Hamulec Multikolizyjny

Nowością, która zadebiutowała w Golfie VII, jest hamulec multikolizyjny wyróżniony już przez największy niemiecki automobilklub (ADAC) jako innowacja poprawiająca bezpieczeństwo. Badania przyczyn i skutków wypadków wykazały, że około jedna czwarta wszystkich wypadków z udziałem poszkodowanych osób to wypadki wielokolizyjne, czyli takie, w których po pierwszej kolizji dochodzi do drugiego uderzenia.

Hamulec multikolizyjny automatycznie przyhamowuje pojazd, który uległ zderzeniu, aby w istotnym stopniu zmniejszyć występującą jeszcze energię kinetyczną. Hamulec multikolizyjny jest wyzwalany po zarejestrowaniu pierwszej kolizji przez system analizujący informacje z czujników poduszek powietrznych. Przyhamowanie samochodu przez hamulec multikolizyjny jest ograniczone przez moduł sterowania ESC do maks. 0,6 G. Wartość ta odpowiada poziomowi hamowania przez Front Assist i zapewnia zachowanie kontroli nad samochodem przez kierowcę także w przypadku automatycznego hamowania.

Kierowca może w każdej chwili dezaktywować hamulec multikolizyjny, na przykład wciskając pedał przyspieszenia. System zostaje wyłączony także w przypadku, gdy kierowca sam zahamuje z większą siłą, niż hamulec multikolizyjny. Ten system wspierający przyhamowuje samochód do prędkości 10 km/h. Taka prędkość jest wystarczająca, by po hamowaniu dojechać do bezpiecznego miejsca postoju.

MOTOMI Magazyn

Wpisów nie znaleziono

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?