Mercedes Klasy G – Off-road: legenda, która przewyższa samą siebie

Głównym celem przy opracowywaniu najnowszej generacji „Gelendy” było zdefiniowanie nowej jakości prowadzenia na drogach każdego rodzaju. I udało się ten cel osiągnąć. W terenie nowa Klasa G spisuje się jeszcze lepiej od poprzedniczki, a na asfalcie jest od niej znacznie zwinniejsza, bardziej dynamiczna i komfortowa. Pozostaje więc w 100 proc. autentyczna – dzięki drabinkowej ramie, 100-proc. blokadom dyferencjałów oraz przekładni redukcyjnej.

Nowe zawieszenie stworzono w ramach współpracy pomiędzy MercedesBenz G GmbH oraz Mercedes-AMG GmbH. Rezultat: z przodu zastosowano niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami, a z tyłu – oś sztywną. Podczas prac projektowych inżynierowie musieli walczyć o każdy milimetr, ponieważ zdolność do jazdy w terenie wiąże się także z jak największym prześwitem. Swój istotny wkład ma tu podniesienie osi. Jednocześnie spełnienie celów w zakresie wytrzymałości wymagało zastosowania rozpórki kielichów w komorze silnikowej.

Elementy przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami są mocowane bezpośrednio do ramy typu drabinkowego. Punkty mocowania dolnego wahacza na ramie (ułożenie na kształt litery „Z”) zostały umieszczone tak wysoko, jak to możliwe. Takie ustawienie przyczynia się do uzyskania korzystnych właściwości jezdnych na nieutwardzonych szlakach. Przednią oś zaprojektowano w sposób tak solidny, aby nowa Klasa G zachowała zdolności terenowe poprzednika – a w niektórych przypadkach nawet je przewyższa. 270-milimetrowy prześwit (do przedniej przekładni) zapewnia duży potencjał,  jeśli chodzi o pokonywanie przeszkód.

Pozostałe parametry mówią same za siebie:

 Zdolność pokonywania wzniesień: do 100%, zależnie od nawierzchni

 Prześwit pomiędzy osiami: +6 mm, obecnie 241 mm

 Maksymalna głębokość brodzenia: obecnie 70 cm przy przejeżdżaniu prze wodę i błoto (wzrost co najmniej o 10 cm)

 Kąt zjazdu: 30°, kąt natarcia: 31°, plus 1°

 Kąt rampowy: 26°, plus 1°

Zastosowanie z przodu niezależnego zawieszenia pozwoliło zwiększyć sztywność przedniego pasa. Sztywność skrętną drabinkowej ramy zwiększono dzięki wykorzystaniu wspomnianej rozpórki kielichów. Z tyłu, w przeciwieństwie do poprzednika, nowa oś sztywna współpracuje z czterema wahaczami z każdej strony oraz z drążkiem Panharda. W rezultacie Klasa G oferuje jeszcze większy komfort na utwardzonych drogach. W terenie bezpieczeństwo nawet w ekstremalnych sytuacjach pomagają zapewnić: 82- milimetrowe ugięcie i 142-milimetrowe odbicie tylnych sprężyn plus 241- milimetrowy prześwit pod tylną przekładnią.

Ofertę nowych i używanych modeli znajdziesz TUTAJ

MOTOMI Magazyn

Świecąca w dowolnym kolorze podsufitka opracowana w koncernie Toyota

Toyota Boshoku Corp. stworzyła świecącą tkaninę do wykończenia wnętrza samochodów. Materiał jest utkany z optycznego włókna, które emituje światło w dowolnym wybranym kolorze. Technologia LED Źródłem światła w nowo opracowanym materiale są maleńkie diody LED w podstawowych kolorach – czerwonym, zielonym i niebieskim (RGB). Dzięki temu kolor światła może być zmieniany według upodobań pasażerów. Rozwiązanie to może mieć także praktyczne zastosowania – na przykład czerwony kolor podsufitki może […]

0 komentarzy
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?