Nowe POLO – jakie silniki są dostępne

Siedem silników dla Polo.

Po raz pierwszy Volkswagen wyposaży Polo w napęd na gaz ziemny – nowy silnik 1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM (oferowany na wybranych rynkach). Jednym z najnowocześniejszych na świecie silników benzynowych jest 1.5 TSI ACT z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów o mocy 110 kW/150 KM. Gdy tylko pozwala na to sytuacja, wyłączane są dwa z czterech cylindrów, co obniża zużycie paliwa. Jednostki 1.0 TGI i 1.5 TSI evo to dwa z łącznie dziewięciu silników do napędzanego na przednią oś Polo. Oferta pięciu trzycylindrowych i czterocylindrowych silników benzynowych obejmuje jednostki napędowe od 1.0 MPI o mocy 48 kW/65 KM do 2.0 TSI o mocy 147 kW/200 KM. Wszystkie silniki benzynowe do mocy 150 KM oraz nowy silnik na gaz ziemny należą do efektywnej rodziny silników EA211. 2.0 TSI to silnik z rodziny o większej pojemności – EA888 trzeciej generacji. Oferowane dla Polo jednostki wysokoprężne to czterocylindrowe silniki TDI z rodziny EA288 z katalizatorem SCR, oba o pojemności 1,6 litra – jeden o mocy 59 kW/80 KM, drugi 70 kW/95 KM. Wszystkie silniki seryjnie są wyposażone w system Start-Stop i w tryb rekuperacji. Od silnika o mocy 95 KM wszystkie jednostki TSI i TDI mogą współpracować z efektywną, 7-stopniową przekładnią DSG.

Zestawienie silników na gaz ziemny

  • 1.0 TGI, 66 kW/90 KM, trzycylindrowy, przekładnia 5-biegowa (dostępny na wybranych rynkach)

Zestawienie silników benzynowych

  • 1.0 MPI, 48 kW/65 KM, trzycylindrowy, przekładnia 5-biegowa  1.0 MPI, 55 kW/75 KM, trzycylindrowy, przekładnia 5-biegowa
  • 1.0 TSI, 70 kW/95 KM, trzycylindrowy, przekładnia 5-biegowa / 7-stopniowa DSG
  • 1.0 TSI, 85 kW/115 KM, trzycylindrowy, przekładnia 6-biegowa / 7-stopniowa DSG
  • 1.5 TSI ACT, 110 kW/150 KM, czterocylindrowy, przekładnia 6-biegowa / 7-stopniowa DSG (dostępny w drugiej połowie roku)
  • 2.0 TSI, 147 kW/200 KM, czterocylindrowy, przekładnia 6-biegowa / 6-stopniowa DSG

Zestawienie silników wysokoprężnych

  • 1.6 TDI, 59 kW/80 KM, czterocylindrowy, przekładnia 5-biegowa
  • 1.6 TDI, 70 kW/95 KM, czterocylindrowy, przekładnia 5-biegowa / 7-stopniowa DSG

Silnik na gaz ziemny – szczegóły
1.0 TGI o mocy 66 kW/90 KM. Pierwszy silnik na gaz ziemny zastosowany w Polo jest nową konstrukcją. Trzycylindrowa jednostka napędowa o pojemności 999 cm3 dysponuje mocą 66 kW/90 KM, dostępną między 4.500 a 5.800 obr./min. Już przy niskiej prędkości obrotowej 1.900 obr./min (do 3.500 obr./min) ten efektywny silnik na gaz rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 160 Nm. Stopień sprężania, jak we wszystkich jednostkach EA211, wynosi 10,5:1. Jeżeli w zbiorniku znajduje się dostateczna ilość gazu, silnik jest uruchamiany zawsze w trybie na gaz ziemny. Jeśli gaz CNG w wysokociśnieniowym zbiorniku skończy się, silnik przełącza się na benzynę (95-oktanową). Przewidywany łączny zasięg Polo 1.0 TGI (Comfortline lub Highline) będzie wynosił ponad 1190 kilometrów.

Silniki benzynowe – szczegóły
1.0 MPI o mocy 48 kW/65 KM. Najmniejszym silnikiem Polo jest jednostka napędowa 1.0 MPI (Multi Point Injection) o mocy 48 kW/65 KM. Jak wszystkie silniki benzynowe Polo do 85 kW/115 KM włącznie, także 1.0 MPI ma trzy cylindry i pojemność 999 cm3. W tym przypadku maksymalna moc jest dostępna przy 5.500 obr./min, natomiast najwyższy moment obrotowy – 95 Nm – między 3.000 a 4.300 obr./min. Silnik o mocy 65 KM z pięciobiegową przekładnią przyspiesza Polo do 100 km/h w 15,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 164 km/h. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym leży między 4,8 a 4,7 l/100 km (emisja CO2 do 108 g/km). Silnik 1.0 MPI o mocy 65 KM jest oferowany do Polo Start i Trendline.

1.0 MPI o mocy 55 kW/75 KM. Jako opcja dostępny jest silnik benzynowy 1.0 MPI o mocy 55 kW/75 KM. Swoją maksymalną moc ta trzycylindrowa jednostka rozwija przy 6.200 obr./min, maksymalny moment obrotowy 95 Nm jest dostępny między 3.000 a 4.300 obr./min. Polo z tym silnikiem osiąga prędkość maksymalną 170 km/h, a na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 14,9 sekundy. Mimo większej mocy (75 KM), połączony z 5-biegową przekładnią mechaniczną silnik jest równie oszczędny, jak wersja 65 KM: średnie zużycie paliwa wynosi 4,8 do 4,7 l/100 km (emisja CO2 do 108 g/km). Silnik 75 KM można zamówić do Polo Trendline, Polo Comfortline i Polo Beats.

1.0 TSI o mocy 70 kW/95 KM. Najsłabszy silnik TSI do nowego Polo dysponuje mocą 70 kW/95 KM (przy 5.500 obr./min). Silnik ten z turbodoładowaniem jest dynamiczny, a zarazem efektywny. Przyspieszenie do 100 km/h Polo z tym silnikiem zajmuje tylko 10,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 187 km/h, czyli jest taka sama, jak w pierwszym Golfie GTI. Wartości te obowiązują zarówno dla mechanicznej skrzyni biegów, jak i opcjonalnej, 7-stopniowej DSG. Dynamika jest połączona z niskim zużyciem paliwa – Polo zużywa w cyklu mieszanym 4,5 do 4,4 l/100 km (emisja CO2 103 do 101 g/km). W przypadku Polo z tym silnikiem i z 7-stopniową przekładnią DSG średnie zużycie paliwa wynosi 4,7 do 4,6 l/100 km a emisja CO2 – 107 do 105 g/km.
1.0 TSI o mocy 85 kW/115 KM. Najmocniejszym trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1,0 l w Polo jest jednostka napędowa o mocy 85 kW/115 KM. Silnik ten będzie łączony seryjnie z 6-biegową przekładnią mechaniczną, jako opcja będzie dostępna 7-stopniowa DSG. Najwyższa moc tego silnika z turbodoładowaniem, bezpośrednim wtryskiem i czterema zaworami na cylinder jest dostępna przy 5.500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 200 Nm leży między 2.000 a 3.500 obr./min. Podobnie jak wszystkie inne silniki serii EA211, także ten spala benzynę 95-oktanową. Silnik TSI o mocy 115 KM będzie oferowany z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub – opcjonalnie – z 7-stopniową DSG.

1.5 TSI ACT o mocy 110 kW/150 KM. Jednostką napędową „hightech” do Polo jest silnik 1.5 TSI ACT z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów, będący następcą zaprezentowanego po raz pierwszy w poprzedniej generacji Polo silnika 1.4 TSI z ACT. System aktywnego zarządzania pracą cylindrów w zależności od sytuacji wyłącza tymczasowo dwa cylindry, co znacznie redukuje zużycie paliwa i emisje. Czterocylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem jest wyjątkowo dynamiczny i pracuje bardzo spokojnie. Już przy zaledwie 1.500 obr/min do 3.500 obr./min rozwija on maksymalny moment obrotowy 250 Nm. Maksymalna moc 110 kW/150 KM jest dostępna między 5.000 a 6.000 obr./min. Stopień sprężania w tym silniku o pojemności 1498 cm3 wynosi 10,5:1, jak we wszystkich silnikach EA211. Jednostka napędowa 1.5 TSI evo została znacznie udoskonalona w porównaniu z 1.4 TSI z ACT. Między innymi udało się zmniejszyć tarcie wewnętrzne dzięki pompie olejowej regulowanej na podstawie mapy charakterystyk i polimerowej powłoce pierwszego łożyska głównego wału korbowego. Zwiększyło się także ciśnienie wtrysku – z 200 do 350 barów. Kolejne modyfikacje to jeszcze efektywniejsze pośrednie chłodzenie powietrza doładowującego z lepszą wydajnością chłodzenia. Podzespoły wrażliwe na temperaturę, jak przepustnica, są teraz umieszczone za chłodnicą powietrza doładowującego, czyli w miejscu o niższej temperaturze. Nowy silnik charakteryzuje się także wyjątkowo innowacyjnym systemem zarządzania temperaturą z nowym modułem chłodzącym sterowanym mapą charakterystyk. Cechy charakterystyczne: powierzchnie bieżne cylindrów powlekane APS, mostek chłodzący między cylindrami oraz poprzeczny strumień chłodzący w głowicy cylindrów.

2.0 TSI o mocy 147 kW/200 KM. Polo GTI dysponuje mocą 147 kW/200 KM. Podobnie jak Golf GTI, także nowe Polo GTI wejdzie do klasy aut z 2-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem. Stopień sprężania silnika o pojemności 1984 cm3 wynosi 11,65:1, maksymalna moc jest dostępna między 4.400 a 6.000 obr./min. Już przy 1.500 obr./min trzecia generacja EA888 podaje na przednią oś maksymalny moment obrotowy wynoszący 320 Nm; wartość ta utrzymuje się do prędkości obrotowej 4.400 obr./min. Nowy silnik GTI będzie seryjnie współpracował z mechaniczną, 6-biegową przekładnią, jako opcja dostępna będzie 6stopniowa DSG.

Silniki wysokoprężne – szczegóły
1.6 TDI o mocy 59 kW/80 KM. Podstawowym z silników wysokoprężnych oferowanych do Polo jest czterocylindrowa jednostka napędowa TDI o mocy 59 kW/80 KM i pojemności 1598 cm3, należąca do rodziny EA288. Jak wszystkie silniki TDI, także ten rozwija wysoki moment obrotowy już przy niskich prędkościach obrotowych: 250 Nm jest dostępne w zakresie od 1.500 do 3.000 obr./min. Maksymalną moc silnik osiąga między 3.250 a 4.000 obr./min. Sprężanie wynosi 16,2:1. Silnik 1.6 TDI będzie dostępny z 5-biegową przekładnią mechaniczną.

1.6 TDI o mocy 70 kW/95 KM. Drugi silnik TDI z serii EA288 w nowym Polo rozwija moc 70 kW/95 KM w zakresie od 3.250 do 4.000 obr./min. Oba silniki TDI mają taki sam wysoki moment obrotowy 250 Nm. Wtrysk Common Rail zapewnia miękkie, a tym samym ciche spalanie. W przeciwieństwie do słabszego TDI, silnik o mocy 95 KM można zamówić opcjonalnie z 7-stopniową przekładnią DSG.

MOTOMI Magazyn

LC Inspiration Series Concept i tuningowany Lexus UX 250h podczas Monterey Car Week

Lexus, od 21 lat sponsor prestiżowego Pebble Beach Concours d’Elegance, uświetnił tegoroczną edycję imprezy dwoma nowymi pojazdami koncepcyjnymi: LC Inspiration Series Concept i UX 250h Concept. Samochody te, zaprezentowane po raz pierwszy podczas zlotu The Quail, A Motorsports Gathering, reprezentują dwa zupełnie odmienne podejścia do przyszłości luksusowej motoryzacji. LC Inspiration Concept Samochody należące do Lexus Inspiration Series wyróżniają się śmiałym designem i wyjątkowymi cechami, które uwydatniają ekspresję […]

0 komentarzy
MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?