Proaktywna ochrona pasażerów PreCrash.

Proaktywna ochrona pasażerów jest typowym przykładem technologii przeniesionej z wyższej klasy samochodów do samochodów kompaktowych. Volkswagen po raz pierwszy zastosował proaktywną ochronę pasażerów w Touaregu. Teraz system debiutuje w Golfie, który jest jednym z niewielu samochodów w swojej klasie na świecie, wyposażonych w tego rodzaju system.

Jeżeli system proaktywnej ochrony pasażerów rozpozna potencjalne zagrożenie wypadkiem, na przykład inicjację hamowania z pełną siłą przez aktywowanego asystenta hamowania, zostają automatycznie naprężone pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera, aby zagwarantować optymalną ochronę przez system poduszek powietrznych i pasów. W przypadku wystąpienia krytycznej niestabilności jazdy, na przykład znaczniej podsterowności lub nadsterowności z ingerencją systemu ESC, zostaną dodatkowo prawie całkowicie zamknięte szyby boczne i rozsuwany dach. Powód zamknięcia szyb i dachu jest prosty: przy zamkniętych szybach kurtyny powietrzne mają lepsze oparcie i mogą optymalnie chronić pasażerów.

MOTOMI Magazyn

Wpisów nie znaleziono

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?