠKODY będą wyróżniać się pod względem przestronności. Wnętrze auta przypomina te, które znane są z dostępnych w aktualnej ofercie modeli SUV-ów. Dzięki dodatkowej przestrzeni uzyskanej przez usunięcie silnika spalinowego i skrzyni biegów, w pojazdach elektrycznych pojawia się miejsce na dwa bagażniki – z przodu i z tyłu.

 Na efekty wdrażania usług z zakresu elektromobilności do oferty modelowej ŠKODY nie trzeba będzie długo czekać. W 2019 roku marka zaprezentuje pierwszy, w pełni elektryczny model samochodu. Będzie nim ŠKODA CITIGO, zdolna przejechać 300 km na jednym ładowaniu oraz wspomagany energią elektryczną model SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in. Z kolei rok później klienci zapoznają się z pierwszym samochodem elektrycznym osadzonym na platformie MEB, który na jednym ładowaniu będzie w stanie przejechać do 500 km.
 

Image fotografie nabíjecí stanice Škoenergo před leteckým muzeem Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.

Zgodnie z prognozami na 2025 rok, samochody elektryczne wyprodukowane przez ŠKODĘ będą stanowić 25 proc. sprzedanych przez markę aut w Europie. Marka zamierza zainwestować co najmniej 2 miliardy euro w rozwój elektrycznych pojazdów i usług z zakresu elektromobilności. Kluczowe dla realizacji wyznaczonych celów jest równoczesne wdrażanie nowoczesnych technologii z zakresu cyfryzacji i automatyzacji oraz równoległe usprawnianie samych procesów produkcyjnych.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?