Nowy Opel Combo Life – kontynuator 30 lat tradycji

Nowy Opel Combo Life ma wszystko, co powinien mieć nowoczesny samochód z wysokim dachem, aby rodzina uznała go za przyjaciela i bohatera: mnóstwo przestrzeni na foteliki dziecięce i bagaż, pełną elastyczność konfiguracji wnętrza oraz zaawansowane rozwiązania i bezkonkurencyjne w swoim segmencie wyposażenie z zakresu komfortu. Nowy model jest najmłodszym kontynuatorem długiej tradycji sięgającej lat 80. ubiegłego wieku, kiedy to firma Opel zorientowała się, że koncepcja samochodu z wysokim dachem i kompaktowymi wymiarami idealnie wpisuje się w potrzeby rodziny i fanów sportu. Pomysł ten do dziś cieszy się niesłabnącym powodzeniem.

Kariera Combo jako serii pojazdów rodzinno-rekreacyjnych rozpoczęła się w połowie lat 80. od przestronnego Kadetta Combo. Samochód wywodzący się z modelu Kadett miał ruchomą przegrodę, którą można było zainstalować między kabiną a przedziałem ładunkowym, a także szeroko otwierane i oszklone drzwi. 180‑stopniowy kąt otwarcia ułatwiał załadunek i rozładunek.

Uniwersalny środek transportu dla rodzin

Combo jako osobny model pojawił się w 1993 roku. Przód Combo B był praktycznie zunifikowany z Corsą, ale samochód miał większy rozstaw osi oraz dłuższe i wyższe pudełkowate nadwozie. Koncepcja ta okazała się bardzo udana, więc w 1995 roku rozpoczęto produkcję odmiany Tour z dużymi uchylnymi oknami bocznymi i składaną tylną kanapą. Ułatwiony dostęp od strony pasażera, gumowane powierzchnie tylnej części oparć oraz pełna tapicerka wnętrza zmieniły Combo w uniwersalny środek transportu dla rodzin. Dzięki słupkom B i D pokrytym tkaniną lub tworzywem sztucznym oraz wykładzinie osłaniającej nadkola można było poczuć się w nim jak w samochodzie osobowym.

Tramp, czyli pierwszy uterenowiony Combo

Pomysł kontynuowała trzecia generacja Combo oparta na Corsie C. Pięć miejsc, przesuwane drzwi boczne z obu stron pojazdu, wydłużony rozstaw osi oraz szeroka gama silników to cechy, dzięki którym kolejny Combo był jeszcze praktyczniejszy i bardziej funkcjonalny. Model produkowano do 2011 roku.

Wersję Tour wprowadzono w 2002 roku. Funkcjonalne wnętrze świetnie nadawało się do przewozu nawet nieporęcznych przedmiotów czy kartonów przeprowadzkowych. Praktyczne siatki i kieszenie we wszystkich czterech drzwiach oraz uchwyty na napoje sprawiały, że był to wówczas najbardziej prorodzinny Combo, doskonale przystosowany do dalekich podróży. We wrześniu 2005 roku do oferty wprowadzono odmianę Combo Tramp. Był to sportowy i podkreślający styl życia użytkownika van o uterenowionym wyglądzie. Uwagę przyciągały takie detale jak srebrne osłony podwozia i czarny dach, zwłaszcza w połączeniu z żółtym (Yellow Punch) czy czerwonym (Magma Red) nadwoziem. Dzięki osłonie komory silnika i zbiornika paliwa oraz zwiększonemu prześwitowi Tramp był pierwszym Combo, który radził sobie w lekkim terenie.

Combo D po raz pierwszy w dwóch wariantach o różnej długości

W 2012 roku klientom po raz pierwszy zaoferowano wybór dwóch długości pojazdu. Combo D był dostępny w odmianie pięciomiejscowej z krótkim lub długim rozstawem osi, standardowym lub podwyższonym dachem, przesuwanymi drzwiami bocznymi oraz klapą bagażnika lub dwuskrzydłowymi drzwiami z tyłu. Siedmiomiejscowa odmiana Tour z krótszym rozstawem osi była kierowana do dużych rodzin. Pojemność przestrzeni ładunkowej do 3200 litrów (wersja długa) i ładowność do 800 kilogramów pozwalały na przewóz dużej ilości bagażu.

Wnętrze Opla Combo D było wyjątkowo praktyczne i przyjazne dla użytkownika. Ergonomicznie ukształtowane i zlokalizowane elementy sterowania w kokpicie sprzyjały dobremu samopoczuciu w podróży. Liczne schowki oraz dzielona w proporcji 60:40 i składana tylna kanapa świadczyły o przemyślanej koncepcji wnętrza.

Nowa generacja udanego modelu oferuje jeszcze więcej atrakcyjnych rozwiązań. Nadal dostępne są dwie długości nadwozia, ale nowy Combo Life stał się jeszcze bardziej uniwersalny pod względem wyposażenia w technologie i systemy wspomagające kierowcę, a ponadto od samego początku był projektowany jako samochód osobowy mający dostarczać przyjemności z jazdy.

Nowa generacja

W październiku 2018 na drogi wyjechała nowa generacja modelu Combo. Jednakże w tym przypadku samochód Combo nie powstał jako mały dostawczy kombi-van z możliwością adaptacji na wersję osobową. Tym razem konstruktorzy Opla opracowali samochód, który jest osobowym kombi-vanem z możliwością adaptacji na wersję dostawczą cargo. Stąd też wykończenie tapicerskie, poziom komfortu i użyte systemy asystujące są na poziomie modeli osobowych.

Więcej o nowym modelu piszemy TUTAJ.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?