Nowe fotele -skrętna konstrukcja oparcia i siedziska

Ludzki kręgosłup jest fizjologicznie przystosowany do stabilizowania pozycji głowy. Pozwalając na rotację bioder i klatki piersiowej w przeciwnych kierunkach, utrzymuje głowę prosto podczas marszu czy biegu.
Reagująca na nacisk ciała oraz siły zewnętrzne ruchoma konstrukcja siedziska i oparcia fotela Lexus Kinetic Seat poddaje się tego typu skrętom tułowia. W ten sposób fotel ten ogranicza zmiany pozycji głowy powodowane przez ruch samochodu i w efekcie utrzymywane jest stałe pole widzenia. Zmniejsza to doznawane uciążliwości i sprzyja łatwości prowadzenia oraz komfortowi jazdy.

SZKIELET WYPLATANY PAJĘCZYNOWĄ SIATKĄ
Rama fotela opleciona jest wzorowaną na pajęczynie siatką, z promienistymi włóknami rozchodzącymi się od środka oparcia. Siatka jest na tyle elastyczna, że ściśle dopasowuje się do kształtu ciała, przez co wywierany nań nacisk rozkłada się równomiernie, zapewniając wygodę podczas długich podróży.
Środek oparcia jest na wysokości łopatek, co ułatwia ruchy rotacyjne klatki piersiowej względem osi obrotu siedziska. Dzięki temu pozycja głowy pozostaje stabilna, a tułów jest doskonale podtrzymywany. Dodatkową zaletą jest cieńszy profil foteli, co przyczynia się do obniżenia masy samochodu.

PROTEINOWY MATERIAŁ
Oparcie wyplatane jest z użyciem wzorowanego na nici pajęczej jedwabistego włókna syntetycznego*, które w odróżnieniu od tradycyjnych polimerowych włókien sztucznych jest przyjazne dla środowiska naturalnego. Jego głównym składnikiem jest proteina, uzyskiwana w procesie fermentacji bakteryjnej, która następnie jest skręcana w przędzę i przetwarzana w nowatorski materiał o doskonałych własnościach amortyzacyjnych (rozciągliwości).
*QMONOSTM: materiał opracowany przez Spiber Inc.

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?