ANWA Kraków w niecodzienny sposób prezentuje nową Toyotę Camry

Toyota Camry to prawdziwa legenda. Na przełomie lat 80-tych i 90-tych XX wieku była jednym z najchętniej nabywanych importowanych samochodów klasy wyższej w Europie (w Polsce był to najchętniej wybierany samochód luksusowy tamtych lat). Doceniano go za klasykę stylu, jakość i optymalizację technicznego dopracowania. Jednakże właśnie sztuka „technicznego dopracowania”  sprawiła, że model zniknął z rynku Europejskiego. Rozwój na Starym Kontynencie silników Diesla i ich coraz doskonalsze parametry sprawiły, że model klasy wyższej musiał być wyposażony także w silnik wysokoprężny. Ponieważ zaś Toyota nie posiadała silnika Diesla pasującego do dużego samochodu, Camry wycofano z oferty w Europie.

Zmiany preferencji źródła napędu w Europie i „optymalizacja technicznego dopracowania” w koncernie Toyota sprawiły jednak, że jesienią tego roku Toyota ponownie wprowadziła Camry do Europy.

3-go października odbyła się wielka Europejska Premiera modelu podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, a 12-go października prezentację dla szerokiej publiczności w Małopolsce przygotował krakowski dealer Toyoty ANWA.

  1. Miejsce prezentacji – pałac japońskiego ducha innowacji

Gdzie w Krakowie można najbardziej poczuć klimat Japonii? Oczywiście w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Stąd też prezentację nowego modelu Toyota ANWA przygotowała właśnie tam.

Na gości czekała prawdziwa gejsza ubrana w kimono

Na zaproszonych na prezentację gości, wkraczających do gmachu mieszczącego się naprzeciw Wawelu, czekała tam prawdziwa gejsza ubrana w kimono (faktycznie osobą tą była szefowa Marketingu i Reklamy firmy ANWA, pomysłodawca projektu), japońska herbata, czy pokazy tworzenia origami. Jednym słowem wejście do budynku Manggha przenosiło odwiedzających w krainę zasad Omotenashi, czyli tradycyjnej japońskiej gościnności.

  1. Wejście do świat Camry – forum radiowe

Bardzo interesująco zaangażowano wprowadzenie w świat motoryzacji, świat Toyoty i technologii. Zamiast wykładu prowadzonego przez mniej lub bardziej kompetentnego showmana, przygotowano forum radiowe prowadzone przez red Marcina Koczybę z Radio Kraków. Do rozmowy zaproszono prof. Marka Brzeżańskiego z Instytutu Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych Politechniki Krakowskiej, prof. Marka Liskiewicza z Wydziału Form Przemysłowych krakowskiej ASP, oraz Adriana Tyrałę z Toyota ANWA, który jako jeden z niewielu miał okazję jeździć Nową Camry.

Zamiast wykładu prowadzonego przez mniej lub bardziej kompetentnego showmana, przygotowano forum radiowe z udziałem fachowców

Zaproszeni rozmówcy przybliżyli zagadnienia projektowania i stylizacji karoserii i wnętrza, dobór materiałów do kokpitu, mających oddziaływać na podświadomość pasażerów, oraz zmian zachodzących w postrzeganiu ekologii i związanych z tym nowych źródeł napędu.

Prof. Brzeżański ujawnił też wyniki ostatnich badań przeprowadzonych na PK, które zakładały sprawdzenie „standardowej krakowskiej trasy” jaką pokonuje mieszkaniec miasta z miejsca zamieszkania do pracy. Okazało się, że w hybrydzie, służącej jako pojazd do badań, 50% czasu przejazdu wykorzystywany jest silnik elektryczny.

  1. Narodziny Legendy – powrót po latach

Ta interesująca dyskusja była jednak tylko preludium do kulminacyjnego punktu programu – odsłony modelu Camry. Zanim jednak wszyscy chętni mogli „dotknąć” nowy model, wprowadzeniem w świat innowacyjnych technologii Camry był pokaz tańca, oraz gry światła, laserowych linii i laserowych obrazów. Dopiero po takim wprowadzeniu w nastrój nowoczesności i innowacji, z samochodu zjechała zasłona i… Toyota Camry była do dyspozycji zaproszonych gości.

Zanim chętni mogli „dotknąć” nowy model, wprowadzeniem w świat innowacyjnych technologii Camry był pokaz tańca, oraz gry światła, laserowych linii i laserowych obrazów

Niestety nikt nie mógł wyjechać tym modelem. Produkcja nowej Toyoty Camry rozpocznie się dopiero w lutym 2019 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do swoich nowych właścicieli w drugim kwartale przyszłego roku.

Na razie była tylko zaproponowana oferta przedsprzedażowa. Nowa hybrydowa Camry w przedsprzedaży kosztuje od 139 900 zł za wersję Comfort, wyposażoną m. in. w: pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense z aktywnym tempomatem, reflektory w technologii bi-LED, 17’ felgi aluminiowe, system multimedialny z ekranem 7” i kamerą cofania, systemem „inteligentny kluczyk” oraz czujnikami parkowania z przodu i z tyłu. Dodatkowo obok promocyjnych cen obejmuje także darmowe pakiety 4 przeglądów i obowiązuje tylko podczas trwania pokazów przedpremierowych.

Produkcja nowej Toyoty Camry rozpocznie się dopiero w lutym 2019 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do swoich nowych właścicieli w drugim kwartale przyszłego roku.

Zainteresowanie modelem było jednak bardzo duże, że jak powiedział prezes firmy ANWA Tomasz Walbiner: „Toyota Camry z pewnością wkroczy do czołówki sprzedaży w swoim segmencie”

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski

 

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?