Audi A8 zdominowało kategorię „Connected Cars”

Audi jest wiodącą w świecie marką w dziedzinie systemów „connectivity”, a flagowy model Audi – A8, jest tego najlepszym przykładem. Potwierdzają to wyniki głosowania pt. „Car Connectivity Award” rozpisanego wśród czytelników renomowanego, specjalistycznego niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „auto, motor und sport”. Audi wygrało dodatkowo w kategorii „Markowa stylistyka wnętrza 2018” konkursu „Autonis”, ogłoszonego również wśród czytelników tego magazynu. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się wczoraj wieczorem w Stuttgarcie.

Głosowanie czytelników „auto motor und sport” na najlepiej połączony z siecią samochód, odbyło się w tym roku po raz piąty. W internetowym plebiscycie wzięło udział 10 500 czytelników, którzy oddali swe głosy w jedenastu kategoriach odnoszących się wyłącznie do samochodowych rozwiązań technicznych występujących w dziedzinie „connectivity”. Audi reprezentowane było w ośmiu z tych kategorii, a zwyciężyło w pięciu. Audi A8 zdominowało kategorię „Connected Cars”, w której czytelnicy mieli do wyboru osiem modeli, zdobywając aż 36,5 procent głosów. Flagowy model koncernu z Inglostadt wyróżnia się wieloma najnowocześniejszymi rozwiązaniami: jest stale połączony z siecią, co skutkuje doskonałym działaniem m.in. nawigacji, systemu sterowania głosowego, radia i usług typu connect. Ponadto w modelu tym, jeśli klient sobie tego zażyczy, rolę kluczyka może przejąć smartfon właściciela. 

„Audi znajduje się w czołówce producentów samochodów jeśli chodzi o połączenie auta z siecią” – mówi Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG odpowiedzialny za rozwój techniczny. „Nasz sukces w kilku kategoriach konkursu Car Connectivity Award jasno wskazuje, że jesteśmy na czele stawki w najważniejszych dziedzinach technik przyszłości: systemów infotainment i systemów wspomagania kierowcy. Uznajemy te nagrody za zachętę do nieustannego rozwoju.” 

Aż 65,9 procent głosów czytelników głosujących na najlepszy system muzyczny w samochodzie, zdobył system Bang & Olufsen Advanced Sound. Ten najlepszy z dostępnych w Audi systemów muzycznych, za pośrednictwem wzmacniacza o mocy 1820 watt kieruje dźwięk do aż 19 głośników. Po dwa z nich umieszczono w słupkach A i w linii sufitu. Odpowiadają one za emisję trójwymiarowego dźwięku słyszalnego zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Audi wygrało też kategorię „System nawigacji”. W niej, 28,8 procent głosów otrzymał system MMI navigation plus. To najwyższej klasy centrum infotainment łączy w sobie wiele funkcji, np. obliczanie tras online, nawigację z wykorzystaniem map Google Earth i bezpłatną, kwartalną aktualizację map. 

Cztery pierścienie były również pierwsze w kategorii „komfortowe systemy asystujące”, gdzie na adaptacyjnego asystenta jazdy Audi oddano 29,2 procent głosów. System ten używa całej gamy czujników, w tym nowego skanera laserowego, by ułatwić boczne i wzdłużne prowadzenie pojazdu. Pomaga również kierowcy podczas jazdy w korku i podczas przejazdu przez miejsca, w których prowadzone są roboty drogowe. Audi osiągnęło też sukces w kategorii systemów wspomagających bezpieczeństwo. Asystent skrzyżowań i ostrzeżenie przed wysiadaniem dostały tu 36 procent głosów. Ostrzegają one kierowcę w przypadku krytycznej sytuacji rozgrywającej się na skrzyżowaniu oraz wtedy, gdy do naszego pojazdu nadjeżdżają z tyłu z dużą prędkością inne pojazdy – samochody, czy rowery. Aktywnie interweniują w niebezpiecznych sytuacjach. Asystent skrzyżowań w sytuacji takiej uruchamia pulsację hamulców, a ostrzeżenie przed wysiadaniem opóźnia otwarcie drzwi. 

W roku 2018 już po raz trzynasty odbył się też konkurs auto motor und sport pt. „Autonis”. 

11 990 uczestników oddało w internecie swe głosy na ich ulubione projekty stylistyki samochodowej. Czytelnicy mieli do wyboru projekty pochodzące z 95 modeli, uszeregowane w dziesięć kategorii. Audi zwyciężyło w kategorii „Markowa stylistyka wnętrza 2018”, otrzymując nieco ponad 21 procent głosów. Marc Lichte, szef działu stylistyki Audi – Audi Design, powiedział przy tej okazji: „Architektura wnętrza naszych samochodów podkreśla szerokość. Horyzontalnie rozłożone linie czynią wygląd wnętrza bardziej przestrzennym. Wybierając materiały przykładamy ogromną wagę do ich autentyczności i równowagi środowiskowej podczas ich produkcji.” 

MOTOMI Magazyn

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?