NOWA KLASA A – techniczne nowości

Nowe, wydajne i oszczędne silniki benzynowe oraz wysokoprężne

W chwili premiery Klasa A trafia na rynek z trzema jednostkami do wyboru:

  • A 200 (120 kW/163 KM, 250 Nm) z przekładnią dwusprzęgłową 7GDCT (średnie zużycie paliwa 5,1 l/100 km, średnie emisje CO2 120 g/km) lub 6-stopniową skrzynią manualną (średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 133 g/km)
  • A 250 z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (165 kW/224 KM, 350 Nm; średnie zużycie paliwa 6,0 l/100 km, średnie emisje CO2 141 g/km)
  • A 180 d z przekładnią dwusprzęgłową 7G-DCT (85 kW/116 KM, 260 Nm; średnie zużycie paliwa 4,1 l/100 km, średnie emisje CO2 108 g/km)

Wszystkie wersje Klasy A zasilają nowe, wydajne silniki. W momencie premiery do wyboru są dwie nowe 4-cylindrowe jednostki benzynowe. 1,4- litrowy motor M 282 (moc do 120 kW/163 KM) wyróżnia się szeregiem innowacji, w tym systemem odłączania cylindrów (początkowo dostępnym ze skrzynią 7G-DCT) i głowicą cylindrów w kształcie delta. Druga nowość to 2- litrowy silnik M 260, rozwijający moc 165 kW (224 KM) i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zaopatrzono go w układ CAMTRONIC dla wałka rozrządu zaworów ssących. Obie jednostki są standardowo wyposażone w filtr cząstek stałych.

Nowością jest też 4-cylindrowy motor wysokoprężny (OM 608) o pojemności 1,5 litra, osiągający do 85 kW (116 KM) oraz 260 Nm. Wyróżnia go zamontowany przy silniku układ oczyszczania spalin z technologią AdBlue®, turbosprężarka o zoptymalizowanej responsywności i wodny intercooler. Równocześnie debiutuje nowa przekładnia dwusprzęgłowa 7G-DCT. Po premierze do oferty dołączą kolejne silniki. Standardowo zbiornik paliwa ma pojemność 41 l; na życzenie dostępny jest 51-litrowy.

Opcjonalnie nowa Klasa A oferowana jest ze stałym napędem na cztery koła 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Sportowo zestrojony napęd został zmodyfikowany – zarówno pod kątem zapewnienia większej przyjemności z jazdy, jak i zwiększonej efektywności. Korzystając z przełącznika trybów jazdy DYNAMIC SELECT, kierowca może jeszcze bardziej niż dotąd wpływać na charakterystykę jego działania. Napęd 4MATIC składa się z wałka odbioru mocy do tylnej osi, zintegrowanego ze zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową, oraz tylnego mechanizmu różnicowego ze zintegrowanym sprzęgłem wielopłytkowym. To ostatnie nie ma już zasilania elektrohydraulicznego, ale elektromechaniczne.

Zawieszenie: zwinne i komfortowe

Zależnie od wariantu silnikowego i preferencji kierowcy, Klasa A oferuje różne warianty zawieszeń. Standardem są koła o średnicy 16 cali, podobnie jak system wyboru profilu jazdy DYNAMIC SELECT, który za naciśnięciem przycisku pozwala wpływać na charakterystykę pojazdu (w połączeniu z opcjonalną aktywną kontrolą tłumienia – również na sposób resorowania).

Podobnie jak poprzedniczki, z przodu nowa Klasa A jest zawieszona na kolumnach MacPhersona. Mocniejsze wersje, takie jak A 250, oraz wszystkie odmiany z napędem 4MATIC otrzymują wyrafinowane tylne zawieszenie o konstrukcji czterowahaczowej. Tylna oś montowana jest na ramie pomocniczej, odizolowanej od nadwozia za pomocą gumowych tulei – tak, aby ograniczyć wibracje przenoszone od zawieszenia na nadwozie. W sumie proporcja wykorzystania aluminium w konstrukcji zawieszenia w nowej Klasie A jest jedną z najwyższych spośród wszystkich zawieszeń w tym segmencie. Bazowe modele A 200 oraz A 180 d zaopatrzono z tyłu w belkę skrętną.

Standardowo Klasa A otrzymuje komfortowe zawieszenie ze stalowymi sprężynami i układem DYNAMIC SELECT. Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm ma specjalnie zestrojone sprężyny i amortyzatory, zapewniające bardziej sportowe zachowanie na drodze. Zawieszenie z aktywną regulacją tłumienia pozwala kierowcy na wybór preferowanej charakterystyki resorowania.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?