Misja „Civic Type R Challenge 2018” zakończona

Piąta i zarazem ostatnia z zaplanowanych na ten rok prób bicia rekordu okrążenia na europejskich torach wyścigowych zakończyła się sukcesem. Nowy rekord toru Hungaroring GP dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednią oś to 2 min. 10,19 sek. Za sterami Civica Type R zasiadł mistrz świata Formuły 1 i aktualny kierowca NSX Super GT, Jenson Button. Tor Hungaroring ma szczególne znaczenie dla Jensona Buttona, ponieważ w 2006 roku wygrał on tam pierwsze Grand Prix w swojej karierze, prowadząc bolid Hondy.

Mission accomplished! Jenson Button secures Hondas fifth and final planned lap record in Civic Type R Challenge 2018

Kręty i wąski Hungaroring ma długość 4,38 km, nawroty o 180 stopni i skomplikowany układ szykan, co czyni go jednym z bardziej wymagających torów w Europie. Okazał się on doskonałym poligonem do zademonstrowania skuteczności systemu adaptacyjnych amortyzatorów Civica Type R, zapewniających wysoką stabilność i zwrotność i pozwalających rozwijać wyższe szybkości na łukach. Do uzyskania rekordowego czasu przyczynił się nie tylko układ zawieszenia, ale także wyjątkowy układ kierowniczy i poprawione właściwości aerodynamiczne samochodu.

Mission accomplished! Jenson Button secures Hondas fifth and final planned lap record in Civic Type R Challenge 2018

Wspominając rekordowy przejazd, Jenson Button powiedział: „Przyjechaliśmy na Hungaroring – gdzie w 2006 roku wygrałem bolidem Hondy swój pierwszy wyścig F1 – aby ustanowić nowy rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła i cieszę się bardzo z sukcesu!”

Komentując zachowanie modelu Civic Type R, dodał: „Pierwszą rzeczą, jaką zauważyłem po opuszczeniu pit lane’u, była neutralność samochodu. Należę do tych kierowców, którzy nie mają doświadczeń z pojazdami napędzanymi na przednią oś, więc była to dla mnie zupełna nowość. Type R jest jednak tak dobrze wyważony, że od samego początku prowadzenie było naprawdę przyjemnie i naturalne.

Najbardziej zaskoczyło mnie to, jak późno można zdecydować się na hamowanie tym autem. Manualna skrzynia biegów też spisuje się bardzo dobrze. Większość samochodów ostatnio nie ma manualnych przekładni, jednak dobrze jest czuć, że wszystko jest w twoich rękach. Masz wtedy większą więź z samochodem.”

Honda ustanowiła rekord okrążenia na Hungaroringu podczas podobnego wyzwania w 2016 roku, wykorzystując poprzednią generację Civica Type R. Nowym, piątym z kolei rekordem dla samochodu z napędem na przednią oś, Honda kończy projekt „Type R Challenge 2018. Pomysł cyklu startów powstał po pobiciu rekordu pętli Nordschleife toru Nürburgring w kwietniu 2017 roku, z czasem okrążenia wynoszącym 7 min. 43,8 sek. Civic Type R został wtedy uznany za najszybszy przednionapędowy samochód seryjny. Wszystkie sześć rekordów gruntuje pozycję Civica Type R jako najszybszego samochodu w swojej klasie.

Mission accomplished! Jenson Button secures Hondas fifth and final planned lap record in Civic Type R Challenge 2018

Wyzwanie polegało na tym, że pięciu kierowców wyścigowych Hondy testowało samochód na pięciu torach w Europie, ustanawiając nowe rekordowe czasy okrążeń dla seryjnie produkowanego samochodu z napędem na przednie koła. 

  • Kierowca WTCR, Tiago Monteiro, ustanowił rekord okrążenia toru Estoril w Portugalii, z czasem 2 min. 01,84 sek.
  • Matt Neal, Legenda Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych, pobił rekord okrążenia toru Silverstone w Wielkiej Brytanii, z czasem 2 min. 31,32 sek.
  • Bertrand Baguette, gwiazda japońskiej wyścigowej serii Super GT, przejechał okrążenie na torze Spa-Francorchamps Belgii w rekordowym czasie 2 min. 53,72 sek.
  • Kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowił nowy rekord okrążenia na torze GP Magny-Cours we Francji, z czasem 2 min. 1,51 sek.

Zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić najbardziej satysfakcjonujące wrażenia z jazdy, Civic Type R jest częścią rozwojowego planu najnowszej generacji modelu Civic – najbardziej rozbudowanego w historii firmy. Superhatchback pozostaje najszybszym i najsprawniej przyspieszającym autem w swojej klasie, dzięki połączeniu ultralekkiej, sztywnej konstrukcji nadwozia, sztywnej karoserii i unikatowego, wyrafinowanego układu przedniego zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi, które minimalizują wpływ sił skrętnych na układ kierowniczy i poprawiają trakcję w szybko pokonywanych zakrętach. Nowy Civic Type R korzysta z „kodu genetycznego” supersportowego hatchbacka Hondy i jest najlepiej przyspieszającym i najszybszym samochodem w swojej klasie.

Jenson Button podsumował: „Nowy Type R to mega-sportowa zabawka. Od zawsze taki był i do dziś nic nie stracił ze swojego uroku.”

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?