Asystent ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego

Volkswagen rozszerzył zakres funkcji systemu wspomagającego Side Assist o nowego asystenta ułatwiającego wyjechanie z miejsca parkingowego. Następnie system ten adoptowano w w wielu koncernach (film VOLVO) System pomaga uniknąć poważnych wypadków. Bezpieczeństwo zwiększa się przede wszystkim w dwóch sytuacjach. Po pierwsze: na autostradzie, ponieważ rozpoznaje szybko nadjeżdżające pojazdy, znajdujące się w martwym polu widzenia. Po drugie: przy wyjeżdżaniu tyłem z miejsca parkingowego, ponieważ czujniki zauważają pojazdy zbliżające się z boku, niewidoczne dla kierowcy.

Fakty dotyczące Side Assist z asystentem ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego:

1. Side Assist. Side Assist z asystentem ułatwiającym wyjechanie z miejsca parkingowego współpracuje z nową generacją czujników radarowych.
2. Automatyczna aktywacja. Przy prędkości powyżej 10 km/h, aktywujący się automatycznie Side Assist monitoruje przy użyciu dwóch czujników radarowych (wbudowanych w tylny zderzak) otoczenie w odległości do 70 m za Passatem.
3. Zwracanie uwagi. Side Assist diodami w obudowie lusterek zewnętrznych zwraca kierowcy uwagę na pojazdy, które znajdują się za Passatem na sąsiednich pasach lub zbliżają się od tyłu.
4. Ostrzeganie. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz, sygnalizując zamiar skrętu w kierunku rozpoznanego pojazdu, system zainicjuje kolejny stopień ostrzeżenia: dioda w odpowiednim lusterku zacznie migać.
5. Kontrowanie kierownicą. Jeżeli Passat wyposażony jest w Side Assist oraz Lane Assist współpracujący z kamerą, w przypadku ruchu kierownicą w stronę, po której występuje zagrożenie, aktywowany zostanie kolejny stopień ostrzeżenia (nawet bez włączonego kierunkowskazu) po rozpoczęciu przez kierowcę manewru zmiany pasa, system aktywnie skieruje układ kierowniczy w przeciwną stronę. Także w tej sytuacji kierowca może zawsze „pokonać” system i kontynuować proces zmiany toru jazdy.
6. Asystent ułatwiający wyjechanie z miejsca parkingowego. System ten rewolucjonizuje wyjeżdżanie tyłem z miejsc parkingowych prostopadłych do osi jezdni, rozpoznaje bowiem pojazdy zbliżające się z boku, dotychczas często niewidoczne dla kierowcy.
7. Czujnik radarowe. Moduł czujników radarowych asystenta wyjazdu z miejsca parkingowego rejestruje obiekty w odległości do 50 metrów. System aktywowany jest przez włączenie biegu wstecznego lub opcjonalny system Park Distance Control (PDC) przy ruszaniu.
8. Automatyczne hamowanie. W przypadku zagrożenia kolizją, asystent wyjazdu z miejsca parkingowego wygeneruje najpierw optyczne, następnie akustyczne ostrzeżenie. Jeżeli kierowca nie zaniecha manewru i pojawi się bezpośrednie niebezpieczeństwo zderzenia, nastąpi automatyczna ingerencja w układ hamulcowy, która pozwoli zredukować skutki kolizji.

MOTOMI Magazyn

Wpisów nie znaleziono

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?