Volkswagen Touareg – bezpieczeństwo na piątkę

Pięciogwiazdkowa ocena uzyskana podczas wymagających testów w „Europejskim programie oceny nowych samochodów” – Euro NCAP – oznacza, że Touarega można uznać za szczególnie bezpieczny model w tej kategorii samochodów. Jednym z najbardziej imponujących elementów nowego Touarega jest kompleksowy pakiet bezpieczeństwa, na który składają się zoptymalizowana konstrukcja nadwozia, pasy bezpieczeństwa, fotele i poduszki powietrzne oraz innowacyjne systemy wspomagania. Duży SUV uzyskał bardzo dobre wyniki we wszystkich czterech kategoriach testowych Euro NCAP. W kategorii „Bezpieczeństwo osób dorosłych” Touareg uzyskał 89 procent maksymalnego wyniku, w kategorii „Bezpieczeństwo dzieci” – 86 procent, w kategorii „Systemy bezpieczeństwa” – 81 procent i w kategorii „Pozostali użytkownicy dróg” – 72 procent. 

Ważny punkt odniesienia dla poziomu bezpieczeństwa innych aut 
Od 20 lat Euro NCAP jest surowym wyznacznikiem poziomu bezpieczeństwa nowych samochodów w Europie. W ciągu ostatnich kilku lat testowe kryteria stały się bardziej rygorystyczne i obecnie obejmują m.in. różne scenariusze wypadków (w tym zderzenie czołowe z aluminiową barierą przy 64 km/h, zderzenie czołowe z przeszkodą zachodzącą w 40 procentach, zderzenie boczne przy 50 km/h i zderzenie boczne z przeszkodą typu drzewo przy 32 km/h ) oraz bardziej rygorystyczne wymagania w zakresie standardowych systemów wspomagania kierowcy. 

Touareg kontynuuje drogę sukcesu SUV-ów 
Wiosną 2018 r. Touareg stał się nowym okrętem flagowym marki Volkswagen, charakteryzującym się nie tylko wysokim poziomem bezpieczeństwa, ale także pionierskim połączeniem systemów asystujących, podnoszących komfort, poprawiających oświetlenie drogi i audio-nawigacyjnych. Touareg jest oferowany z najszerszą paletą systemów wspomagających oraz poprawiających dynamikę jazdy i komfort, które kiedykolwiek zastosowano w modelu Volkswagena. 

Systemy oferowane do nowego Touarega obejmują Night Vision (wykrywa osoby i zwierzęta w ciemności za pomocą kamery termowizyjnej), asystenta jazdy w korku i w miejscach robót drogowych (zapewnia częściowo automatyczną jazdę do 60 km/h), Front Cross Traffic Assist (system ostrzegający o ruchu poprzecznym, ułatwiający wyjazd z posesji, czy też włączenie się do ruchu z drogi podporządkowanej (ostrzega przed pojazdami nadjeżdżającymi z boku przed autem), nowy system stabilizacji przechyłu z elektromechanicznie sterowanymi stabilizatorami, IQ.Light (interaktywne matrycowe reflektory LED, sterowane kamerą) i wyświetlacz typu Head-Up z informacjami, które pokazują się bezpośrednio na przedniej szybie.

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?