Nowy JEEP Cherockee – układy napędowe

Dostępny z napędem na wszystkie koła, nowy Cherokee oferuje możliwość dokonania wyboru spośród trzech innowacyjnych systemów napędu 4×4, które zapewniają niezrównane możliwości jazdy 4×4 w każdych warunkach eksploatacji.

Jeep Active Drive I: system ten został całkowicie przeprojektowany. Inżynierowie Jeepa dokonali redukcji masy oraz podwyższyli efektywność modułu tylnego napędu (RDM) nowej generacji, który jest w pełni automatyczny i zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Powoduje to obniżenie masy o około 8 kilogramów oraz zmniejszenie momentu hamującego przy niskiej prędkości o połowę, co zapewnia oszczędność paliwa. System Jeep Active Drive I nie wymaga ingerencji ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem w przypadku pod- i nadsterowności.

Active Drive I to stały napęd 4×4, który nie wymaga obsługi przez kierowcę. W normalnych warunkach przenosi cały dostępny moment obrotowy na przednie koła, monitorując prędkość przedniej i tylnej osi. Jeśli system wykryje, że oś przednia porusza się szybciej niż oś tylna, przenosi moc przez jednostkę przenoszenia mocy na oś tylną, aż do momentu, gdy prędkości będą równomiernie rozłożone, zapewniając tym samym łatwe prowadzenie w każdych warunkach.

Jeep Active Drive II: system ma podobne cechy jak Active Drive I, ale dodatkowo, dzięki 2-biegowemu modułowi transferu mocy (PTU) pojawił się tryb 4WD Low z przełożeniem redukcyjnym 2,92:1, które zwiększa umiejętności podjazdu pod strome i śliskie wzniesienia, jak również zapewnia doskonałe całkowite przełożenie przeniesienia napędu podczas ekstremalnej jazdy terenowej.

System ten obejmuje także asystenta zjazdu ze wzniesienia (HDC), co pozwala Cherokee na kontrolowany zjazd ze wzniesienia w trudnym terenie bez konieczności używania przez kierowcę pedału hamulca.

Jeep Active Drive Lock: system Jeep Active Drive Lock łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zapewnienia większej trakcji podczas ekstremalnej jazdy terenowej. W system ten wyposażona jest jedynie wersja Trailhawk, która na rynkach europejskich będzie dostępna od pierwszego kwartału 2019 roku.

Jeep Active Drive Lock obejmuje ponadto funkcję Selec-Speed Control, która umożliwia kierowcy ustawianie prędkości pojazdu podczas jazdy w terenie od 1 km/h do 9 km/h, idealnej do wspinania się po skałach, pokonywania przeszkód i przedzierania się przez brody.

Selec-Terrain: wszystkie systemy napędu 4×4 w Cherokee maja unowocześniony system zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, z czterema trybami (Auto, Śnieg (Snow), Sport oraz Piasek/Błoto (Sand/Mud)). Wersja Trailhawk oferuje także tryb Skały (Rock), aby można było przeżywać przygody w najtrudniejszych warunkach terenowych.

Odłączana tylna oś: dostępna z wszystkimi systemami napędu 4×4, redukująca straty energii, gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny, a tym samym wpływająca na zmniejszenie zużycia paliwa. Odłączana tylna oś bezproblemowo przełącza pomiędzy napędem na dwa i cztery koła w celu ciągłego zarządzania momentem obrotowym i nie wymaga to żadnej ingerencji ze strony kierowcy.

MOTOMI Magazyn 
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?