Volkswagen rozpoczyna kampanię ELECTRIC FOR ALL

Volkswagen z wielkim zaangażowaniem i konsekwencją pracuje nad upowszechnieniem elektrycznych aut. W ramach rozpoczętej w poniedziałek kampanii ELECTRIC FOR ALL marka zamierza wprowadzić na rynek atrakcyjne modele w przystępnych cenach i w ten sposób doprowadzić na świecie do przełomu w dziedzinie elektrycznych samochodów. Ofensywa Volkswagena koncentruje się wokół platformy do konstrukcji samochodów elektrycznych (MEB) – platformy technologicznej stworzonej specjalnie z myślą o samochodach zasilanych energią elektryczną. Pierwszym na świecie seryjnym autem tego rodzaju, skonstruowanym w oparciu o MEB, będzie Volkswagen ID. produkowany od końca 2019 roku w Zwickau. Z okazji rozpoczęcia kampanii ELECTRIC FOR ALL przedstawiciele światowych mediów będą mogli po raz pierwszy zapoznać się z bazą technologiczną modelu ID. W Szklanej Manufakturze w Dreźnie Volkswagen zademonstruje główny element platformy MEB – mobilne podwozie bez karoserii i wnętrza – takie, jakie zostanie zastosowane w modelu seryjnym. Volkswagen podejmuje również ofensywę w dziedzinie infrastruktury zasilania samochodów w energię elektryczną: w Dreźnie będzie można po raz pierwszy zobaczyć „Volks-Wallbox”. Jest o niedrogie urządzenie przeznaczone do montażu w domu, pozwalające na łatwe i szybkie zasilanie akumulatorów aut z rodziny ID. 

ELECTRIC FOR ALL opisuje wizję marki Volkswagen i złożoną przez nią obietnicę upowszechnienia innowacyjnej technologii tak, by była dostępna dla jak największej liczby klientów. Centralnym elementem przedsięwzięcia pod hasłem „elektryczny samochód dla wszystkich” jest platforma MEB: pozwala ona na uzyskanie bardzo dobrego stosunku ceny do jakości aut elektrycznych i w dużym stopniu przyczyni się do tego, że auto zasilane prądem z produktu niszowego stanie się bestsellerem. Członek Zarządu ds. Elektrycznej Mobilności – Thomas Ulbrich – powiedział: „Spopularyzujemy elektryczne samochody i sprawimy, że spodobają się one wielu ludziom. MEB to jeden z najważniejszych projektów w historii Volkswagena – to skok technologiczny, jak kiedyś z Garbusa do Golfa”. 

MEB: technologiczna platforma dla samochodów elektrycznych 

Konsekwentne stosowanie strategii wspólnej platformy to znak firmowy Volkswagena. Świadczy ona o energii z jaką marka i koncern angażują się w tematykę elektrycznej mobilności. Thomas Ulbrich – „Dzięki modułowej platformie do produkcji samochodów elektrycznych wykorzystujemy wszystkie możliwości tego rodzaju pojazdów, a jednocześnie możemy wytwarzać je na masową skalę. Już w pierwszej fazie na platformie tej zostanie wyprodukowanych 10 milionów samochodów koncernu. MEB to ekonomiczny i technologiczny szkielet przedsięwzięcia pod hasłem „Elektryczne auto dla wszystkich”. 

Z zastosowania platformy MEB wynika wiele zalet dla klientów, wyjaśnia Christian Senger, szef działu E-Mobility. „ID. będzie kamieniem milowym rozwoju technologicznego. Będzie to pierwsze w pełni skomunikowane z otoczeniem i w pełni użyteczne na co dzień elektryczne auto, na które będzie stać miliony ludzi”. Będzie można np. zamontować w nim większe akumulatory i dzięki temu uzyskać dużo większy zasięg. „Dzięki płaskim akumulatorom w podłodze samochód bardzo dobrze trzyma się drogi, a jego kabina jest dużo większa – mamy do czynienia ze znacznym wzrostem przestronności wnętrza”. 

Do konstrukcji platformy MEB Volkswagen wykorzystał swoje bogate doświadczenie: nie jest to zmodyfikowana platforma dla samochodów z silnikami spalinowymi. Opracowano ją od początku i w 100 procentach z myślą o autach elektrycznych. Thomas Ulbrich dodaje – „Już w wypadku modułowej platformy MQB pokazaliśmy, że Volkswagen należy do największych specjalistów w branży stosujących strategię wspólnej platformy modułowej. Teraz to doświadczenie i tę strategię przenosimy do epoki samochodów elektrycznych. Do końca 2022 roku rozpoczniemy na świecie produkcję 27 modeli na platformie MEB należących do czterech marek koncernu; ich spektrum będzie sięgać od modelu kompaktowego do lifestylowego Bulli. W takiej formie nikt jeszcze tego nie zrobił”. 

Akumulator każdego modelu z rodziny ID. będzie można bardzo szybko naładować. Dzięki systemom szybkiego ładowania akumulator będzie można zasilić energią do 80 procent pojemności w ciągu 30 minut. Stanie się to możliwe dzięki całkowicie nowemu, wydajniejszemu systemowi akumulatorów opracowanych przez Dział Komponentów Koncernu Volkswagen. Christian Senger dodaje: „Wraz z modelami ID. zaczyna się era wysokowydajnych akumulatorów nowej generacji, które dzięki modułowej budowie i dzięki rozmieszczeniu wielu cel w ich wnętrzu mogą być stosowane w większych i mniejszych modelach rodziny ID.”. 

ID. BUZZ study charged at a IONITY high power charging station.

Rodzina ID.: elektryczna mobilność „made in Germany” 

Volkswagen ID. w coraz większym stopniu będzie stawał się synonimem elektrycznego samochodu „made in Germany”. W rozwoju i produkcji pierwszych aut na platformie MEB ma swój udział większość niemieckich fabryk Volkswagena, wśród nich zakłady w Brunszwiku, Salzgitter i Kassel należące do Działu Komponentów Koncernu. W tych trzech fabrykach koncern zainwestował 1,3 miliarda euro z łącznej kwoty 6 miliardów euro przeznaczonych na rozwój elektromobilności. 

Wolfsburg 

ID. został wymyślony i skonstruowany przez dział E-Mobility, a także dział Badań i Rozwoju w głównym zakładzie w Wolfsburgu. Tutaj też na razie – jako model przedseryjny – powstaje w hali pilotażowej i jest poddawany intensywnym testom na torze Ehra-Lessien. 

Zwickau i Drezno 

Seryjne modele ID. Volkswagen będzie produkował w Saksonii. Fabryka w Zwickau, w którą zainwestowano 1,2 miliarda euro, stanie się pierwszą, w której będą powstawać wyłącznie pojazdy wykorzystujące platformę MEB. Zakład zostanie rozbudowany stając się największym w Europie centrum kompetencyjnym w dziedzinie samochodów elektrycznych. Już od kwietnia 2017 roku w Szklanej Manufakturze w Dreźnie jest produkowany e-Golf. Manufaktura zyskuje rangę „Center of Future Mobility”. Klienci i osoby zwiedzające interaktywną ekspozycję zyskują wiele informacji na temat tego, jaka będzie w przyszłości motoryzacja. 

Brunszwik 

W Brunszwiku będzie powstawać serce modeli ID. – system akumulatorów. Ta mogąca się poszczycić długą historią fabryka już teraz produkuje akumulatory do modeli e-up! i e-Golf oraz do Passata GTE – hybrydy typu plug-in. Zakład w Brunszwiku wyspecjalizował się w dziedzinie akumulatorów i ich usytuowania wewnątrz konstrukcji auta, dysponuje bogatą wiedzą na temat wysokowydajnych systemów elektronicznych, klimatyzacji i oprogramowania. Fabryka jest rozbudowywana, aby mogła wytwarzać w przyszłości do pół miliona akumulatorów rocznie. 

Salzgitter 

Zakład rozpoczyna w tym roku przedseryjną produkcję wirników i stojanów. W Center of Excellence akumulatorów (CoE) jest pozyskiwana wiedza na temat rozwoju i produkcji cel akumulatorowych oraz modułów akumulatorów. Prowadzi się badania laboratoryjne, a wkrótce zostanie rozpoczęta pilotażowa produkcja. 

Kassel 

Fabryka w Kassel od wielu lat pełni rolę centrum kompetencyjnego w dziedzinie silników elektrycznych. Produkcja nowych jednostek napędowych MEB opracowanych przez dział komponentów koncernu dla marki Volkswagen rozpocznie się jeszcze pod koniec bieżącego roku. Zakład będzie wytwarzał niedrogie silniki elektryczne wysokiej jakości.

MOTOMI Magazyn

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?