JEEP Renegade rok 2019 -nowe silniki

Nowe silniki turbo debiutują w nowym modelu Renegade. Oparte na modułowej konstrukcji są dostępne w dwóch konfiguracjach: 1-litrowy trzycylindrowy silnik oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym) – oba z napędem na przednie koła. Dostępny jest również energiczny silnik turbo o pojemności 1,3 litra i mocy 180 KM w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego i napędem na cztery koła. Maksymalny moment obrotowy obu silników 1,3 litra wynosi 270 Nm.

Nowa rodzina silników turbo została opracowana przez FCA Group, by zaoferować gamę mniejszych silników benzynowych, charakteryzujących się niskim zużyciem paliwa i wzorcowymi osiągami. Podstawowa konstrukcja nowych silników zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju.

Nowe silniki są wykonane w całości z aluminium, aby zapewnić lekkość (waga zaczyna się od 93 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. W celu zwiększenia odporności konstrukcji zastosowano tuleje z odlewów żeliwnych. Ich grubość wynosi 1,8 mm i są pokryte od zewnątrz aluminium, tworząc „metalurgiczne spoiwo” pomiędzy tuleją a blokiem. Po przeanalizowaniu różnych konstrukcji korpusu silnika wybrano architekturę z płytą podstawową zapewniającą najlepszą równowagę między hałasem, wibracjami, masą i osiągami strukturalnymi.

W celu zmaksymalizowania efektywności i zapewnienia lepszych osiągów i większej oszczędności paliwa niż w poprzednich silnikach, nowe silniki mają średnicę cylindra o wartości 70 milimetrów ze stosunkiem skoku do średnicy cylindra wynoszącym 1,24 i
10-milimetrowe, przesunięcie korbowodu. Tworzy to bardzo zwartą komorę spalania, uzyskując korzyści w zakresie sprawności cieplnej. Architektura korbowodu o ulepszonej skuteczności mechanicznej powoduje minimalne tarcie. Wszystkie trzy- i czterocylindrowe silniki turbo wykorzystują ten innowacyjny moduł spalania.

Głowica posiada cztery zawory na cylinder z pojedynczym wałkiem rozrządu (SOHC).

Kompaktowa konstrukcja komory spalania zapewnia szybkie spalanie.  Kanały wlotowe o wysokim współczynniku zawirowań zapewniają turbulencje powietrza i krótki czas spalania przy regularnym rozprzestrzenianiu się płomienia, co oznacza wysoką sprawność cieplną i kontrolę spalania stukowego. Wysoki poziom zaawansowania technologicznego nowego układu napędu potwierdzają liczne innowacyjne funkcje techniczne, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa maksymalizujący wydajność objętościową i turbosprężarka o niskiej bezwładności, zarządzana przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate połączony z chłodzoną wodą sprężarką w kolektorze dolotowym, aby zapewnić szybszą reakcję.

W nowych silnikach GSE Turbo debiutuje trzecia generacja ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego. Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Dzięki specjalnym profilom krzywki wlotu i wydechu, wydajność niskiego obciążenia poprawia się dzięki recyrkulacji gazów wydechowych, otwierając zawory wlotowe z wyprzedzeniem, natomiast moc wysokiego obciążenia jest podkreślona przez opóźnienie zamknięcia zaworu wlotowego. Innymi słowy, technologia MultiAir III może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również, kiedy silnik dostarcza dużą moc.

Nowe silniki turbo były testowane przez ponad 60 000 godzin na stanowiskach testowych i na dogach, gdzie pokonały 5 milionów kilometrów na całym świecie zarówno na szosach, jak i trasach off-roadowych, aby potwierdzić ich solidność i niezawodność.

Nowy Jeep Renegade jest pierwszym modelem grupy wyposażonym w innowacyjną gamę silników benzynowych turbo, zaprojektowaną tak, by zaoferować przyjemne wrażenia z jazdy, jakich Klienci oczekują od SUV-a Jeepa, jednocześnie oszczędzając do 20% paliwa w stosunku do swoich poprzedników i zapewniając doskonały komfort jazdy i masę od 93 kg dla jednostki trzycylindrowej.

Dwa potężne silniki turbodiesel o pojemności 1,6 l i 2 l MultiJet II z funkcją Stop & Start.

Nowy Jeep Renegade 2019 może być również wyposażony w silnik turbodiesel o pojemności 1,6 lub 2,0 litra. Oba silniki są wyposażone w technologię MultiJet drugiej generacji, opracowaną i opatentowaną przez FCA Group. Dostępne są dwie pojemności i trzy poziomy mocy: 1,6-litrowy o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem oraz 2,0-litrowy o mocy 140 KM i 170 KM z manualną lub dziewięciobiegową skrzynią automatyczną.

Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, silniki te posiadają „katalizator SCR na filtrze”, rozwiązanie, które łączy selektywną redukcję katalityczną z substratem DPF, w celu:

– redukcji NOx poprzez wtrysk do katalizatora SCR specjalnego roztworu składającego się z mocznika,

– redukcji cząstek stałych poprzez sterowanie regeneracją.

Krzywe mocy i momentu obrotowego potwierdzają doskonałość rodziny MultiJet II, zapewniając najwyższe osiągi i wydajność.

 MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?