Genewa 2018 Premiera Mercedes klasy A –sylwetka to początek

Najmniejszy z rodziny Mercedesa – Klasa A, przeszedł prawdziwą metamorfozę. Pierwsza generacja była modelem zrywający ze wszystkimi standardami stylu modeli kompaktowych, ze względu na swoje proporcje karoserii. Druga generacja była jakby kontynuacją tamtej formy, ale równocześnie pojazd został lepiej wyposażony i stał się „pełnoprawnym Mercedesem”. Trzecia generacja, zbudowana na tej samej płycie co GLA, Klasa B i CLA, całkowicie zerwała z dotychczasowym stylem. Była ona efektem długotrwałych badań aerodynamicznych i wyznaczyła nowy standardy w segmencie.

W Genewie premierę ma czwarta generacja i… znowu przełom.

Karoseria, w której szeroka osłona chłodnicy z gwiazdą Mercedesa nawiązuje wyglądem do poprzedniczki, znowu została odmieniona. Tym razem postawiono na sportowe, emocjonujące wzornictwo. Progresywny przedni pas z nisko poprowadzoną płaszczyzną maski i smukłymi diodowymi lampami z chromowanymi dodatkami ma atrakcyjną, dynamiczną formę. Z tyłu zaś, mocno wyprofilowana „talia” oraz poziome, dwuczęściowe lampy poszerzają optycznie nadwozie.

Sięgnięto także po najnowsze rozwiązania techniki stosowane w dużych Mercedesach. Po raz pierwszy w klasie kompakt Mercedes-Benz wykorzystuje dwuczęściową żaluzję chłodnicy AIRPANEL (jest to opcja), która – umieszczona za wlotem powietrza – otwiera lub zamyka swoje regulowane łopatki zależnie od zapotrzebowania na chłodzenie.

Jednakże sportowy wygląd to dopiero początek wrażeń.

Po otwarciu drzwi zobaczymy bowiem prawdziwą rewolucję. Kabina Klasy A została zdefiniowana na nowo i otrzymała awangardowy, a jednocześnie nowoczesny wystrój. Unikalna architektura kabiny to przede wszystkim zasługa deski rozdzielczej z wyjątkowo niską zabudową. Jej korpus rozciąga się od lewych do prawych drzwi bez żadnych wizualnych przerw, a wyżej „unosi się” panoramiczny kokpit z dwoma ekranami. Wzrok przykuwają również otwory wentylacyjne, których kształt przywodzi na myśl silniki odrzutowe.

Największa nowość kryje się jednak w duszy samochodu

Najnowsza Klasa A to pierwszy model Mercedes-Benz wyposażony w zupełnie nowy system multimedialny MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji ma on unikalną cechę: zdolność uczenia się. Może być personalizowany i dopasowywany do potrzeb użytkownika. W ten sposób tworzy emocjonujące połączenie pomiędzy samochodem a kierowcą i pasażerami. Do atutów MBUX należy także panoramiczny kokpit z dotykowym ekranem, nawigacja korzystająca z rozszerzonej rzeczywistości oraz inteligentne sterowanie głosowe z funkcją rozpoznawania naturalnej mowy, aktywowane komendą „Hej, Mercedes”. Lista opcji obejmuje również ekran head-up. Dotykowy wyświetlacz stanowi elementy kompleksowej koncepcji dotykowej obsługi MBUX – triady złożonej z ekranu, panelu dotykowego na konsoli środkowej oraz paneli na kierownicy.

Jednakże wszystkie te innowacje można przedstawić i ocenić dopiero po jeździ samochodem. Na razie możemy tylko oglądać i oceniać styl. Czy wg Ciebie jest nowy Mercedes klasy A jest fajny???

MOTOMI Magazyn Boguslaw Korzeniowski  (Genewa)



Wpisów nie znaleziono

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?