DCC (Dynamic Chassis Control)

DCC posiada trzy tryby jazdy: Comfort, Normal i Sport, które teraz można wybrać korzystając ze zbiorczej funkcji „Wybór profilu jazdy”. W trybie jazdy Individual można przyporządkować trybowi DCC dowolne właściwości trybu jazdy. System DCC steruje adaptacyjnie zaworami amortyzatorów, a tym samym ich charakterystyką, opierając się na udoskonalonym algorytmie sterowania, opracowanym przez Volkswagena. W tym celu DCC wykorzystuje sygnały wejściowe czujników drogi kół i przyspieszenia oraz informacje z zawieszenia i oblicza optymalną dla każdej sytuacji siłę tłumienia drgań. Konflikt między komfortowym a sportowym dostrojeniem zawieszenia został zatem w znacznym stopniu rozwiązany.

Zawieszenie DCC w Golfie VII zostało obniżone o 10 mm w porównaniu z normalnym zawieszeniem i oprócz specjalnych regulowanych amortyzatorów posiada także własne dostrojenie sprężyn i stabilizatorów. Dla platformy MQB system DCC został rozszerzony o wariant z modułową osią o lekkiej konstrukcji (dla modeli o mocy poniżej 90 kW), zastosowaną po raz pierwszy w nowym Golfie. Poprawiono także niektóre parametry w dziedzinie czujników: czujniki drogi kół zostały dostosowane do nowych osi MQB i zoptymalizowane pod kątem masy. Czujniki przyspieszenia nadwozia przestawiono z trzech przewodów analogowych na dwa przewody cyfrowe; moduł sterowania DCC został zmieniony pod względem hardware, obsadzenia i układu. Nowa generacja procesorów o częstotliwości 180 MHz zapewnia regulację w taktach jednomilisekundowych.

MOTOMI Magazyn

Wpisów nie znaleziono

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?