Badania satysfakcji dealerów samochodowych – wygrywa KIA

 Kia Motors Polska zajęła I miejsce w „Badaniu satysfakcji dealerów samochodowych” i jednocześnie została uznana za jedną z marek najbardziej pożądaną przez dealerów w Polsce. Wyróżnienia zostały przyznane podczas 9. Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów Samochodów.

 

Podczas 9. Ogólnopolskiego Kongresu Dealerów Samochodów ogłoszono wyniki 11. edycji Badania satysfakcji dealerów samochodowych, zrealizowanego przez firmę doradczą EY oraz DCG Dealer Consulting, wydawcę miesięcznika „Dealer”. Zwycięzcą tegorocznej edycji Badania została Kia, wyprzedzając dotychczasowego lidera – Mazdę. Trzecie miejsce zajęła marka Subaru. Nagrodę w imieniu Kia Motors Polska odebrał Krzysztof Bielski, Aftersales & Dealer Network General Manager. 

Ocena, jaką dealerzy wystawili swoim importerom obejmowała tradycyjnie trzy obszary współpracy z marką. Największe znaczenie dla końcowego wyniku miała ocena współpracy związana z polityką importera jako przedstawiciela międzynarodowego koncernu. W tym przypadku badano atrakcyjność umowy dealerskiej, ocenę dochodowości prowadzenia stacji, konkurencyjność strategii rynkowej czy podejście do prowadzenia biznesu. Drugim kryterium była jakość, dostępność, niezawodność oraz konkurencyjność oferty modeli oferowanych przez importera z punktu widzenia klienta, zaś trzecim – ocena importera jako firmy, która funkcjonuje na polskim rynku, zatrudnia konkretnych ludzi na określonych stanowiskach, prowadzi własną politykę rynkową i posiada własną, specyficzną kulturę organizacyjną.

Bardzo dobre wolumeny sprzedaży aut, jakie osiąga w ostatnim czasie sieć dealerska Kia przełożyły się na największy wzrost rok do roku oceny importera przez dealerów koreańskiej marki w kategorii dochodowość.  W tak kluczowej kategorii, jak ocena zadowolenia z wyników finansowych, jakie przynosi firmie autoryzacja marki, zwycięzca całego zestawienia – marka Kia – awansowała aż o 4 pozycje i zajęła miejsce na podium. Bardzo dobrze ocenione zostały przez ankietowanych dealerów wysokie standardy importerskie Kii w zakresie sprzedaży i serwisu, które jednocześnie nie pozbawiają dealerów niezależności w prowadzeniu własnego biznesu.

 

„Pierwsze miejsce w Badaniu satysfakcji dealerów samochodowych to najpiękniejsze wyróżnienie jakie może dostać importer danej marki. Kondycja i zdrowie naszej autoryzowanej sieci dealerskiej zawsze były priorytetem dla Kia Motors Polska, a zwycięstwo w tegorocznym badaniu potwierdza, że nasze starania o utrzymanie jak najlepszych relacji zarówno biznesowych jak i międzyludzkich z naszymi dealerami, są przez nich zauważane. Dziękujmy!” – powiedział Krzysztof Bielski, Aftersales & Dealer Network General Manager. 

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?