Mercedes klasa X – w teren i na drodze

4MATIC stały napęd na wszystkie koła do jazdy na drodze i w terenie

Stały napęd na cztery koła 4MATIC z przekładnią redukcyjną i opcjonalną blokadą mechanizmu różnicowego na tylnej osi zapewnia doskonałą wydajność i przyczepność na szerokiej gamie nawierzchni. Napęd na wszystkie koła obejmuje dwustopniową skrzynię rozdzielczą, która jest montowana do głównej przekładni 7G-TRONIC PLUS. Jest on wyposażony w centralny mechanizm różnicowy o konstrukcji planetarnej, który rozprowadza siłę napędową między przednią i tylną osią przy stałym rozkładzie momentu obrotowego wynoszącym 40 do 60 procent. Taka konfiguracja zapewnia lepszą dynamikę i wyższe przyspieszenie poprzeczne na drodze oraz lepszą trakcję podczas przyspieszania. Podczas jazdy w terenie optymalną trakcję zapewnia płynnie regulowany mechanizm różnicowy między osiami w skrzyni rozdzielczej, w postaci elektromechanicznego sprzęgła wielotarczowego. Zapewnia to pełne wykorzystanie potencjału trakcyjnego wszystkich czterech kół w trudnym terenie.

Dostępne są trzy tryby z napędem na cztery koła: 4MAT dla zwiększenia dynamiki pojazdu, 4H dla lepszej trakcji terenowej i 4L dla szczególnie trudnego terenu. Połączenie kontrolowanej blokady mechanizmu różnicowego między osiami (0-100%), mechanizmu różnicowego blokowania tylnej osi i przekładni redukcyjnej zapewnia dobre osiągi zarówno na drodze, jak i poza nią.

Napęd na wszystkie koła i zawieszenie z długimi skokami sprężyny i prześwitem do 222 milimetrów oferują doskonałe właściwości jezdne. Klasa X bez wysiłku wspina się pod kątem do 45 stopni, brodzi w wodzie o głębokości do 60 centymetrów i zachowuje równowagę na pochyłościach prawie 50 stopni.

Imponujące właściwości terenowe 
Głębokość brodzenia do 600 mm
Prześwit Przednia oś 202 mm

Tylna oś 222 mm dla zawieszenia z podwyższonym prześwitem

Kąt natarcia/zejścia 

przód/tył

do 29°/24° 

do 30°/25° dla zawieszenia z podwyższonym prześwitem

Kąt przechyłu bocznego do 49.8°

do 49° dla zawieszenia z podwyższonym prześwitem

Kąt rampowy do 20.4°

do 22° dla zawieszenia z podwyższonym prześwitem

Możliwość podjazdu do 100%

* Zawieszenie z prześwitem 202 mm: standardowo na wszystkich rynkach europejskich

* Zawieszenie z prześwitem 222 mm: standardowo poza Europą, opcjonalnie w Europie

Radość z jazdy i cisza jak w samochodzie osobowym

1632 milimetrów z przodu i 1625 milimetrów z tyłu – Klasa X ma szerszy rozstaw kół niż większość konkurentów. Zapewnia to idealne warunki dla optymalnej stabilności jazdy i umożliwia pokonywanie zakrętów z wyższą prędkością. 3150 milimetrów długości rozstawu osi to również więcej niż w przypadku wielu średniej wielkości pickupów. Zmniejsza to wibracje podczas podróży i zapewnia płynną jazdę i niezawodną stabilność wzdłużną.

Solidna rama drabinkowa daje podstawę do przewozu ciężkich ładunków transportowych i do trudnych zadań terenowych. Zawieszenie zostało zaprojektowane w taki sposób, aby z jednej strony osiągnąć wysoki poziom dynamiki pojazdu i komfort jazdy na równi z samochodami osobowymi Mercedes-Benz na drodze, a z drugiej zapewniać maksymalną zdolność do jazdy terenowej w połączeniu z napędem na wszystkie koła 4MATIC . Podwójne wahacze w przedniej osi gwarantują Klasie X wysoką dynamikę, niski poziom hałasu drogowego i wibracji opon oraz maksymalną zdolność do jazdy w terenie. Stabilizatory poprzeczne redukują przechyły nadwozia. Ponieważ przednia oś jest odłączona, niezależne zawieszenie kół minimalizuje drgania przenoszone na nadwozie pojazdu, dzięki czemu prowadzenie jest wygodne, a poziom hałasu niski. Pięć wahaczy w osi tylnej zapewnia precyzję i komfort, jeśli chodzi o przyczepność nawet w najtrudniejszym terenie. Prześwit jest duży, ponieważ obudowa osi podnosi się, gdy tylko koło przejedzie przez przeszkodę. Dzięki dobrej artykulacji osi i długim skokom sprężyn śrubowych, kontakt między podłożem a kołami jest tak dobry, jak tylko to możliwe. Wyjątkowa sztywność tej konstrukcji zapewnia precyzyjną kontrolę kół i wysoki poziom komfortu jazdy na drodze.

Obie osie są wyposażone w sprężyny śrubowe, które pomagają zrównoważyć komfort zawieszenia. Rozpórki zawieszenia na przedniej osi są połączone ramą typu drabinkowego za pomocą łożyska głowicy. Siły tłumienia przenoszone są przez tłoczysko do elastycznego gumowego uchwytu w łożysku głowicy, a następnie do ramy drabinkowej. Konstrukcja gumowego uchwytu jest zoptymalizowana pod kątem komfortu. Tłumiki na tylnej osi są przymocowane bezpośrednio do ramy drabinkowej za pomocą tulei nośnej. Amortyzatory są zaprojektowane tak, aby były elastyczne w generowaniu sił równoważących. Podczas normalnej jazdy po płaskich drogach i podczas wolnej jazdy w terenie, system reaguje miękko. W trybie sportowym lub podczas nagłych manewrów omijania, amortyzatory stają się sztywniejsze, aby zapewnić dobrą stabilność jazdy.

Dzięki precyzyjnemu dopasowaniu zawieszenia, specyficznym wzmocnieniom konstrukcyjnym na ramie i karoserii oraz wszechstronnemu systemowi uszczelniania, Klasa X oferuje swoim pasażerom poziom wyrafinowania na równi z pojazdem np. Klasy V.

Kompleksowa gama urządzeń bezpieczeństwa

Klasa X oferuje szeroką gamę funkcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo, rzadko spotykanych w tym segmencie. Podstawą wysokiego poziomu ochrony pasażerów jest szczególnie solidna karoseria z wytrzymałą kabiną pasażerską i konstrukcją, której przednie i tylne części są w stanie absorbować energię poprzez selektywne odkształcenia. Standardowe wyposażenie w zakresie bezpieczeństwa biernego obejmuje siedem poduszek powietrznych i system mocowania i-Size dla dwóch fotelików dziecięcych. Dwa systemy: Active Brake Assist oraz Traffic Sign Assist, wspierają kierowcę, jednocześnie zwiększając bezpieczeństwo i wygodę. Dla X 350 d 4MATIC – jako topowego modelu Klasy X – dostępny jest również Active Lane Keeping Assist. Dodatkowo dostępna jest stabilizacja przyczepy ESP, system monitorowania ciśnienia w oponach, system alarmowy, tempomat i reflektory LED, które zapewniają najjaśniejszy strumień świetlny w segmencie dzięki sześciu diodom LED. Kamera cofania lub kamera 360° są dostępne jako opcje. Biorąc pod uwagę ten szeroki poziom wyposażenia, Klasa X spełnia wymagania stawiane nowoczesnemu pojazdowi rodzinnemu i lifestyle’owemu.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?