RANKING – Najbardziej popularne samochody na świecie

Portal Focus2Move opublikował dane o globalnej sprzedaży marek samochodowych z pierwszych 7 miesięcy 2018 roku. Najpopularniejszą marką jest Toyota, która sprzedała w tym okresie ponad 5 milionów aut, a jej udział w rynku wynosi 10,4 procent. Najchętniej kupowanym modelem na świecie jest Corolla.

Dobre perspektywy rynku samochodów
Rynek samochodów rośnie nieprzerwanie od 2009 roku w tempie 2-3 proc. rocznie. W ciągu ostatnich pięciu lat globalna sprzedaż nowych samochodów zwiększyła się z 80 do 94 milionów egzemplarzy, a w 2018 roku będzie to prawdopodobnie 98 milionów. W przyszłym roku może paść rekord 100 milionów nowych samochodów.

W pierwszej połowie 2018 roku kupiono 46,1 miliona nowych aut, o 4,1 proc. więcej rok do roku. Do końca lipca było to 54,7 miliona aut, o 3 proc. więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

Toyota liderem globalnej sprzedaży
Ranking sprzedaży według marek został zdominowany przez Toyotę, która dostarczyła swoim klientom od stycznia do lipca 5,03 miliona aut, o 0,7 proc. więcej niż w ciągu 7 miesięcy ubiegłego roku. Sprzedaż Toyoty przewyższa w rankingu wynik marki zajmującej drugie miejsce o prawie 930 tys. egzemplarzy. Największe wzrosty sprzedaży Toyota zanotowała w Tajlandii (+30,5 proc.), Argentynie (+12,8 proc.) i w Hiszpanii (+12,8 proc.).

Myślisz „Toyota”, mówisz „Corolla”
W rankingu modeli niekwestionowane pierwsze miejsce zajmuje już tradycyjnie Toyota Corolla z wynikiem 610 661 aut w pierwszej połowie 2018 roku. Przewaga Corolli nad drugim modelem w zestawieniu wyniosła 74 210 samochodów. W pierwszej piątce znalazła się także Toyota RAV4 z wynikiem 408 703 egzemplarzy. RAV4 zajmuje 5. miejsce w zestawieniu wszystkich modeli i pierwsze w segmencie SUV.

Toyota Corolla – światowy bestseller. RAV4 liderem segmentu SUV
Corolla to nie tylko najchętniej wybierany samochód na świecie, ale także najpopularniejsze auto wszech czasów. Obecnie w sprzedaży jest 11. generacja, zmodernizowana w 2016 roku, na 50-lecie modelu.

RAV4 stworzył segment kompaktowych SUV-ów, a w 2016 roku wprowadził do niego napęd hybrydowy. Aktualny model w wersji hybrydowej osiąga moc 197 KM. W Polsce sprzedaż RAV4 w wersji hybrydowej osiągnęła poziom ponad 70% całkowitej sprzedaży modelu.

Globalna baza danych sprzedaży samochodów
Raport globalnej sprzedaży samochodów został opracowany przez ekspertów Focus2Move na podstawie Globalnej Bazy Samochodów (GAD, Global Auto Database), prowadzonej przez portal nieprzerwanie od stycznia 2010 roku. Dane pochodzą z ponad 300 źródeł, w tym od wszystkich podmiotów prowadzących oficjalne statystyki w danym kraju bądź regionie, takich jak ministerstwa transportu czy stowarzyszenia producentów samochodów.

 

MOTOMI Magazyn

Więcej na temat marki TOYOTA dowiesz się u naszych partnerów

 

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?