Jeep i jego wizje concept car cz1

Marki Jeep® i Mopar ponownie połączyły siły, by stworzyć siedem nowych samochodów koncepcyjnych, specjalnie zaprojektowanych na coroczną imprezę Easter Jeep Safari, która odbywać się będzie w mieście Moab w Utah (USA), od 24 marca do 1 kwietnia.
W 52. już edycji imprezy, jak co roku wezmą udział tysiące fanów off-roadowej jazdy, którzy w Moab spędzą tydzień na najbardziej malowniczych trasach tego regionu.

„Przesuwanie granic to nic nadzwyczajnego dla marki Jeep i tych siedem nowych, ekscytujących i mocnych samochodów koncepcyjnych jest najlepszym tego przykładem,” powiedział Mike Manley, dyrektor marki Jeep FCA. „Co roku z niecierpliwością oczekujemy na zaprezentowanie nowych „konceptów” i nowych pomysłów naszym najwierniejszym Klientom i wszystkim fanom off-roadowej jazdy.  Easter Jeep Safari w Moab daje niepowtarzalną szansę zebrania ich cennych doświadczeń.”

W tegorocznych samochodach koncepcyjnych wykorzystano zarówno części przeznaczone do produkcji seryjnej, jak i prototypy części zamiennych Jeep Performance Parts. Marka Mopar projektuje wszystkie części zamienne Jeep Performance w oparciu o rygorystyczne specyfikacje zapewniające wysoką jakość, nie zapominając nigdy o legendarnych możliwościach 4×4, które pozwalają właścicielom samochodu Jeep cieszyć się jeszcze mocniejszym i bezpieczniejszym autem. Mopar może się już pochwalić ponad 200 częściami i akcesoriami przeznaczonymi dla nowego Jeepa Wranglera 2018.

„Pod względem indywidualizacji, żaden pojazd nie może się porównać z Jeepem Wranglerem” powiedział Pietro Gorlier, dyrektor Parts and Service (Mopar), FCA. „To właśnie dlatego, tak ściśle współpracowaliśmy z marką Jeep w projektowaniu ekskluzywnej linii liczącej ponad 200 części i akcesoriów, by jeszcze bardziej wydobyć możliwości off-roadowe i sprostać stylowi życia każdego z Klientów. Prawie wszystkie sprzedane samochody Wrangler są wyposażone w przynajmniej jedno akcesorium Mopar i co roku na Easter Jeep Safari możecie zobaczyć, jak rodzi się ta idealna kombinacja pomiędzy samochodem a akcesoriami.”

Samochody koncepcyjne prezentowane na Easter Jeep Safari 2018 to:

 

Jeep 4SPEED.


Lekki, szybki i zwinny Jeep 4SPEED, to ostatnia nowość w gamie lekkich konceptów Easter Jeep Safari. Inspirowany prędkością, ten lekki pojazd koncepcyjny wpisuje się w tradycję zainicjowaną przez koncepty „Pork Chop” z 2011 roku i „Stitch” z 2013 i jeszcze bardziej zwiększa możliwości off-roadowe Wranglera poprzez znaczące ograniczenie wagi oraz zastosowanie nowego, 2-litrowego silnika I-4 turbo.

W nadwoziu koncepcyjnego Jeepa 4SPEED zostały zastosowane rozwiązania mające na celu ograniczenie jego masy. Z włókna węglowego została wykonana pokrywa silnika, poszerzone błotniki oraz tylne nadkola z perforowanymi aluminiowymi panelami. Koncepcyjny 4SPEED może pochwalić się eleganckim profilem bocznym, dzięki nachylonej szybie przedniej, wydłużonym otworom drzwiowym i przesuniętej do tyłu klatce bezpieczeństwa. Również tył koncepcyjnego pojazdu stał się lżejszy, natomiast prześwit 4SPEED-a jest o dwa cale większy od standardowego Wranglera.

Oprócz zmniejszenia wagi, całkowita długość została skrócona o 22 cale, natomiast rozstaw osi pozostał niezmieniony, co przełożyło się na zwiększenie kąta natarcia i zejścia.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości, Jeep 4SPEED został wyposażony w oś przednią i tylną Dana 44 o przełożeniu 4,10 oraz lekkie felgi 18″ z 35-calowymi oponami BF Goodrich Mud-Terrain.
Wnętrze wyróżnia się zindywidualizowanym zestawem wskaźników oraz nową tapicerką foteli przednich. Tylne siedzenia zostały z kolei usunięte, a podłoga została pokryta perforowanymi panelami z aluminium.
Jeep 4SPEED napędzany jest 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem I-4, zestawionym z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Jeep Sandstorm.


Inspirowany samochodami wyścigowymi z pustyni Baja w Kalifornii, koncepcyjny pojazd Jeep Sandstorm został wyprodukowany, by „pędzić po długich, piaszczystych prostych, spełniając jednocześnie wymagania związane z codzienną jazdą”. By to zagwarantować, Sandstorm ma off-roadowe wyposażenie, które z łatwością sprosta obydwóm sytuacjom, w tym niezwykle solidny system zawieszenia i zespół napędowy wytwarzający niesamowitą moc.
Z zewnątrz stylowe rozwiązania charakteryzujące „Baja look” występują w formie wentylowanej pokrywy wykonanej z włókna węglowego, wentylowanych przednich i tylnych nadkoli, które pozwalają na uzyskanie większego prześwitu, oraz klatki bezpieczeństwa, w którą wbudowane jest koło zapasowe. Klamki zewnętrzne oraz pokrywa tylna otwierana na bok zostały zlikwidowane, a drzwi tylne zostały „ścięte”, by jeszcze bardziej uprościć jego linię.
Kolejnymi elementami stylistycznymi, inspirowanymi rajdem Baja, są rurowe zderzaki z przodu i tyłu, nowe progi ochronne, wbudowany kompresor powietrza, korek wlewu paliwa inspirowany samochodami wyścigowymi oraz dodatkowe światła przednie KC Carbon.
Oś przednia została przesunięta do przodu o cztery cale i wyposażona w zawieszenie  z czterema wahaczami longarm oraz drążek Panharda. Oś tylna z kolei została przesunięta do tyłu o dwa cale i wykorzystuje zawieszenie z czterema wahaczami wzdłużnymi w ułożeniu trójkątnym.  Szeroki rozstaw osi gwarantuje większą stabilność przy dużych prędkościach. Sprężyny śrubowe i amortyzatory bypass umożliwiają skok 14 cali dla kół przednich i 18 cali dla kół tylnych.
Aby uzyskać jeszcze doskonalsze osiągi, koncepcyjny Jeep Sandstorm wyposażony został w oś przednią i tylną Dynatrac 60 o przełożeniu 5,68, 17-calowe felgi z systemem beadlock i opony 39,5″ BF Goodrich Krawler.
Styl inspirowany rajdem Baja przeniesiony jest również do wnętrza, charakteryzującego się zindywidualizowaną klatką, która integruje nadwozie, pokryte skórą fotele przednie oraz ekskluzywne, sportowe, kubełkowe siedzenia tylne. Deska rozdzielcza o sportowym wyglądzie oraz off-roadowy, 7-calowy ekran GPS zapewniają nawigację, natomiast niezależne przełączniki kołyskowe sterują elektroniką pojazdu, kompresorem powietrza i blokadami osi.
W Jeepie Sandstormie zamontowany jest silnik V-8 o pojemności 6,4 litra z katalogu Mopar performance, zestawiony z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów.

Jeep B-Ute.


Samochód koncepcyjny Jeep B-Ute wyposażony jest w bogatą gamę Jeep Performance Parts, idealnie nadających się do przygód off-roadowych.
Nadwozie Jeepa B-Ute wyróżnia się ekskluzywnym pasem przednim i tylnym oraz górną częścią grilla, pokrywą silnika z wlotem powietrza oraz szerokimi nadkolami.

Wyposażenie Jeepa Performance Parts konceptu B-Ute concept obejmuje podniesione o 1,5 cala zawieszenie oraz progi ochronne. Możliwości off-roadowe Jeepa B-Ute zwiększone są dzięki zamontowaniu 17-calowych felg z 30 mm offsetem i opon BF Goodrich T/A Baja Champion.
We wnętrzu znajdują się zindywidualizowane siedzenia z wstawkami Mineral, wykończenia Carbonite na ramkach dźwigni skrzyni biegów, głośników oraz nawiewów, wstawki Piano Black, system MOLLE w oparciu foteli przednich oraz całoroczne dywaniki Mopar.
Jeep B-Ute jest wyposażony w 2,4-litrowy silnik Tigershark, zestawiony z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów.

Jeep Wagoneer Roadtrip.


Jeep Wagoneer Roadtrip przywodzi na myśl nostalgiczne wspomnienia z wycieczek do Parku Narodowego Yellowstone podczas letnich wakacji z rodziną. Ten wyjątkowy Wagoneer zachowuje niezmienny styl i urok oryginału, dzięki swojemu stalowemu nadwoziu, natomiast podwozie i układ napędowy zostały zmodernizowane.

Rozstaw osi został wydłużony o dodatkowe pięć cali, a nadwozie zostało zmodyfikowane tak, by dostosować się do dodatkowej długości, szerszego rozstawu kół i zindywidualizowanych błotników. W ramach modyfikacji estetycznych i funkcjonalnych zastosowano nadkola i zderzaki o nowym kształcie oraz wbudowane progi ochronne. Ostry, kanciasty grill podkreśla odświeżony wygląd z przodu, a zielone szyby Bottle Green zastępują oryginalne elementy.

Możliwości jazdy terenowe Wagoneera zostały zwiększone przez wzmocnioną ramę o profilu zamkniętym, przedni i tylny most Dana 44 z blokadą, zawieszenie „four-link”  ze sprężynami śrubowymi oraz 17-calowe felgi stalowe z 33-calowymi oponami Goodrich Mud-Terrain BF.

We wnętrzu Wagoneera wyróżniają się oryginalne przednie i tylne fotele oraz przednie i tylne panele drzwi wykończone skórą w kolorze czerwonym. Wiklinowa podsufitka i wyścielona podłoga nadają Wagoneerowi lekkości i przestronności. Dodatkowe elementy wystroju wnętrza to chłodziarka vintage osadzona w zabytkowej walizce i skrzynka na narzędzia wykonana z pokrywy zaworu oryginalnego 6-cylindrowego silnika „Tornado” (OHC) modelu Wagoneer.

Powszechnie znany, jako pierwszy, luksusowy pojazd 4×4, model Jeep Wagoneer z 1965 roku ma bogata historię i był zaprojektowany zarówno, by bez problemu stawiać czoła trudnym szlakom Moab, jak i pokonywać szerokie autostrady zachodnich stanów USA. Produkowany w latach 1963-1991, Wagoneer był pierwszym pojazdem z napędem na cztery koła połączonym z automatyczną skrzynią biegów, pionierem współczesnych SUV-ów. Klasyczny model Jeep Wagoneer jest obecnie kultowym pojazdem i nadal cieszy się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie.
Zabytkowy Jeep Wagoneer napędzany jest 5,7-litrowym V-8 w połączeniu z czterobiegową, automatyczną skrzynią biegów.

 

POZOSTAŁA CZĘŚĆ ODNOŚNIE KONCEPTÓW

 

 

MOTOMI Magazyn

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?