MULTI-SENSE mózg komfortu w Renault

Renault TALISMAN wyróżnia się wyjątkowymi zaletami jezdnymi i możliwościami personalizacji doznań z jazdy. Renault TALISMAN wykazuje się unikalnym zachowaniem na drodze dzięki połączonemu działaniu układu jezdnego 4CONTROL (4 koła skrętne) i elektronicznie sterowanych amortyzatorów ( układ Electronic Damper Control) koordynowanych przez system MULTI-SENSE

Co oferuje system MULTI-SENSE?

Niczym dyrygent, system MULTI-SENSE dostraja wszystkie techniczne systemy pokładowe TALISMANA do upodobań kierowcy. Masz ochotę na bardziej sportową, komfortową czy ekonomiczną jazdę? Renault TALISMAN dostosowuje się w pełni do twoich potrzeb, zmieniając swój temperament.

MULTI-SENSE jest jedynym tego rodzaju systemem sterującym i koordynującym działanie technologii pokładowych zainstalowanych w TALISMANIE w celu zapewnienia unikalnej przyjemności prowadzenia. Wpływa on w szczególności na działanie systemu 4CONTROL (4 koła skrętne), elektronicznie sterowanych amortyzatorów, układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów EDC z podwójnym sprzęgłem, a także na ustawienia instrumentów pokładowych, brzmienie silnikaoświetlenie ambientowe wnętrza.

Wraz z MULTI-SENSE Renault stało się pierwszym na świecie producentem oferującym system koordynujący w całości i w intuicyjny sposób działanie tak dużej liczby systemów pokładowych.

Pełnia przyjemności i personalizacja doznań

Dzięki systemowi MULTI-SENSE, Renault TALISMAN stwarza możliwość wyboru pożądanego rodzaju doznań z jazdy poprzez cztery fabrycznie zaprogramowane tryby: eko, komfort, neutralny i sport oraz jeden indywidualny tryb perso w pełni ustawiany przez kierowcę.

Każdy tryb przekłada się na odmienny rodzaj doznań z jazdy dzięki odpowiedniemu doborowi i koordynacji:

  • parametrów układu 4CONTROL,
  • ustawień elektronicznie sterowanych amortyzatorów,
  • pracy silnika,
  • algorytmu zmiany biegów w skrzyni EDC,
  • siły potrzebnej do obracania kierownicy.

Trybom tym towarzyszy zmiana klimatu wnętrza, obejmująca:

  • kolor oświetlenia wnętrza: zielony, niebieski, sepia, czerwony, fioletowy,
  • styl i rodzaj wyświetlanych informacji oraz kolor podświetlenia instrumentów pokładowych,
  • brzmienie silnika,
  • aktywowanie funkcji masażu w fotelu kierowcy(tryb komfort)
  • parametry pracy klimatyzacji w trybie eko.

Sterowanie trybami oraz poszczególnymi ustawieniami odbywa się:

  • za pośrednictwem ekranu R-LINK 2 – ergonomicznie zaprojektowane i bardzo przejrzyste menu zapewniają intuicyjny dostęp do bogatych funkcjonalności systemu MULTI-SENSE Renault,
  • za pomocą joysticka na konsoli centralnej,
  • lub przycisku skrótu umieszczonego na środkowej konsoli.

TALISMAN jest wyposażony w nowość pozwalającą zmienić charakter: przycisk skrótu zapewnia przejście dwoma kliknięciami z trybu komfort do trybu sport i odwrotnie. Dzięki temu kierowca może z łatwością przechodzić od jednego do drugiego trybu nie ryzykując rozproszenia uwagi. Superdynamiczne reakcje
w trybie sport, relaksujący komfort i elastyczna jazda na dalekie trasy w trybie komfort: Talisman
w mgnieniu oka zmienia charakter.

TRYB MULTI-SENSE

Unikalne połączenie systemu 4CONTROL z układem Electronic Damper Control

Łącząc system 4CONTROL elektronicznie sterowanymi amortyzatorami, Renault w skuteczny sposób skoordynowało działanie dwóch kluczowych elementów z punktu widzenia zachowania samochodu na drodze: układu kierowniczego i zawieszenia. Electronic Damper Control, zsynchronizowany
z działaniem systemu 4CONTROL, zapewnia pełną kontrolęnajwyższy poziom komfortu w przypadku nagłych ruchów o dużej amplitudzie. Dzięki elektrycznie regulowanej sile tłumienia amortyzatorów
w przypadku wężykowania, możliwe jest mocniejsze skręcenie kierownicy bez ujemnego wpływu na przechyły nadwozia: auto jest zdecydowanie bardziej stabilne, a jednocześnie zwrotne.

Nad koordynacją współdziałania systemu 4CONTROL, układu Electronic Damper Control i wszystkich pokładowych technologii służących zwiększaniu przyjemności i komfortu jazdy czuwa system
MULTI-SENSE
.

Dynamika auta miejskiego dzięki systemowi 4CONTROL

System 4CONTROL jest stale aktywny. Przy prędkościach poniżej 50 km/h w trybie komfort (60 km/h
w trybie neutral i 80 km/h w trybie sport), tylne koła skręcają w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich, z maksymalnym wychyleniem 3,5 stopnia. Pod względem doznań z jazdy kierowca odczuwa to tak, jakby TALISMAN skrócił swój rozstaw osi w celu maksymalnego zwiększenia zwrotności. Powyżej tej prędkości progowej koła tylne zaczynają skręcać w tym samym kierunku co koła przednie. Efekt jest wówczas porównywalny z wydłużeniem rozstawu osi – zwiększa się przyjemność prowadzenia, stabilność nadwozia i poczucie bezpieczeństwa.


Więcej na temat samochodów RENAULT i lifestyle oferowanego przez firmę dowiesz się u naszego Partnera

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?