Nowa Kia ProCeed – styl shooting brake

Nowa Kia ProCeed o pięciodrzwiowym nadwoziu typu shooting brake łączy elegancki design z przestronnością wnętrza i z funkcjonalnością kombi. ProCeed zaprezentowany zostanie szerokiej publiczności na początku października podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Sprzedaż auta wyłącznie w Europie rozpocznie się na przełomie roku.

– Kia o nadwoziu shooting brake nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept

– Prawdziwie europejskie auto – zaprojektowane, testowane i produkowane w Europie

– Bagażnik o pojemności aż 594 litry w samochodzie o nadwoziu zbliżonym do coupé

– Gama silników obejmuje mocną jednostkę napędową 1.6 T-GDi dla wersji GT oraz 3 silniki do wyboru dla modeli GT Line

– ProCeed będzie produkowany w fabryce na Słowacji i oferowany z 7-letnią gwarancją

– Do sprzedaży auto trafi na przełomie roku

Emilio Herrera, dyrektor operacyjny Kia Motors Europe, powiedział: „ProCeed reprezentuje wszystko, co ważne dla marki Kia. Ten piękny shooting brake oferuje wyjątkowe połączenie wzornictwa, przestronności wnętrza i funkcjonalności, co stanowi niepowtarzalną propozycję w segmencie kompaktowych samochodów rodzinnych. Auto zostało zaprojektowane dla europejskich kierowców i było testowane na europejskich drogach. Samochód będzie produkowany w Europie, zgodnie z najwyższymi standardami produkcji i zaoferuje nabywcom unikalną 7-letnią gwarancję lub do przebiegu aż 150.000 kilometrów”.

Nowy ProCeed – zaprojektowany, testowany i produkowany w Europie – korzysta z nazwy trzydrzwiowego hatchbacka drugiej generacji, którym była Kia pro_cee’d. Za wygląd i techniczną stronę ProCeeda odpowiadają centrum europejskiego designu Kia oraz ośrodek badawczo-rozwojowy, które mieszczą się w Niemczech. ProCeed będzie produkowany w fabryce Kia w słowackiej Żylinie, w której już powstają nowy Ceed i nowy Ceed kombi, zaprezentowane na początku tego roku.

Jako najbardziej wyrafinowana wersja nadwoziowa nowej rodziny modeli Ceed, Kia ProCeed będzie dostępna wyłącznie w wersji GT Line i jako model GT z silnikiem o mocy 204 KM.

Emilio Herrera dodał: „W ramach powiększonej rodziny modeli Ceed, ProCeed odegra znaczącą rolę w dalszym rozwoju marki Kia na europejskim rynku. Od 2006 roku nabywców znalazło ponad 1,3 miliona aut z Ceedem w nazwie, co – razem ze Sportage – czyni ten model jednym z naszych najlepiej sprzedających się samochodów na świecie. ProCeed zwiększa atrakcyjność modelu Ceed jeszcze bardziej”.

Produkcja shooting brake’a ProCeed rozpocznie się w listopadzie. Początek sprzedaży, wyłącznie na rynku europejskim, zaplanowano już na przełomie roku. Podobnie jak pozostałe modele, również ProCeed standardowo będzie objęty wyjątkową na rynku 7-letnią gwarancją lub do przebiegu aż 150.000 kilometrów.

Design nadwozia

Wyjątkowa sylwetka typu shooting brake

Nowa Kia ProCeed nawiązuje detalami do pro_cee’da drugiej generacji. Nadwozie typu shooting brake stanowi alternatywę dla tradycyjnych trzydrzwiowych hatchbacków i łączy znakomite proporcje z kompaktowymi rozmiarami, które odpowiadają za zwinność auta. Z DNA coupé, nadwozie ProCeeda jest niższe i dłuższe niż nadwozia Ceeda w wersji hatchback i kombi. Świetny design ProCeed udanie łączy z funkcjonalnością. Mimo bardzo mocno opadającej linii nadwozia, której nie mają kompaktowe samochody rodzinne, bagażnik ProCeeda ma imponującą pojemność.

Emilio Herrera powiedział: „ProCeed przenosi rodzinę modeli Ceed w nowy, inny wymiar. Tam, gdzie Ceed kombi specjalizuje się w zastosowaniach praktycznych, ProCeed zapewnia parom lub młodym rodzinom przestronne wnętrze i funkcjonalność kombi, w połączeniu z eleganckim designem. Zazwyczaj, te cechy samochodów wykluczają się. ProCeed jest pierwszym autem w segmencie popularnych modeli, który łączy dwa przeciwstawne światy”.

ProCeed został zaprojektowany w europejskim centrum designu marki Kia we Frankfurcie nad Menem, pod kierownictwem Gregory’ego Guillaume’a, szefa centrum designu w Europie i Petera Schreyera, głównego stylisty Kia Motors.

Gregory Guillaume powiedział: „Popularność trzydrzwiowych hatchbacków maleje z roku na rok. Trudno było sobie jednak wyobrazić koniec tak udanego modelu, jak pro_cee’d. I koniec tak dobrej nazwy, która jest czymś więcej niż tylko nazwą modelu. W nazwie pro_cee’d kumulują się wszystkie wartości Kia – m.in. młodzieńczy dynamizm i emocjonalny design”.

Guillaume dodał: „Musieliśmy pro_cee’da wymyślić na nowo, aby wszystko z czym wiąże się ta nazwa nie odeszło w niepamięć. Od początku wiedzieliśmy, że musi to być model, który będzie znajdował się na szczycie obecnej rodziny modeli Ceed. Aby tak się stało, musiał to być model, który będzie natychmiast rozpoznawalny jako najbardziej zaawansowany pod każdym względem w gamie Ceeda. I taki właśnie jest zupełnie nowy ProCeed”.

ProCeed będzie dostępny wyłącznie w najlepiej wyposażonej wersji GT Line i jako najwyższy model w gamie samochodów marki Kia, czyli GT. Niski, szeroki i o opływowej sylwetce – proporcje nadwozia ProCeeda różnią się od proporcji pozostałych Ceedów. Z pięciodrzwiowym modelem Ceeda shooting brake dzieli jedynie pokrywę silnika i przednie błotniki, pozostałe elementy karoserii są nowe. Mimo to w nadwoziu ProCeeda łatwo wskazać wiele detali stylistycznych, które są charakterystyczne dla designu marki Kia, ze stylistyką przedniej części nadwozia na czele. Grill w postaci tygrysiego nosa, szeroki dolny wlot powietrza, zdecydowane przetłoczenia z boku karoserii – to tylko niektóre z elementów współczesnego designu Kia.

Podobnie jak w przypadku Ceeda, przód ProCeeda jest opracowany w oparciu o precyzyjnie prowadzone poziome linie, z seryjnymi diodami LED typu „Ice Cube” do jazdy dziennej, którymi ProCeed nawiązuje do wcześniejszych modeli Kia z serii GT Line i GT. Nowy model zachowuje tę samą szerokość nadwozia jak w pięciodrzwiowym hatchbacku, która wynosi 1800 mm, ale ma unikalny design przedniego zderzaka.

Z profilu ProCeed nawiązuje do modelu studyjnego Kia Proceed Concept zaprezentowanego w 2017 roku. Ma niemal identyczną linię dachu, która bardzo płynnie i elegancko przechodzi w tylne błotniki. Wyraźne przetłoczenia karoserii przebiegają przez całą długość samochodu, ciągnąc się od reflektorów aż do pokrywy bagażnika, aby wizualnie wydłużyć nadwozie jeszcze bardziej. Mocno pochylona tylna szyba wyróżnia ProCeeda nie tylko na tle rodzeństwa, ale wszystkich modeli w klasie samochodów kompaktowych. Tylna szyba w Ceedzie kombi jest odchylona od pionu pod kątem 50,9°, w ProCeedzie ma nachylenie typowe dla samochodów w stylu coupé i jest odchylona od pionu pod kątem 64,2°.

Przy długości nadwozia wynoszącej 4.605 mm ProCeed jest o 5 mm dłuższy od Ceeda kombi i ma dłuższy przedni zwis (885 mm). Pod względem wysokości kombi góruje nad shooting brake’iem o 43 mm. Wysokość ProCeeda wynosi 1.422 mm. Prześwit ProCeeda jest mniejszy o 5 mm niż w kombi i liczy 135 mm. Skonstruowany na tej samej platformie K2, co inne modele rodziny Ceed, ProCeed ma identyczny rozstaw osi wynoszący 2.650 mm.

Tylna część nadwozia całkowicie różni się od nadwozi pozostałych modeli w gamie Ceed i nawiązuje do nadwozia modelu studyjnego Proceed Concept z 2017 roku. W połączeniu z mniejszą wysokością auta, nowy tylny zderzak nadaje ProCeedowi bardzo sportową sylwetkę, którą podkreśla podwójna końcówka układu wydechowego, jak w modelach GT Line i GT. Nazwa modelu – ProCeed – jest napisana wielkimi literami pośrodku tylnej klapy, pod światłem LED, które rozciąga się na całą szerokość pokrywy bagażnika, co nadaje autu charakterystyczny wygląd.

Nowy ProCeed będzie dostępny w 10 kolorach nadwozia do wyboru. Nabywcy ProCeeda w wersji GT Line mają do wyboru 17- lub 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów. ProCeed GT standardowo jest wyposażony w 18-calowe koła z oponami w rozmiarze 225/40 R18.

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?