Genewa 2018 HONDA – nowa generacja CR-V

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, Honda prezentuje europejską wersję produkcyjną zupełnie nowego modelu CR-V. Nowa generacja najlepiej sprzedającego się SUV-a na świecie* ustawia wysoko poprzeczkę pod względem jakości wykonania, elegancji i wielkości przestrzeni pasażerskiej. CR-V w wersji z silnikem benzynowym dostępny będzie również z trzema rzedami siedzeń.

Nowe podwozie CR-V zapewnia radość z jazdy oferując wzorcowy komfort podróżowania oraz doskonałe właściwości jezdne również poza utwardzonymi drogami.

Przekształcona linia nadwozia i wnętrze najwyższej jakości

Nowy CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z szerszymi, muskularnymi nadkolami oraz wyrazistymi przetłoczeniami maski i tylnej części nadwozia. Model ten otrzymał najnowszą „twarz” rodziny modeli Hondy z charakterystyczną linią reflektorów.

Węższe słupki A, odpowiednio ukształtowane przednie i tylne zderzaki oraz osłony pod silnikiem i podwoziem sprawiają, że nowy CR-V jest pojazdem o bardzo dobrych parametrach aerodynamicznych. Charakterystyczna przednia osłona chłodnicy z systemem Honda Active Shutter Grille dodatkowo sprzyja obniżeniu poziomu zużycia paliwa.

Nowa aranżacja wnętrza obejmuje deskę rozdzielczą o stylizacji podkreślającej przestronne, szerokie wnętrze tego muskularnego auta. Kokpit wyposażono w dwa 7-calowe wyświetlacze, a rozkład elementów sterujących uproszczono, umieszczając panel zarządzania klimatyzacją pod centralnym ekranem dotykowym.

Najlepsza w swojej klasie funkcjonalność i wersja siedmiomiejscowa

Całkowicie nowy CR-V ma nieco większe wymiary zewnętrzne niż jego poprzednik, a większy rozstaw osi i szersze podwozie gwarantują większą przestrzeń wnętrza. Najwyższą w klasie funkcjonalność kabiny pasażerskiej uzupełnia bardzo bogate wyposażenie, a szerszy i głębszy bagażnik oferuje więcej miejsca dla przewożonych przedmiotów. Nowa dwupoziomowa podłoga strefy załadunku zapewnia płaską powierzchnię przydatną podczas przewożenia rzeczy o większych gabarytach, a klapa z systemem Power Hands umożliwia bezproblemowy dostęp do bagażnika.

Dzięki inteligentnym funkcjom, nowa Honda CR-V jest bardziej przyjazna dla uzytkownika podczas codziennej eksploatacji. Wysokość otwarcia tylnej klapy można zaprogramować tak, aby uniknąć uderzenia w sufit garażu, a trzystopniowy schowek w środkowej konsoli poprawia funkcjonalność wnętrza. Ponadto, nowe oparcia tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 można składać jednym ruchem (system „dive down”), co przyspiesza i ułatwia ładowanie bagażu.

Po raz pierwszy CR-V oferowany będzie w opcji siedmiomiejscowej. Wersja z trzecim rzędem siedzeń będzie dostępna w modelu wyposażonym w silnik benzynowy. W rozwiązaniu tym przewidziano wyjątkowo dużo miejsca na nogi, a nachylenie foteli pod kątem 101 stopni gwarantuje wysoki komfort podróży. Duże i szerokie tylne drzwi zapewniają najlepszy w klasie dostęp do trzeciego rzędu siedzeń.




Nowe silniki gwarantują imponujące osiągi oraz doskonałe właściwości jezdne

Po raz pierwszy w Europie Honda zaoferuje auto segmentu SUV z napędem hybrydowym. Nowy CR-V będzie dostępny z zespołem napędowym Multi Mode Drive (i-MMD), składającym się z dwóch silników elektrycznych oraz 2-litrowej jednostki benzynowej i-VTEC, pracującej w cyklu Atkinsona. System ten zapewnia optymalną wydajność i bardzo dobre właściwości jezdne w każdych warunkach. Zespół hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

Model dostępny będzie także z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym VTEC TURBO, znanym z doskonałych osiągów i najniższego w klasie poziomu zużycia paliwa. Jednostka ta będzie współpracowała z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnią CVT.

Obie wersje – z silnikiem benzynowym i z układem hybrydowm – standardowo wyposażone są w napęd na przednią oś, jednak dla obu przewidziano także inteligentny system napędu na wszystkie koła „Real Time AWD™”, który zapewnia prawdziwą wszechstronność modelu CR-V w każdym warunkach drogowych. Prześwit w modelu został zwiększony o 38 mm, przy czym w wersji z jednostką benzynową i napędem AWD wynosi on 208 mm.

Pierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO spodziewane na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.

* dane zebrane przez JATO Dynamics, obejmujące skumulowaną sprzedaż modeli CY2013-2016

MOTOMI Magazyn Bogusław Korzeniowski  (Genewa)

Strzał w dziesiątkę? Electric Vehicles Poland wprowadza do Polski mikromobilność

Rozpoczyna działalność pierwszy w Polsce podmiot sprofilowany na mikromobilność. Niestety nie będzie to produkcja modeli w Polsce. Spółka Electric Vehicles Poland (EVP) będzie specjalizować się w sprzedaży i serwisowaniu całkowicie elektrycznych minisamochodów. Pierwszą umowę importerską Electric Vehicles Poland podpisała z ZHIDOU Electric Vehicle, producentem aut należącym do Geely Holding Group (właściciela m.in. marki Volvo). Adam Pietkiewicz, prezes Holdingu 1, właściciela Electric Vehicles Poland, wierzy, że tak jak utworzona niemal trzydzieści lat temu […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?