Opel Insignia GSI – Sportowe cechy: od nowych wyczynowych foteli do podsufitki

Sportowym możliwościom Insignii GSi towarzyszą dopasowane do nich rozwiązania stylistyczne i techniczne oraz akcesoria. Do najważniejszych z nich należą nowe sportowe fotele opracowane przez firmę Opel. Wyczynowe fotele Opla z atestem AGR (niemieckiej Akcji na rzecz Zdrowych Pleców) są wyposażone w funkcje znane już z najwyższej klasy wersji siedzeń dostępnych w Insignii. Zintegrowany fotel w GSi ma wentylację, matę grzejną, funkcję masażu i regulację bocznych sekcji siedziska. Uzupełnieniem tych elementów jest wysokie oparcie ze zintegrowanym zagłówkiem zastosowane w najbardziej usportowionej odmianie Insignii. Wzorcowy jest także sposób poprowadzenia pasa bezpieczeństwa na wysokości barku, co w przypadku sportowych foteli ze zintegrowanymi zagłówkami nie zawsze jest oczywiste. Klienci mogą wybierać między dwoma wariantami tapicerki z wysokogatunkowej skóry, a oparcia foteli są ozdobione dyskretnym logo GSi.

Długość i głębokość, siedzisko oraz kąt pochylenia oparcia foteli, których kontur przypomina kobrę królewską szykującą się do ataku, można regulować elektrycznie. W ten sam sposób reguluje się pneumatyczne podparcie kręgosłupa lędźwiowego (w 4 kierunkach) oraz boczne sekcje siedziska. Wszystkie ustawienia można zapisać w pamięci — jedynie głębokość siedziska wymaga manualnej regulacji. W siedzisko i oparcie wbudowano układ wentylacji i ogrzewania. Ponadto kierowca może włączyć masaż pleców. Połączenie sportowego bocznego podparcia z komfortem sprawia, że nowe wyczynowe fotele są wyjątkową propozycją. Ich konstrukcja została opracowana w działającym w Rüsselsheim centrum kompetencji zajmującym się fotelami, które sprzyjają utrzymywaniu zdrowej pozycji siedzącej.

Zazwyczaj producenci samochodów kupują typowo sportowe zintegrowane fotele u specjalistycznego dostawcy. W przypadku Opla Insignii GSi jest zupełnie inaczej. Centrum Rozwoju Technicznego ma imponujące kompetencje, jeżeli chodzi o projektowanie konstrukcji foteli. W Insignii drugiej generacji zastosowano modułową koncepcję, uwzględniającą również możliwość montowania wyczynowych zintegrowanych foteli. Pozwoliło to na zachowanie wszystkich funkcji komfortu także w rasowych sportowych siedzeniach. We własnej konstrukcji Opla nie brakuje też ciekawych rozwiązań stylistycznych: prowadnice pasów bezpieczeństwa osadzone w oparciu mają identyczny kształt jak wloty powietrza z przodu Insignii GSi, co świadczy o wyjątkowej dbałości o detale.

Podstawowa struktura wyczynowych foteli również pochodzi od Opla. Główne elementy stalowe są produkowane w fabryce w Kaiserslautern. Zunifikowany proces projektowania i produkcji nowych foteli kubełkowych zaowocował także znacznym ograniczeniem ich masy. Sportowy fotel w oferowanej przez kilka lat Corsie OPC — pozbawiony wszelkich funkcji komfortu dostępnych w GSi — ważył 28 kilogramów. Nowy zintegrowany fotel wraz ze wszystkimi mechanizmami zwiększa masę Opla Insignii GSi tylko o 26 kilogramów.

Spłaszczona u dołu i obszyta skórą kierownica, aluminiowe nakładki na pedały oraz czarna podsufitka dodatkowo podkreślają sportowy charakter kokpitu i całego wnętrza.

Funkcjonalność może być atrakcyjna — czego dowodzi Opel Insignia GSi

Chociaż Insignia GSi prezentuje się z zewnątrz jak rasowy sportowiec — dzięki elementom takim jak detale stylistyczne z chromowanymi krawędziami z przodu, wyeksponowane końcówki wydechu oraz (w odmianie Grand Sport) rozbudowany tylny spojler zapewniający odpowiednią siłę dociskającą tylną oś — jej wnętrze okazuje się bardzo praktyczne i funkcjonalne. Osoby podróżujące w przestronnym i komfortowym przedziale pasażerskim mają do dyspozycji — jak zwykle w samochodach marki Opel — bardzo nowoczesny system multimedialny IntelliLink oraz wyjątkowy zestaw opcji łączności w ramach systemu OnStar.

Podobnie jak w słabszych wersjach silnikowych, bagażnik Insignii GSi Sports Tourer oferuje imponujące 560 do 1665 litrów pojemności, a składana tylna kanapa, opcjonalnie dzielona w proporcji 40/20/40, umożliwia

elastyczną aranżację przestrzeni bagażowej. Załadunek bagażu został maksymalnie uproszczony. Sterowaną czujnikami tylną klapę można otworzyć i zamknąć bez użycia rąk — wystarczy wykonać prosty ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Kierowcy Insignii GSi mogą korzystać także z innych nowoczesnych technologii — od przełomowych reflektorów matrycowych IntelliLux LED® do alarmu przedkolizyjnego z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego. Wszystko to sprawia, że Insignia GSi Grand Sport jest bezkompromisową sportową limuzyną, a Sports Tourer to fascynujące, praktyczne oraz przede wszystkim bezpieczne kombi dla całej rodziny.

34 lata tradycji: modele Opla w wersji GSi

Insignia GSi kontynuuje długą tradycję sportowych Opli oznaczanych emblematem GSi. Jako pierwsze emocji dostarczyły modele Manta GSi i Kadett GSi (115 KM z 1,8 litra pojemności) w 1984 roku. Już cztery lata później 2‑litrowy 16‑zaworowy silnik DOHC w modelu Kadett 2.0 GSi 16V generował moc 150 KM. Ten sam silnik trafił też do pierwszej Astry, a w 1993 roku pojawiła się alternatywa w postaci 125‑konnej Astry 1.8 GSi. Różne generacje modelu Corsa także były oferowane w odmianie GSi, począwszy od Corsy A (1988 r.) ze 100‑konnym silnikiem, która dziś jest poszukiwanym klasykiem. Ostatnią (jak na razie!) była Corsa D wprowadzona w sierpniu 2012 roku.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?