Poznańskie Targi. Samochodowe nagrody: Volkswagen I.D.BUZZ – van przyszłości

Napęd wyłącznie elektryczny, zasięg na poziomie nawet 600 km, ładowanie baterii do 80% w ekspresowym tempie, wynoszącym nieco ponad 30 minut – takich zalet elektrycznego vana niedalekiej przyszłości, Volkswagena I.D. BUZZ, trudno nie docenić. 15-osobowa kapituła konkursu Motor Show Awards, oprócz nagród przyznawanych przez każdego z członków indywidualnie, przyznała wczoraj wspólnie dwa wyróżnienia – Grand Prix Motor Show Awards oraz tytuł „Motoryzacja Jutra”. Grand Prix przypadło w tym roku kobietom, których – jak czytamy w uzasadnieniu „piękno nieustannie towarzyszy targom inspirując twórców, stylistów i zwiedzających”. Nagrodę „Motoryzacja Jutra” otrzymał Volkswagen I.D. Buzz, następca legendarnego Bullika, zaprezentowany po raz pierwszy w Polsce podczas Poznań Motor Show. 

I.D. BUZZ to jeden z członków nowej rodziny elektrycznych modeli I.D., która obejmuje samochód kompaktowy (I.D.), crossovera (I.D. CROZZ) oraz komfortową limuzynę (I.D. VIZZION). Już za 7 lat marka z Wolfsburga chce sprzedawać milion aut elektrycznych rocznie, co będzie stanowiło blisko 20% ogólnej sprzedaży samochodów Volkswagena na świecie. Wszystkie zaprezentowane dotąd modele rodziny I.D. skonstruowano w oparciu o nową modułową platformę MEB, zaprojektowaną na potrzeby aut elektrycznych. Pierwsze z nich – kompaktowe I.D. wielkości obecnego Golfa – pojawi się na rynku już za 2 lata. 

Dzięki rozbudowanej platformie MEB-XL studyjny I.D. BUZZ, którego nadwozie ma długość 4.942 mm, szerokość 1.976 mm, a wysokość 1.963 mm, ma zaskakująco obszerne wnętrze jak na samochód tej wielkości. Studyjny van przyszłości ma przy tym bardzo duży rozstaw osi wynoszący aż 3.300 mm. W podłodze, między osiami, umieszczono akumulatory, które pozwoliły na obniżenie środka ciężkości auta i optymalne rozłożenie masy. Zawieszenie z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami sprawia, że podróż I.D. BUZZ będzie wygodna jak limuzyną wyższej klasy. 

Napęd na cztery koła w elektrycznym vanie jest realizowany za pomocą dwóch silników o mocy systemowej wynoszącej 275 kW/374 KM. Jeden silnik elektryczny znajduje się przy przedniej osi, drugi – przy tylnej. Każdy z nich wytwarza moc 150 kW. Tak wyposażony I.D. BUZZ potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w około 5 sekund, jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 160 km/h.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?