„Hej BMW, teraz rozmawiamy!”

BMW Group zamierza zrewolucjonizować radość z jazdy dzięki funkcji inteligentnego asystenta osobistego BMW. Od marca 2019 r. na pokładzie pojawi się inteligentny cyfrowy asystent, który będzie reagował na hasło „Hej BMW”. Będzie to początek nowej ery, w której kierowcy w coraz większym stopniu będą mogli głosowo obsługiwać swój samochód oraz uzyskiwać dostęp do jego funkcji i informacji. W przyszłości asystent będzie służyć kierowcy pomocą również poza samochodem, czy to w domu za pośrednictwem inteligentnego głośnika, czy poza domem przez smartfon. Co więcej, w przyszłości będzie on kompatybilny z innymi cyfrowymi asystentami głosowymi, zapewniając komunikację z innymi szybko rozwijającymi się ekosystemami. Dzięki połączeniu z BMW Open Mobility Cloud i sztucznej inteligencji możliwości asystenta będą cały czas udoskonalane. Regularne aktualizacje przeprowadzane w prosty sposób na smartfonie i w samochodzie za pomocą funkcji zdalnej aktualizacji oprogramowania będą stale poszerzać zakres oferowanych funkcji i możliwości. Dieter May, starszy wiceprezes ds. produktów cyfrowych BMW Group, powiedział: „Inteligentny asystent osobisty BMW w połączeniu z nowym systemem operacyjnym BMW 7.0 tworzy zupełnie nową, cyfrową formę interakcji z Twoim BMW, która na nowo definiuje ogólne wrażenia z jazdy”.

BMW zyskuje cyfrowy charakter.  
Inteligentny asystent osobisty BMW uczy się nawyków i przyzwyczajeń, a następnie jest w stanie stosować je w odpowiednim kontekście. Pomaga kierowcy, uczy się jego preferencji i zna jego ulubione ustawienia, np. ogrzewanie foteli czy miejsca, do których często jeździ („Take me home” – prowadź do domu). W porównaniu z innymi asystentami cyfrowymi tego typu unikalną cechą jest to, że kierowcy mogą nadać mu imię (np. „Tomek” czy „Kasia”), dając mu jeszcze bardziej indywidualny charakter i jeszcze więcej osobowości. Asystent nie tylko czeka na polecenia kierowcy, ale też zawsze służy mu pomocą – potrafi nawet prowadzić konwersacje („Hey BMW, what’s the meaning of life? – Hej BMW, jaki jest sens życia?).

Zna funkcje samochodu i jest w stanie obsługiwać je odpowiednio od potrzeb. Wypowiedzenie „Hey BMW, I’m cold” – Hej BMW, zimno mi – sprawi, że asystent odpowiednio dostosuje temperaturę wewnątrz samochodu. Obecna wersja asystenta jest już w stanie zapamiętywać preferowane ustawienia, ale ciągłe doskonalenie technologii pozwoli w przyszłości asystentowi uczyć się coraz to nowych preferencji i ulubionych ustawień. Asystent będzie coraz lepszy z każdym wydanym poleceniem, każdym zadanym pytaniem i każdym dokonanym ustawieniem. Podstawą tego wszystkiego będzie przenośny, cyfrowy profil klienta – identyfikator BMW. Profil ten łączy samochód z klientem i jego cyfrowym ekosystemem

Zawsze pod ręką: cyfrowy ekspert BMW.
Inteligentny asystent osobisty BMW oznacza stałą obecność prawdziwego eksperta BMW na pokładzie. Potrafi wyjaśnić najróżniejsze funkcje („Jak działa asystent świateł drogowych?”), podać informacje o aktualnym stanie samochodu („Czy poziom oleju jest prawidłowy?”) i odpowiedzieć na pytania („Czy są jakieś komunikaty ostrzegawcze?”). Zna ulubione ustawienia kierowcy, a nawet może aktywować ich kombinację dla większego komfortu. Na przykład „Hej BMW, jestem zmęczony/zmęczona” powoduje uruchomienie programu witalizacji, który dostosowuje oświetlenie, muzykę i temperaturę i inne, aby pobudzić kierowcę. W przyszłości asystent będzie mógł również udzielać wskazówek dotyczących oszczędnej jazdy lub myśleć z wyprzedzeniem i w razie potrzeby ostrzegać kierowcę. Może on ostrzegać kierowcę o problemach („Niskie ciśnienie w oponach”), przypominać mu o wizycie w serwisie lub nawet umawiać wizytę.

Doskonały pilot. 
Krótko mówiąc, jest idealnym pilotem szczególnie przydatnym w codziennej jeździe („Hej BMW, poszukaj najbliższej stacji benzynowej na naszej trasie”). Aby zapewnić niezwykle prostą nawigację, kierowca może dać asystentowi dostęp do kalendarza i kontaktów, po czym asystent znajdzie miejsce postojowe blisko celu, dostarczy informacji na temat wszelkich korków na trasie i przypomni kierowcy, kiedy należy wyruszyć w trasę. Ponadto asystent zapamiętuje często odwiedzane miejsca. Integracja asystenta z Microsoft Office 365 i Skype for Business umożliwia przyłączanie się do telekonferencji lub odczytywanie wiadomości e-mail, dzięki czemu BMW staje się obsługiwanym głosowo mobilnym biurem. Oprócz tego inteligentny asystent osobisty BMW jest ekspertem w dziedzinie rozrywki. Może natychmiast rozpoznać aktualnie odtwarzany utwór w radiu lub wyszukać stację nadającą żądany rodzaj muzyki („Odtwórz muzykę klasyczną”).

Debiut w samochodach BMW w marcu 2019 r. 
Funkcja inteligentnego asystenta osobistego pojawi się na rynku w wersji podstawowej ze sterowaniem głosowym w 23 językach w marcu 2019 r. W USA, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii, Austrii, Brazylii, Japonii i (od maja 2019 r.) w Chinach inteligentny asystent osobisty BMW będzie miał ponadto bardziej naturalne sterowanie głosowe oraz inne inteligentne funkcje, takie jak wyszukiwanie tzw. Point of Interest, pogodę i muzykę. Asystent będzie oferowany w modelach z nowym systemem operacyjnym BMW 7.0 oraz w ramach Live Cockpit Professional (6U3). Zakres funkcji można rozszerzyć poprzez pakiet Connected Professional. Asystent będzie oferowany opcjonalnie już od listopada 2018 r. w nowym BMW serii 3 i będzie dostępny przez pierwsze trzy lata. W przypadku nowych modeli BMW X5, Z4 i serii 8 wyposażonych w system operacyjny BMW 7.0 funkcja zdalnej aktualizacji oprogramowania umożliwi klientom od marca 2019 r. samodzielną instalację pełnej wersji inteligentnego asystenta osobistego BMW bez konieczności wizyty u dealera.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?