Siedmiu wspaniałych – Golf IV od 1997 do 2003

Pod kierownictwem ówczesnego Szefa Designu Volkswagena (koncern) Hartmuta Warkussa, wykrystalizował się czysty i precyzyjny design, który z jednej strony kontynuował historię marki, z drugiej strony otworzył drzwi do przyszłości Volkswagena. Z tych czasów pochodzi DNA designu Volkswagena. Dzisiaj Golf IV uznawany jest przez specjalistów od designu za ikonę stylu i drogowskaz dla całej serii – z pewnością także dlatego, że czystość formy i stylistyka słupka C tej generacji stanowiła pomost do Golfa I z 1974 roku.

Nie tylko stylistycznie, również technicznie Golf IV był ważny dla przyszłości Volkswagenów. Koncern produkując ten model wprowadził zupełnie nowe standardy jakościowe do tego segmentu i jako pierwszy producent przekroczył granicę między klasami. Jednocześnie debiut ESC (1998) i asystenta hamulców przyczynił się do zwiększenia bezpieczeństwa Golfa. W 1998 roku Volkswagen zaprezentował również pierwszego Golfa z napędem na wszystkie koła i sprzęgłem typu Haldex – Golfa 4MOTION. Rok później ESC należało w Niemczech do wyposażenia seryjnego. W tym samym roku zadebiutował pierwszy Golf z 6-biegową skrzynią biegów. W 2001 roku pojawił się uznawany dzisiaj już za klasyka Golf GTI 132 kW (z okazji 25-tych urodzin GTI), w 2002 roku pierwszy Golf z bezpośrednim wtryskiem benzyny (FSI) oraz seryjne kurtyny powietrzne. Również w 2002 roku Volkswagen przedstawił najbardziej sportowego Golfa tamtych czasów: R32 rozwijającego prędkość 250 km/h. W 2003 roku najwyższy model tej serii został wyposażony w rewolucyjną, szybko zmieniającą biegi i oszczędną przekładnię dwusprzęgłową (DSG). W tym samym roku Golf IV, pierwszy Golf z całkowicie ocynkowanym nadwoziem, dostępny z systemem nawigacji i reflektorami ksenonowymi, wyprodukowany w 4,92 miliona egzemplarzy, zwolnił miejsce na taśmach produkcyjnych dla Golfa V.

MOTOMI Magazyn

Wpisów nie znaleziono

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?