Siedmiu wspaniałych – Golf II 1983 do 1991

Drugi Golf to samochód, którym uczyła się jeździć generacja „baby boom”, dzisiaj już prawie 50-latków. Już jego poprzednik był ulubionym autem instruktorów nauki jazdy i kursantów, lecz to nowy Golf pozostał w pamięci osób zdobywających wtedy prawo jazdy. Od sierpnia 1983 roku nie musieli oni siedzieć już tak blisko instruktora, jak w poprzednim modelu, o czym świadczy informacja prasowa z 1983 roku: „Rozstaw osi wzrósł o 75 mm, rozstaw kół o 23 mm z przodu i 50 mm z tyłu. Długość całkowita zwiększyła się o 170 mm (3,99 m), szerokość o 55 mm (1,42 m)… Odległość mierzona od płaszczyzny pedału gazu do oparcia tylnej kanapy wydłużyła się o 37 mm do 1.837 mm, szerokość na wysokości łokci z przodu zwiększona została o 92 mm, a z tyłu o 112 mm, w wersji pięciodrzwiowej nawet o 120 mm.”

Trzeba również wspomnieć, że Golf wprowadził do klasy Golfa regulowany katalizator (1984), ABS (1986) i wspomaganie układu kierowniczego i po raz pierwszy także napęd na wszystkie koła (syncro, 1986). I już w 1989 roku – przed 23 laty – Volkswagen zaprezentował prototyp Golfa z napędem elektrycznym i kolejny prototyp z napędem hybrydowym. W czerwcu 1988 roku – 14 lat po debiucie – Golf przekroczył magiczną granicę produkcji 10 milionów egzemplarzy. W 1991 roku, po 6,41 miliona wyprodukowanych egzemplarzy, druga generacja Golfa ustąpiła miejsca swojemu następcy.

MOTOMI Magazyn

Wpisów nie znaleziono

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?