Nowe modele Mercedes-AMG C 63

Potężne silniki V8, porywająca dynamika jazdy i inspirowane motorsportem wyposażenie sprawiły, że topowe warianty Klasy C sygnowane przez Mercedes-AMG zdobyły status bestsellera. C 63 stanowi kwintesencję charakteru sportowej marki z Affalterbach – a teraz, z nadwoziem Limuzyna, Kombi, Coupé i Kabriolet (średnie zużycie paliwa: 9,9-10,4 l/100 km; średnie emisje CO2: 227-236 g/km), oferuje lepszą dynamikę, nowocześniejszy kokpit i większy zakres opcji indywidualizacji. Przekładnia AMG SPEEDSHIFT MCT 9G z mokrym sprzęgłem startowym jeszcze sprawniej zmienia biegi, a 4-litrowy silnik V8 biturbo – dla wszystkich typów nadwozia dostępny w dwóch wersjach mocy (350 kW/476 KM oraz 375 kW/510 KM) – zapewnia osiągi na równi z autami sportowymi. Prędkość maksymalna odmian C 63 S Limuzyna oraz Coupé wynosi 290 km/h. Dodatkową przyjemność z jazdy gwarantują zdefiniowane na nowo programy jazdy, pozwalające na dalsze różnicowanie pracy napędu. Od strony wizualnej nowe modele C 63 budzą jeszcze większe emocje: charakterystyczna osłona chłodnicy AMG wpisuje się w tożsamość marki, a jednocześnie podkreśla muskularny design. W kabinie uwagę zwraca opcjonalny, w pełni cyfrowy kokpit z niepowtarzalnymi wskaźnikami AMG oraz nowa generacja kierownic AMG.

„Klasa C od AMG to nasza najpopularniejsza seria modelowa – a tym samym podstawa sukcesu naszej firmy w ostatnich latach. Z tego względu poszerzyliśmy jej gamę: klienci mają teraz do wyboru aż 12 wersji Klasy C. W ramach ostatniego liftingu zmodernizowaliśmy wszystkie warianty” – mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH. „Dotyczy to zarówno modeli z serii 43, jak i C 63. Udoskonalona dynamika jazdy i ekspresyjny design podkreślają mocarny, muskularny charakter tylnonapędowej ikony”.

Silnik V8 biturbo: unikalna oferta w segmencie
Wszystkie cztery wersje nadwoziowe dostępne są w wersji bazowej lub jako wariant S: sprawdzony 4-litrowy silnik V8 biturbo AMG generuje 350 kW (476 KM) lub 375 kW (510 KM) oraz 650 lub 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zależnie od typu nadwozia, C 63 S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a C 63 – w 4,0 s. Prędkość maksymalna sięga 290 km/h dla C 63 S oraz 250 km/h dla C 63 (w obu przypadkach została ograniczona elektronicznie). 

Jednostka V8 biturbo blisko spokrewniona z sercem Mercedesa-AMG GT
Czterolitrowa V-ósemka biturbo napędza już szereg modeli AMG o wysokich osiągach. Jej wizytówką są dwie turbosprężarki umieszczone nie po bokach, ale pomiędzy rozwidlonymi głowicami. Taka konstrukcja ma szereg zalet, m.in. kompaktowe wymiary oraz optymalną responsywność.

Natryskowy, bezpośredni wtrysk paliwa zapewnia czyste i wydajne spalanie o wysokiej efektywności termodynamicznej. Błyskawicznie działające piezoelektryczne wtryskiwacze pozwalają na wielokrotne wtryskiwanie benzyny zgodnie z zapotrzebowaniem i z najwyższą precyzją.

Rozbudowany układ chłodzenia gwarantuje osiągi silnika nawet przy ekstremalnych obciążeniach, jak np. podczas jazdy torowej. To samo odnosi się do zoptymalizowanych pod względem przepływu głowic cylindrów, wykonanych ze specjalnego, żaroodpornego stopu. Płynna regulacja wałków rozrządu po stronie zaworów dolotowych i wydechowych podnosi wydajność oraz efektywność jednostki napędowej, przyczynia się do uzyskania znakomitej reakcji na gaz i optymalizuje przebieg wymiany ładunku w każdym punkcie pracy. Do obniżenia zużycia paliwa przyczynia się także zastosowanie pompy olejowej o zmiennym wydatku

C 63 S z dynamicznymi mocowaniami silnika w standardzie
Mocniejszy wariant C 63 S wyposażono w aktywne poduszki silnika. Ich zastosowanie pozwala zredukować wibracje zespołu napędowego i rozwiązać w ten sposób konflikt pomiędzy komfortem a osiągami. Dynamiczne mocowania płynnie, błyskawicznie dopasowują swoją sztywność do warunków oraz stylu jazdy. Miękkie mocowania silnika zwiększają komfort, ponieważ skuteczniej izolują od hałasów i wibracji. Z kolei sztywne poprawiają zwinność prowadzenia – sprawiają, że kierowca czuje się mocniej zintegrowany z pojazdem podczas dynamicznej jazdy, a reakcje na ruchy kierownicą są jeszcze bardziej spontaniczne. Innymi słowy, minimalizacja drgań głównych podzespołów pozwala kierowcy ograniczyć zakres korekt w zakrętach.

MOTOMI Magazyn

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?