Dakar 2018: dzień przed metą

ETAP 13 | SAN JUAN – CÓRDOBA

W przedostatnim etapie Rajdu Dakar, obejmującym dwa odcinki specjalne o zupełnie różnym charakterze, załoga Sainz/Cruz po raz kolejny skutecznie pilnowała przewagi swojego PEUGEOT 3008DKR Maxi nad konkurentamiw klasyfikacji generalnej. Znacznie gorszy dzień miał duet Peterhansel/Cottret, który po uderzeniu w drzewo na trasie pierwszego oesu traci dwa miejsca w tabeli.

W przedostatnim etapie Rajdu Dakar Carlos Sainz i Lucas Cruz pamiętali o utrzymywaniu kapitału, jakim jest ponad godzina przewagi nad rywalami w klasyfikacji generalnej. Hiszpanie stawiali na unikanie licznych pułapek trasy, dbając jednocześnie o to, by nie tracić zbyt dużo czasu. Ich problemy na bardzo trudnym pierwszym odcinku specjalnym ograniczyły się do konieczności zmiany koła po przebiciu opony i jednego wypadnięcia z drogi bez poważnych konsekwencji.W efekcie strata liderów rajdu względem zawodników szybszych w piątkowym etapie nie przekroczyła kilkunastu minut. Oznacza to, że Sainz i Cruz pozostają na czele klasyfikacji z dużą przewagą, wynoszącą obecnie 46 min. i 18 sek. Do pokonania pozostaje im ostatni etap rajdu z odcinkiem specjalnym o długości 119 km, który rozegrany zostanie w sobotę.

Stéphane Peterhansel i Jean-Paul Cottret zapamiętają 13. etap tegorocznego Rajdu Dakar jako koszmar. Na 78 kilometrze pierwszego z piątkowych odcinków specjalnych przednie lewe koło PEUGEOT 3008DKR Maxi z numerem startowym 300 zahaczyło o drzewo ukryte za szczytem pagórka. Kolizja spowodowała zerwanie drążka kierowniczego i rozszczelnienie układu wspomagania kierownicy. Zwycięzcy ubiegłorocznej edycji rajdu natychmiast przystąpili do prowizorycznej naprawy, w której po chwili dołączyli do nich Cyril Despres i David Castera. Ostatecznie, uszkodzony samochód dotarł do mety etapu ze stratą 57 minut. Zespół mechaników Team PEUGEOT Total natychmiast interweniował i korzystając z neutralizacji dokonał wymiany całego układu kierowniczego (kolumny, przekładni i drążków). Konsekwencją tego poważnego niepowodzenia jest spadek załogi Peterhansel/Cottret z drugiego na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu. Od miejsca na podium dzieli zawodników różnica 8 minut. Co więcej, Stéphane Peterhansel doznał kontuzji zwichnięcia kciuka.

Cyril Despres i David Castera po raz kolejny zachowali się jak wzorowi partnerzy zespołowi. Zauważyli problem kolegów na pierwszym odcinku specjalnym, zatrzymali się i pomagali w naprawie samochodu załogi Peterhansel/Cottret aż do chwili, gdy mógł on ruszyć dalej. Postój nie przeszkodził Francuzom w zajęciu w piątkowym etapie dziesiątego miejsca na mecie.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?