Wrangler – nadwozie na ramie sercem legendarnych zdolności

Dzięki designowi typu „body-on-frame”, czyli nadwoziu zbudowanemu na ramie oraz znakomicie zaprojektowanemu pięcio-wahaczowemu układowi zawieszenia, Wrangler stanowi wzorzec, jeśli chodzi o zdolności do jazdy z napędem 4×4 z ulepszoną dynamiką podczas jazdy szosowej, bezpieczeństwo pasażera oraz bardziej komfortowe wrażenia z jazdy.

Zastosowanie lekkich aluminiowych, wytrzymałych elementów – obejmujących drzwi, zawiasy drzwi, osłony zderzaków, ramę przedniej szyby i magnesową klapę bagażnika – przyczyniło się do zmniejszenia całkowitej masy pojazdu, poprawiając oszczędność zużycia paliwa.

Wrangler stanowi wzorzec, jeśli chodzi o zdolności do jazdy z napędem 4×4 z ulepszoną dynamiką podczas jazdy szosowej, bezpieczeństwo pasażera oraz bardziej komfortowe wrażenia z jazdy.

W celu zabezpieczenia krytycznych elementów pojazdu podczas przygód na szlaku – w tym zbiornika paliwa, skrzyni rozdzielczej i miski olejowej automatycznej skrzyni biegów – Wrangler posiada cztery płyty ochronne i osłony nadwozia. Wersja Rubicon posiada grubościenne stalowe progi boczne, ograniczające potencjalne uszkodzenia karoserii podczas jazdy po bezdrożach.

Zawieszenie nowego Wranglera zostało zmodyfikowane pod kątem optymalizacji prowadzenia po drogach asfaltowych i komfortu jazdy bez uszczerbku dla właściwości terenowych.

Wrangler nadal wykorzystuje sprawdzoną konfigurację pięcio-wahaczowego zawieszenia ze sprężynami śrubowymi. Przednie zawieszenie obejmuje drążek poprzeczny oraz cztery wzdłużne drążki, zaś pięcio-wahaczowe zawieszenie tylne ma dwa górne i dwa dolne drążki wzdłużne wykonane z kutej stali oraz poprzeczny drążek reakcyjny.

Nowe jednostki napędowe w najnowszym Jeepie Wranglerze

Gama silników na rynku europejskim obejmuje dwie nowe jednostki napędowe:
2,2-litrowego MultiJeta II turbo diesel oraz 2,0-litrowy, 4-cylindrowy turbodoładowany, rzędowy silnik benzynowy. Oba silniki zestawione są z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów, absolutną nowością w tym modelu.

Nowy 2.2 litrowy MultiJet II silnik turbo diesel: wyróżniający się technologią MultiJet drugiej generacji, efektywny 2,2-litrowy silnik diesel posiada cztery zawory na cylinder, rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy napędzany paskiem (DOHC), układ wtryskowy Common Rail 2000 bar, wtryskiwacze solenoidowe oraz turbosprężarkę ze zmienną geometrią (VGT). Zestawiony z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, 2,2-litrowy silnik turbo diesel zapewnia moc 200 KM przy 3500 obrotach oraz moment 450 Nm przy 2000 obrotach.

2,2-litrowy silnik posiada również system oszczędności paliwa Stop-Start (ESS). Jego najważniejsze cechy to:

  • Blok silnika wykonany z aluminium
  • System wyrównoważenia w postaci przekładni Lancaster wmontowanej w blok silnika;
  • Głowica cylindrów wykonana z aluminium oraz górnozaworowy rozrząd z podwójnym wałkiem rozrządu w konfiguracji 16 zaworowej;
  • Rozrząd z rolkowymi popychaczami hydraulicznymi, oraz hydraulicznymi kasatorami luzu;
  • Wtrysk paliwa z technologią Multijet drugiej generacji, ciśnienie robocze 2000 bar z wtryskiwaczami solenoidowymi oraz systemem Wtrysku Rate Shaping;
  • Turbosprężarka ze zmienną geometrią, sterowana przez elektryczny siłownik.

Emisja spalin kontrolowana jest przez nowy system EGR z LP EGR i HP EGR, oba chłodzone. Oprócz tego, powietrze jest schładzane przez chłodnicę woda-powietrze, która pomaga zredukować emisję spalin, poprawiając szybkość reakcji silnika. Układ wydechowy posiada system SCR montowany pod podłogą, który redukuje emisję NOx do niewielkiej wartości oraz zabudowane razem systemy DOC i DPF, tworzące CCDPF, który służy do redukcji cząstek stałych. Dzięki tym obydwóm systemom, samochód spełnia wymogi nowych standardów RDE Euro 6/D.

Wrangler nadal wykorzystuje sprawdzoną konfigurację pięcio-wahaczowego zawieszenia ze sprężynami śrubowymi. Przednie zawieszenie obejmuje drążek poprzeczny oraz cztery wzdłużne drążki, zaś pięcio-wahaczowe zawieszenie tylne ma dwa górne i dwa dolne drążki wzdłużne wykonane z kutej stali oraz poprzeczny drążek reakcyjny.

Nowy 2.0-litrowy turbodoładowany silnik z czterema cylindrami w rzędzie: nowy 2.0-litrowy silnik benzynowy turbo oferuje moc 272 KM przy 5250 obrotach i moment obrotowy 400 Nm przy 3000 obrotów oraz wyposażony jest w technologię Stop-Start (ESS). Połączony z nową, ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów, silnik ten należy do rodziny Global Medium Engine i posiada rozrząd górnozaworowy z podwójnym wałkiem rozrządu w głowicy (DOHC), podwójny niezależny wałek rozrządu oraz układ recyrkulacji schłodzonych spalin (C-EGR). Po raz pierwszy zastosowano wszystko razem: turbosprężarkę „twin-scroll”, układ C-EGR, bezpośredni wtrysk oraz niezależnie chłodzony cieczą wlot powietrza, korpus przepustnicy i turbo. Dzięki temu technologicznemu połączeniu osiągi są na najwyższym poziomie, przy jednoczesnej redukcji spalania paliwa. Nowy, 2,0-litrowy silnik będzie dostępny w Europie w czwartym kwartale 2018 roku.

 
MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?