HONDA CR-V – nowa odsłona bestselera

Od chwili debiutu w 1995 roku, Honda CR-V zyskała status najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie [1] . Najnowsza odsłona popularnego, kompaktowego SUV-a została ulepszona i dopracowana tak, aby wykraczać poza oczekiwania klientów, zachowując przy tym swój unikalny charakter. Nowa Honda CR-V oferuje teraz szereg najnowocześniejszych rozwiązań technicznych oraz wyróżnia się najwyższą jakością wykonania.

Honda CR-V wyróżnia się masywniejszymi nadkolami, ostrzejszymi liniami maski i tylnych partii nadwozia oraz typową dla nowej generacji modeli tej marki stylizacją pasa przedniego z charakterystycznym kształtem reflektorów.

Nowy CR-V podnosi również poprzeczkę w zakresie jakości i przestronności wnętrza, które po raz pierwszy – w wersji z silnikiem benzynowym i napędem na obie osie – dostępne będzie w wersji siedmioosobowej. Biorąc za punkt odniesienia produkty klasy premium, CR-V oferuje teraz jeszcze większy komfort jazdy, lepszą charakterystykę prowadzenia, pewniejszą kontrolę przechyłów nadwozia oraz skuteczniejsze tłumienie nieprzyjemnych wibracji, drgań i hałasu. Nowy model gwarantuje również większą wygodę użytkowania i funkcjonalność oraz szersze możliwości w zakresie łączności.

Nieco większe gabaryty zewnętrzne CR-V, dłuższy rozstaw osi oraz szersza sylwetka umożliwiły wygospodarowanie bardziej przestronnej kabiny. Najlepsze w tej klasie zagospodarowanie dostępnej przestrzeni sprawia, że pasażerowie mają więcej miejsca, a bagażnik jest głębszy i dłuższy niż w poprzednim modelu. Podłoga posiada dwustopniową regulację wysokości bagażnika, co pozwala stworzyć płaską powierzchnię transportową do przewozu dużych przedmiotów. Ich załadunek ułatwi system bezdotykowego, elektrycznego sterowania klapą bagażnika.

Dzięki inteligentnym funkcjom, nowa Honda CR-V jest łatwiejsza w codziennej eksploatacji. Przykładowo, możliwe jest ustawienie wysokości, do której ma otwierać się klapa bagażnika, np. w czasie postoju w niskim garażu. Jeszcze większą praktyczność kabiny zapewnia trójfunkcyjny schowek w konsoli środkowej, a także nowy system chowania, składania i dzielenia (60:40) oparć tylnych foteli „jednym ruchem”, który znacząco ułatwia i przyśpiesza załadunek bagażu.

Platforma samochodu wykorzystuje unikalną dla Hondy koncepcję konstrukcji nadwozia typu ACE™ (Advanced Compatibility Engineering), która ma za zadanie równomierne rozprowadzanie i rozpraszanie energii zderzenia. Ponadto, niezależnie od wybranego poziomu wyposażenia, model CR-V dostępny jest z rozbudowanym zestawem zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego i wspomagania kierowcy Honda Sensing™, wykorzystującego dane z czujników radarowych i kamery, aby asystować kierowcy w czasie jazdy.

2. Wyrafinowane, sportowe i eleganckie nadwozie oraz wnętrze klasy premium

Nowa Honda CR-V zachowuje charakterystyczną sylwetkę bestsellera Hondy w klasie SUV, a w najnowszej odsłonie prezentuje również zmienioną, wyrafinowaną i zarazem dynamiczną stylizację. Sylwetka nowej Hondy CR-V wyróżnia się masywniejszymi nadkolami, ostrzejszymi liniami maski i tylnej części nadwozia oraz reflektorami typowymi dla nowej generacji modeli japońskiego producenta.

Główne założenia projektowe nowej Hondy CR-V obejmowały stworzenie nowoczesnego, dynamicznego SUV-a, który miał być również niezwykle funkcjonalny. Honda postawiła na projekt o czystych, oszczędnych formach pozbawionych zbędnych elementów stylizacyjnych.

2018 Honda CR-V VTEC TURBO Petrol

Jedną z fundamentalnych zmian zaaplikowanych przez konstruktorów było zwiększenie o 30 mm rozstawu osi. Zabieg ten umożliwił stworzenie bardziej przestronnego wnętrza oraz typowej dla SUVa muskularnej sylwetki z kołami umieszczonymi jeszcze bliżej narożników pojazdu. Nowa Honda CR-V zyskała bardziej atletyczny wygląd dzięki masywniejszym felgom i oponom oraz krótszemu przedniemu zwisowi i podwójnym końcówkom układu wydechowego.

Odważną stylizację przedniej części nadwozia oparto na stylistyce znanej z najnowszych modeli Hondy, z wyrazistymi reflektorami, które w standardzie oferowane są z technologią LED. W porównaniu z poprzednikiem, masywna linia przedniego zderzaka wyróżnia się większą czystością formy i stanowi solidną podstawę dla smukłej osłony chłodnicy. Wyraziste przetłoczenia maski przyciągają wzrok ku eleganckiej, płynnie wkomponowanej szybie czołowej, u której szczytu biegnie opadająca ku tyłowi linia dachu.

W porównaniu z poprzednią generacją Hondy CR-V, tylne błotniki są wydatniej wyprofilowane i harmonijnie łączą się z masywnymi nadkolami. Dodatkowo, dynamiczną sylwetkę podkreśla wyżej poprowadzona linia przewężenia nadwozia oraz połyskująca, dolna listwa dekoracyjna, rozciągające się od przedniego koła ku tyłowi pojazdu.

Kolejnym ciekawym elementem stylistycznym jest załamanie górnej linii okien w tylnej części nadwozia, które biegnie równolegle z konturem pokrywy bagażnika. Chromowana listwa dokonuje tam gwałtownego nawrotu, łącząc się z pasem dekoracyjnym unoszącym się ponad linię przewężenia w dolnej części tylnego okna, co dodatkowo podkreśla dynamiczną stylizację bocznej linii nadwozia.

Ostro rzeźbione klosze tylnych lamp unoszą się nad linią przewężenia, otulając naroża karoserii i tworząc kształt litery „L” wokół szyby pokrywy bagażnika. Łączy je masywna chromowana listwa rozciągająca się na całej szerokości pokrywy bagażnika.

Klienci mogą wybrać jeden z ośmiu kolorów nadwozia: niemetalizowany odcień Rallye Red, metalizowane – Lunar Silver, Modern Steel, Cosmic Blue i Premium Crystal Red lub perłowe lakiery Platinum White, Crystal Black oraz Premium Agate Brown.

Zależnie od wybranej wersji wyposażenia, oferta felg aluminiowych obejmuje obręcze 17, 18 oraz 19-calowe, a najbogatsze odmiany modelu dostępne są standardowo z panoramicznym oknem dachowym.

Dobre właściwości aerodynamiczne

Nowa Honda CR-V to najbardziej wydajny aerodynamicznie samochód w swojej klasie*. Jej właściwości aerodynamiczne zostały opracowane przy wykorzystaniu mechaniki płynów oraz testów modeli w tunelach aerodynamicznych.

Wąskie słupki A stylistycznie równoważą masywne przetłoczenia nad przednimi błotnikami, okalając harmonijnie wkomponowaną linię szyby czołowej z dyskretnie ukrytymi ramionami wycieraczek. Starannie dopracowany kształt przedniego zderzaka zapobiega nadmiernym zawirowaniom powietrza, dzięki zredukowanej krawędzi natarcia. Oprócz eleganckiej linii dachu z wkomponowaną anteną w kształcie płetwy rekina, elementami poprawiającymi parametry aerodynamiczne nadwozia są podpodłogowe płyty ochronne i osłona pod silnikiem. Całość umożliwia swobodny przepływ powietrza nad i pod samochodem, co przekłada się na niższy współczynnik oporu oraz poprawia stabilność na drodze.

Krawędzie tylnego zderzaka wyprofilowano w kierunku środka pojazdu i zakończono wyrazistymi fałdami po obu stronach. W połączeniu z wydatnymi rantami zespołu tylnych lamp powyżej, fałdy te pozwalają na lepszy przepływ powietrza wokół boków nadwozia. Praktyczny spojler na szczycie pokrywy bagażnika dodatkowo zapobiega zawirowaniom powietrza wokół tylnej części karoserii. Redukcja współczynnika oporu powietrza, w porównaniu z poprzednią generacją modelu CR-V, skutkuje również obniżeniem poziomu hałasu wokół paneli nadwozia i innych elementów, poprawiając tym samym wydajność paliwową i komfort akustyczny.

Przednie wloty powietrza umieszczone poniżej chromowanego logo, stanowią część układu aktywnej regulacji otwarcia kraty wlotu powietrza, który ma za zadanie ograniczenie zużycia paliwa. Standardowo wloty pozostają zamknięte, aby zapewnić jak najlepsze właściwości aerodynamiczne. Jednak w razie konieczności, system – przy pomocy silnika krokowego – może otworzyć przesłony wlotów, dopuszczając strumień powietrza do komory silnika. Pracą systemu steruje układ kontrolny, który monitoruje temperaturę cieczy chłodzącej silnik i oleju przekładni oraz zadane parametry systemu klimatyzacji, aby określić optymalne położenie przesłon wlotów powietrza.

Wnętrze klasy premium

Wyrazista stylizacja panelu zegarów i deski rozdzielczej, oparta na kompozycji poziomych linii, potęguje wrażenie przestronności wnętrza oraz wysokiej jakości i solidności wykonania, a liczne wysokogatunkowe i przyjemne w dotyku materiały budują ekskluzywny klimat kabiny.

2018 Honda CR-V VTEC TURBO Petrol

Szeroki, miękki panel z precyzyjnie wykonanymi przeszyciami, przecina elegancka wstawka w kolorze połyskującej czerni. Z myślą o wygodzie pasażerów, górne sekcje drzwi wykonano z miękkiego i przyjemnego w dotyku materiału. Ponadto dolne partie deski rozdzielczej poprowadzono wyżej, dzięki czemu w pierwszym rzędzie foteli zwiększyła się przestrzeń na stopy.

Na panelach drzwiowych oraz w dolnych partiach deski rozdzielczej znajdziemy też polerowane elementy drewnopodobne, które optycznie „ocieplają” klimat wnetrza. Ramki wlotów powietrza, a także elementy dekoracyjne kierownicy, klamek i panelu klimatyzacji przyozdobiono metalicznymi, polerowanymi elementami, dzięki czemu stylistyka kabiny zyskuje na nowoczesności. Standardowo, model CR-V dostępny jest z ekskluzywną, materiałową, czarną tapicerką foteli, którą w wyższych wersjach wyposażeniowych zastępuje miękka skóra naturalna w kolorze czarnym lub w odcieniu kości słoniowej.

W porównaniu z poprzednią wersją Hondy CR-V, uproszczono rozmieszczenie systemu ekranów. Obecnie użytkownik ma do dyspozycji tylko jeden centralny ekran dotykowy oraz dodatkowy, siedmiocalowy wyświetlacz interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), który kierujący może obserwować przez koło kierownicy. Ponadto, uproszczono również rozmieszczenie przełączników i przycisków, m.in. ograniczając ich ilość na panelu sterowania klimatyzacją, pod głównym ekranem dotykowym.

Dzięki zastosowaniu węższych o 10 mm – w porównaniu z poprzednią generacją modelu – słupków A, możliwe było uzyskanie wiodącej w tej klasie widoczności do przodu. Pomimo modyfikacji, przednie słupki nadal gwarantują najwyższy stopień ochrony, dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości. Poprawiono również widoczność drogi ponad pokrywą silnika, redukując o 60 mm obszar nadwozia niewidoczny dla kierowcy.

Integracja ze smartfonami

Oprogramowanie Honda Connect drugiej generacji zastosowane w nowej Hondzie CR-V jest intuicyjne i oferuje integrację ze smartfonami za pośrednictwem aplikacji Apple CarPlay lub Android Auto* (opcja dostępna na wybranych rynkach).

Integracja z aplikacją Apple CarPlay oznacza, że kierowca ma wszystkie funkcje iPhone’a na wyciągnięcie ręki, a do obsługi może używać wbudowanego wyświetlacza Hondy CR-V lub komend głosowych Apple Siri. Do dyspozycji kierowca ma nawigację, wykonywanie połączeń, wysyłanie i odbieranie wiadomości oraz możliwość słuchania muzyki.

Aplikacja Android Auto to intuicyjny i łatwy sposób, by korzystać z telefonów z systemem Android za pośrednictwem wbudowanego ekranu dotykowego lub komend głosowych. Tym sposobem ogranicza się czynniki odwracające uwagę kierowcy od drogi. Ma on do dyspozycji takie aplikacje jak Google Maps, Google Now i wiele innych, zależnie od rynku, w tym do przesyłania wiadomości oraz odtwarzania muzyki.

Interfejs kierowcy DII (Driver Information Interface)

Przed kierowcą umieszczono zupełnie nowy zestaw zegarów z centralnie umieszczonym, dużym, kolorowym, siedmiocalowym wyświetlaczem TFT-LCD interfejsu kierowcy DII (Driver Information Interface), po bokach którego umieszczono wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej oraz poziomu paliwa w zbiorniku. W skład nowego interfejsu kierowcy DII wchodzi duży cyfrowy prędkościomierz oraz liniowy obrotomierz. Dolną część wyświetlacza DII zajmuje spory obszar, w którym kierowca może przełączać się między różnymi ekranami informacyjno-rozrywkowymi, w tym instrukcjami nawigacyjnymi, wiadomościami SMS i email (z funkcją głosowej aktywacji odpowiedzi), informacjami o ścieżce audio, o kontaktach na smartfonie, danymi dotyczącym pracy układu AWD oraz inteligentnie selekcjonowanymi informacjami dotyczącymi status pojazdu.

Przeglądanie i wybieranie informacji, które mają się pojawić na wyświetlaczu DII, odbywa się za pośrednictwem przycisków umieszczonych na lewym ramieniu kierownicy. Dzięki nim, kierowca może przeglądać tryby DII i dostosowywać ustawienia, wyszukiwać alfabetycznie kontakty i utwory muzyczne, a także wybierać informacje, jakie mają się pojawiać na wyświetlaczu DII. Również w lewym ramieniu kierownicy umieszczono zintegrowane elementy sterujące, przeznaczone do obsługi telefonu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Takie połączenie sterowania kciukami i wyświetlania danych wprost przed oczami kierowcy znacznie ogranicza stopień jego dekoncentracji podczas jazdy.

Przyciski na prawym ramieniu kierownicy sterują tempomatem adaptacyjnym i systemami asystenckimi.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?