Asystent jazdy w korkach i Emergency Assist

Dzięki nowemu asystentowi poruszanie się w korkach staje się wygodniejsze.Nowy Emergency Assist ingeruje, gdy stwierdzi niezdolność kierowcy do jazdy

Jako światową premierę Volkswagen oferowani w Passacie ósmej generacji asystenta jazdy w korkach i Emergency Assist. Asystent jazdy w korkach został opracowany na bazie Lane Assist i automatycznego tempomatu ACC. Znacznie poprawia on komfort poruszania się w przypadku utrudnień w ruchu. Volkswagen opracował także nowy system Emergency Assist, który aktywuje się w przypadku braku jakichkolwiek reakcji ze strony kierowcy.

Fakty dotyczące asystenta jazdy w korkach i Emergency Assist: 

1. Asystent jazdy w korkach. Podstawą jest funkcja utrzymywania pasa ruchu, oferowana przez Lane Assist również przy prędkości poniżej 60 km/h. System nie tylko wykonuje korygujące ruchy kierownicą, gdy samochód opuszcza pas ruchu, lecz także automatycznie utrzymuje Passata przez cały czas na środku pasa ruchu.
2. Współpraca z ACC. Automatyczny tempomat ACC jest kolejnym systemem wspomagającym włączonym do asystenta jazdy w korkach. Przy aktywnym ACC Passat automatycznie przyspiesza i hamuje, odpowiednio do ruchu znajdujących się przed nim pojazdów.
3. Połączenie ACC i Lane Assist. ACC i Lane Assist zostały połączone w asystenta jazdy w korkach. System umożliwia automatyczne utrzymywanie kierunku i odległości – samochód wykonuje skręty, przyspiesza i hamuje samodzielnie, jednak pod warunkiem, że kierowca trzyma ręce na kierownicy i podąża za jej ruchami, aby w każdej chwili móc ingerować w układ kierowniczy.
4. Wskazówki akustyczne i optyczne. Jeżeli kierowca nie będzie przejawiał żadnej aktywności za kierownicą lub tylko niewielką aktywność, asystent jazdy w korkach we współpracy z Lane Assist zauważy ten fakt i zasygnalizuje akustycznie oraz optycznie konieczność przejęcia funkcji kierowania pojazdem przez kierowcę.
5. Rozszerzone wezwanie do przejęcia funkcji kierowania. Jeżeli kierowca nie zareaguje na to wezwanie, nowy Passat wygeneruje krótkie, lecz wyczuwalne szarpnięcie hamulców, wzywając w ten sposób nieuważnego lub zmęczonego kierowcę do przejęcia kierownicy.
6. Emergency Assist. Jeżeli kierowca, na przykład na autostradzie, nagle stanie się niezdolny do jazdy i nawet po rozszerzonym wezwaniu przez Lane Assist do aktywnego kierowania nie przejawi aktywności, do akcji wkroczy Emergency Assist.
7. Dodatkowa funkcja Lane Assist. Emergency Assist stanowi rozszerzenie funkcji Lane Assist i w razie konieczności przejmuje na siebie prowadzenie samochodu aż do momentu całkowitego zatrzymania.
8. Doprowadzenie samochodu do zatrzymania. Na podstawie braku aktywności za kierownicą i innych parametrów system stwierdzi, że kierowca jest nieaktywny. W tym przypadku samochód będzie nadal utrzymywał tor jazdy. Jednocześnie włączone zostaną światła awaryjne i zainicjowane lekkie hamowanie ze stałą siłą, aż do momentu zatrzymania samochodu. Aby zapobiec najechaniu na jadący z przodu pojazd, dodatkowo włączony zostanie automatyczny tempomat ACC (o ile należy do wyposażenia).

MOTOMI Magazyn

Wpisów nie znaleziono

Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?