Nowy Jeep Renegade 2019 – technika

Nowa gama silników turbo.
Nowe silniki turbo debiutują w nowym modelu Renegade. Oparte na modułowej konstrukcji są dostępne w dwóch konfiguracjach: 1-litrowy trzycylindrowy silnik oferujący moc 120 KM i 190 Nm maksymalnego momentu obrotowego w połączeniu z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i 1,3-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią DDCT (dwusprzęgłowa ze sprzęgłem suchym)- oba z napędem na przednie koła. Dostępny jest również energiczny silnik turbo o pojemności 1,3 litra i mocy 180 KM w połączeniu z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów z konwerterem momentu obrotowego i napędem na cztery koła. Maksymalny moment obrotowy obu silników 1,3 litra wynosi 270 Nm.
Nowa rodzina silników turbo została opracowana przez FCA Group, by zaoferować gamę mniejszych silników benzynowych, charakteryzujących się niskim zużyciem paliwa i wzorcowymi osiągami. Podstawowa konstrukcja nowych silników zapewnia wydajność, modułowość i wysoki stopień standaryzacji w odniesieniu do komponentów i procesu produkcyjnego, elastyczność i możliwość dodatkowego rozwoju.

Nowe silniki są wykonane w całości z aluminium, aby zapewnić lekkość (waga zaczyna się od 93 kg). Korpus silnika, opracowany we współpracy z firmą Teksid, wykonany jest z wysokociśnieniowego odlewu aluminiowego. W celu zwiększenia odporności konstrukcji zastosowano tuleje z odlewów żeliwnych. Ich grubość wynosi 1,8 mm i są pokryte od zewnątrz aluminium, tworząc „metalurgiczne spoiwo” pomiędzy tuleją a blokiem. Po przeanalizowaniu różnych konstrukcji korpusu silnika wybrano architekturę z płytą podstawową zapewniającą najlepszą równowagę między hałasem, wibracjami, masą i osiągami strukturalnymi.

W celu zmaksymalizowania efektywności i zapewnienia lepszych osiągów i większej oszczędności paliwa niż w poprzednich silnikach, nowe silniki mają średnicę cylindra o wartości 70 milimetrów ze stosunkiem skoku do średnicy cylindra wynoszącym 1,24 i 
10-milimetrowe, przesunięcie korbowodu. Tworzy to bardzo zwartą komorę spalania, uzyskując korzyści w zakresie sprawności cieplnej. Architektura korbowodu o ulepszonej skuteczności mechanicznej powoduje minimalne tarcie. Wszystkie trzy- i czterocylindrowe silniki turbo wykorzystują ten innowacyjny moduł spalania.

Głowica posiada cztery zawory na cylinder z pojedynczym wałkiem rozrządu (SOHC).
Kompaktowa konstrukcja komory spalania zapewnia szybkie spalanie.  Kanały wlotowe o wysokim współczynniku zawirowań zapewniają turbulencje powietrza i krótki czas spalania przy regularnym rozprzestrzenianiu się płomienia, co oznacza wysoką sprawność cieplną i kontrolę spalania stukowego. Wysoki poziom zaawansowania technologicznego nowego układu napędu potwierdzają liczne innowacyjne funkcje techniczne, takie jak bezpośredni wtrysk paliwa maksymalizujący wydajność objętościową i turbosprężarka o niskiej bezwładności, zarządzana przez sterowany elektrycznie siłownik Wastegate połączony z chłodzoną wodą sprężarką w kolektorze dolotowym, aby zapewnić szybszą reakcję.

W nowych silnikach GSE Turbo debiutuje trzecia generacja ekskluzywnej technologii MultiAir, która poprawia efektywność spalania poprzez regulację wysokości, czasu i momentu podnoszenia zaworu wlotowego. Najnowsza ewolucja MultiAir III dodatkowo optymalizuje charakterystyki otwarcia i zamknięcia zaworu wlotowego. Dzięki specjalnym profilom krzywki wlotu i wydechu, wydajność niskiego obciążenia poprawia się dzięki recyrkulacji gazów wydechowych, otwierając zawory wlotowe z wyprzedzeniem, natomiast moc wysokiego obciążenia jest podkreślona przez opóźnienie zamknięcia zaworu wlotowego. Innymi słowy, technologia MultiAir III może zmniejszyć rzeczywisty współczynnik kompresji, lepiej kontroluje spalanie stukowe i znacznie poprawia efektywność paliwową również, kiedy silnik dostarcza dużą moc.

Nowe silniki turbo były testowane przez ponad 60 000 godzin na stanowiskach testowych i na dogach, gdzie pokonały 5 milionów kilometrów na całym świecie zarówno na szosach, jak i drogach off-road, aby potwierdzić ich solidność i niezawodność.

Nowy Jeep Renegade jest pierwszym modelem grupy wyposażonym w innowacyjną gamę silników benzynowych turbo, zaprojektowaną tak, by zaoferować przyjemne wrażenia z jazdy, jakich Klienci oczekują od SUV-a Jeepa, jednocześnie oszczędzając do 20% paliwa w stosunku do swoich poprzedników i zapewniając doskonały komfort jazdy i masę od 93 kg dla jednostki trzycylindrowej.

Dwa potężne silniki turbodiesel o pojemności 1,6 l i 2 l MultiJet II z funkcją Stop & Start.
Nowy Jeep Renegade 2019 może być również wyposażony w silnik turbodiesel o pojemności 1,6 lub 2,0 litra. Oba silniki są wyposażone w technologię MultiJet drugiej generacji, opracowaną i opatentowaną przez FCA Group. Dostępne są dwie pojemności i trzy poziomy mocy: 1,6-litrowy o mocy 120 KM w połączeniu z manualną skrzynią biegów lub automatyczną DDCT z podwójnym sprzęgłem oraz 2,0-litrowy o mocy 140 KM i 170 KM z manualną lub dziewięciobiegową skrzynią automatyczną.
Aby zmaksymalizować skuteczność oczyszczania spalin, silniki te posiadają „katalizator SCR na filtrze”, rozwiązanie, które łączy selektywną redukcję katalityczną z substratem DPF, w celu:
– redukcji NOx poprzez wtrysk do katalizatora SCR specjalnego roztworu składającego się z mocznika,
– redukcji cząstek stałych poprzez sterowanie regeneracją.
Krzywe mocy i momentu obrotowego potwierdzają doskonałość rodziny MultiJet II, zapewniając najwyższe osiągi i wydajność.

Legendarne możliwości terenowe Jeepa. 
Nowy Jeep Renegade jest dostepny w dwóch konfiguracjach, z napędem na dwa lub cztery koła. Legendarne możliwości terenowe samochodów Jeep są gwarantowane przez dwa zaawansowane systemy 4×4, Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low, które zapewniają wzorcowe osiągi w każdych warunkach użytkowania. System zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain jest wyposażony w cztery tryby do wyboru (Auto, tryb domyślny z odłączaniem tylnej osi, Śnieg, tryb 4WD skalibrowany w celu zmniejszenia podsterowności; Piasek i Błoto, tryb 4WD dla zmaksymalizowania przyczepności przy niskich prędkościach) zapewniające optymalne osiągi na dowolnej nawierzchni.

Jeep Active Drive.
Jeep Active Drive jest w pełni automatyczny i zapewnia bezproblemową pracę z napędem na cztery koła lub bez niego, przy każdej prędkości, zmniejszając straty energii, gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny z korzyścią dla oszczędności paliwa. System ten nie wymaga interwencji kierowcy, zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności, jak i nadsterowności.  Jeep Active Drive może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, umożliwiając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji.  Zmienne mokre sprzęgło umieszczone w module tylnego napędu wykorzystuje własne algorytmy marki Jeep, aby zapewnić właściwy moment we wszelkich warunkach jazdy, w tym na nawierzchniach o niskiej trakcji, przy agresywnym ruszaniu i dynamicznej jeździe.

Jeep Active Drive Low.
Jeep Active Drive Low poszerza możliwości systemu Jeep Active Drive i zapewnia przełożenie pełzające 20:1 dla doskonałych parametrów 4×4. System ten występuje w połączeniu z silnikiem diesla 2,0 litra z dziewięciobiegową skrzynią automatyczną  i zapewnia najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe podczas ekstremalnej jazdy terenowej. Jeep Active Drive Low dodaje do systemu Select-Terrain funkcję kontroli zjazdu z wzniesienia (Hill-Descent Control).

Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala na płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia w nierównym lub śliskim terenie bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału hamulca. Gdy jest włączona, pojazd będzie zjeżdżać ze stromych nachyleń, wykorzystując system hamowania ABS do sterowania prędkością każdego z kół, aby zapewnić optymalną i bezpieczną prędkość zjazdu.

Trailhawk.
Niezależne zawieszenie kół, zapewniające maksymalny skok koła 205 mm oraz prześwit 210 mm dla modelu Trailhawk, sprawiają, że Jeep Renegade wyznacza nowe standardy w segmencie małych SUV-ów i oferuje najlepsze w swojej klasie możliwości 4×4.
Ponadto, w tej wersji system Select-Terrain ma dodatkową funkcję Rock, aby zmaksymalizować trakcję kół i poprawić przyczepność. 

Jeep Skills, ekskluzywna aplikacja Jeepa do pomiaru osiągów jazdy w terenie w rzeczywistym czasie.
Dla Klientów chcących poprawić własne osiągnięcia podczas terenowej jazdy i przeżyć off-roadowe przygody w typowo „jeepowskim” stylu, system UconnectTM 8,4″ NAV oferuje ekskluzywną aplikację Jeep Skills. Ta niezwykle intuicyjna aplikacja przekazuje konkretne wskazówki, które pozwalają kierowcom monitorować osiągi na off-roadowych trasach. 
Dzięki Jeep Skills Klienci będą mogli poznać potencjał nowego Jeepa Renegade’a MY19 w terenie i wydobyć z niego maksimum. Jeep Skills na bieżąco informuje kierowcę o systemach terenowej jazdy, a na 8,4″ ekranie pokazują się wskazówki w postaci określonych parametrów, takich jak: rozdział napęd, przechyły nadwozia, ciśnienie i wysokość nad poziomem morza.
Dodatkowe informacje na temat pojazdu obejmują ciśnienie oleju, kąt skrętu kół, siłę G, nacisk na pedał gazu oraz hamulca, przyspieszenie od 0 do 50 km/h i od 0 do 100 km/h, jak i dystans i szybkość hamowania.
Kierowca może wybrać z „katalogu” listę zalecanych tras i poznać najważniejsze informacje o ich przebiegu. Może też podzielić się swoimi ulubionymi trasami z całą społecznością Jeep oraz użytkownikami Jeep Skills. W zależności od osiągów podczas jazdy oraz osiągniętych celów na wybranych trasach, kierowcy mogą przyznawać sobie nagrody, nazywane odznakami, które różnią się w zależności od trudności podjętego wyzwania. Wszystkie zdobyte odznaki są zapisywane na specjalnej stronie, rodzaju wirtualnej tablicy.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?