Kolejny rekord okrążenia w ramach projektu Type R Challenge 2018

Po sukcesach odniesionych – w ramach projektu Type R Challenge 2018 – na torach Magny-Cours i Spa-Francorchamps, superszybki hatchback ustanowił kolejny rekord okrążenia toru GP Silverstone w Wielkiej Brytanii. Z czasem 2 min. 31,32 sek. poprawił on wcześniejszy rekord dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła, należący do poprzedniej generacji Civica Type R, a ustanowiony w podobnym przedsięwzięciu, w 2016 roku.

Za sterami Civica Type R 10-tej generacji zasiadł trzykrotny mistrz BTCC, Matt Neal i obecny zawodnik zespołu Halfords Yuasa Racing, który startuje w tej serii wyścigowej takim samym modelem.

Silverstone to wyjątkowy tor o długości 5,89 km, charakteryzujący się szybkimi prostymi i szybkimi zakrętami, a także bardziej technicznymi sekcjami, które wymagają dużej precyzji prowadzenia samochodu. Ogromne tempo Civic Type R osiągnął dzięki 2.0-litrowemu silnikowi VTEC TURBO, którego sprawność umożliwiła Nealowi wykorzystanie do maksimum atutów auta zarówno na prostych, jak i podczas szybkiego wychodzenia z zakrętów.

Three in three for Type R: British Touring Car champion, Matt Neal, takes third lap record of ‘Type R Challenge 2018’ at Silverstone GP circuit

Prędkość uzyskana podczas okrążenia świadczy o ogromnym znaczeniu wiodących w klasie właściwości aerodynamicznych Civica Type R. Ponadto, w trybie +R system amortyzatorów adaptacyjnych zapewnił stabilną, równą jazdę, umożliwiając szybkie, płynne pokonywanie zakrętów toru Silverstone 

Wspominając rekordowe okrążenie, Matt Neal powiedział: „Prawdziwe atuty modelu Type R, znajdowałem w szybkich zakrętach – to stabilność osiągana za sprawą pakietu aerodynamicznego i nowego, zaawansowanego układu zawieszenia. W łuki – takie jak Copse i Stowe – na końcu prostej Hangar, możesz zupełnie spokojnie wchodzić z dużą prędkością.”

Komentując zachowanie Civica Type R, Neal dodał: „Type R ma wiele zalet, dzięki którym wygrywa w swojej klasie i jest wszechstronny. To zupełnie nowa, stworzona od podstaw platforma. Honda przeanalizowała i udoskonaliła każdy obszar – stabilność prowadzenia, dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu, aerodynamikę, obniżono środek ciężkości, poszerzono i wydłużono nadwozie, poprawiono responsywość i podniesiono moc silnika. To krok naprzód we wszystkich aspektach.”

W pozostałych próbach bicia rekordów w ramach Type R Challenge 2018, do grona kierowców dołączą: były mistrz świata Formuły 1 i obecny kierowca NSX Super GT, Jenson Button (Wielka Brytania) oraz kierowca WTCR, Tiago Monteiro (Portugalia).

Czas uzyskany na torze Silverstone to czwarty z kolei rekord okrążenia, jaki ustanowiła Honda Civic Type R. W kwietniu 2017 roku została ona najszybszym samochodem produkcyjnym z napędem na przednią oś na pętli Nordschleife toru Nürburgring, z czasem okrążenia 7 min. 43,8 sek. Następnie, startujący w ramach Type R Challenge 2018, kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowił nowy rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła na torze GP Magny-Cours we Francji, z czasem 2 minuty 1,51 sekundy. Kolejny rekord pobił Bertrand Baguette, uzyskując 2 minuty 53,72 sekundy w tym samym samochodzie na torze Spa-Francorchamps w Belgii.

Three in three for Type R: British Touring Car champion, Matt Neal, takes third lap record of ‘Type R Challenge 2018’ at Silverstone GP circuit

Nowa Honda Civic Type R korzysta z „kodu genetycznego” supersportowego hatchbacka, charakterystycznego dla tej serii modelowej i jest najlepiej przyspieszającym i najszybszym samochodem w swojej klasie. Najnowszy samochód sportowy ze słynnym czerwonym logo na grillu jest częścią planu rozwojowego modelu Civic 10. generacji – największego i najbardziej rozbudowanego projektu w historii firmy. Auto zostało zaprojektowane tak, by zapewniać kierowcy maksimum satysfakcji z prowadzenia zarówno podczas codziennej eksploatacji, jak jazdy po torze wyścigowym. Przyczyniają się do tego ultralekka konstrukcja nadwozia z nisko położonym środkiem ciężkości i wyrafinowany układ zawieszenia z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi, które minimalizują wpływ sił skrętnych na układ kierowniczy i poprawiają trakcję w szybko pokonywanych zakrętach.

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?