Nowa Mercedes Klasy G – pakiety wyposażenia

Nowa Klasa G występuje w tak wielu wariantach, że trudno będzie spotkać dwa identyczne egzemplarze. Szeroki wybór opcji to m.in. zasługa faktu, że zakres dodatków sygnowanych przez manufakturę designo włączono już w specyfikacje wyposażenia standardowego.

\

Podróżujący standardowo spoczywają na fotelach obszytych skórą Lugano w kolorze czarnym, brązowym lub beżowym macchiato. Dodatkowo, nabywcy mają do wyboru dwa ekskluzywne pakiety dodatków: Exclusive Interior oraz Exclusive Interior Plus. Pierwszy z nich dostępny jest w jednym z siedmiu odcieni do wyboru. Dwa z nich stanowią eleganckie kombinacje czarnej skóry nappa z jednym z odcieni designo: platynową bielą, jachtowym błękitem lub klasyczną czerwienią. Pakiet zawiera także czarną podsufitkę designo z mikrofibry DINAMICA oraz otwory wentylacyjne w kolorze srebrnym pocienianym wykończeniem. Drugi pakiet – Exclusive Interior Plus – obejmuje dodatkowe elementy obszyte skórą nappa, takie jak wykończenie drzwi, fragmenty konsoli centralnej, panel wskaźników czy tapicerka. Jego znakiem rozpoznawczym są fotele z diamentowymi przeszyciami. Klienci mogą wybierać tu spośród szeregu odcieni designo: czarnego, brązowego espresso oraz klasycznej czerwieni. Po raz pierwszy będzie można zamówić też jasne wnętrze z wszystkimi elementami, od wykładziny do podsufitki, w kolorze beżu macchiato.

Z wszystkimi trzema wariantami łączy się sportowa Linia AMG. W tym przypadku czarna tapicerka siedzeń kontrastuje z czerwonymi przeszyciami na fotelach, panelu instrumentów, drzwiach i konsoli centralnej, a także z czerwonymi pasami bezpieczeństwa. Całość koresponduje ze sportową kierownicą ze spłaszczonym u dołu wieńcem, po raz pierwszy dostępną w Klasie G.

Off-roadowa legenda od 1979 r. Klasa G to topowy model wśród luksusowych aut terenowych. To nie tylko najdłużej produkowany osobowy samochód w historii Mercedes-Benz, ale i przodek wszystkich SUV-ów z trójramienną gwiazdą – i dlatego każdy z nich nosi w swojej nazwie literę „G”.

To, co w 1972 r. zaczęło się od współpracy ówczesnego koncernu DaimlerBenz AG i firmy Steyr-Daimler-Puch w austriackim mieście Graz, dziś tworzy pełną imponujących osiągnięć historię. I tak jak kiedyś, Klasa G jest wytwarzana właśnie w Graz, w dużej mierze ręcznie. Mercedes-Benz Polska, Dział PR, ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa Mercedes-Benz – Marka Daimler AG Strona 7

Od pierwszych szkiców nie miał to być zwykły pojazd terenowy. Specjaliści ds. planowania produktu, projektanci i inżynierowie stworzyli samochód, który oferował atrakcyjne połączenie niezawodności, solidnej konstrukcji oraz doskonałych parametrów terenowych, a który był jednocześnie pełnoprawnym, komfortowym, a przede wszystkim bezpiecznym autem do celów rekreacyjnych.

W chwili premiery rynkowej, wiosną 1979 r., „Gelendę” oferowano z czterema silnikami do wyboru: o mocy od 53 kW/72 KM do 115 kW/156 KM. Klienci mogli zdecydować się na Kabriolet z krótkim rozstawem osi lub Kombi z krótkim albo długim rozstawem osi. W 1989 r. pojazdy z serii modelowej 463 zapoczątkowały ewolucyjny proces, w ramach którego auto modernizowano nie tylko od strony technicznej. Ewolucja ta przyniosła systematycznie rosnącą rzeszę miłośników i podkreśliła charakter modelu jako ekskluzywnego pojazdu na każdą okazję. A od 1993 r. nosi on swoją obecną, oficjalną nazwę: Klasa G.

Z okazji 25. urodzin Klasy G na rynek trafił wyjątkowy wariant, „doszlifowany” przez Mercedes-AMG: G 55 Kompressor. Jego 8-cylindrowy silnik o mocy 350 kW/476 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego zapewnił mu niezrównane osiągi i pokazał ogromny potencjał Klasy G.

30-lecie produkcji modelu w 2009 r. zbiegło się z wprowadzeniem nowych elementów wyposażenia, które przede wszystkim zwiększały komfort i ekskluzywność wnętrza. Ergonomicznie zoptymalizowane przednie fotele M zapewniały lepsze podparcie, a nowe możliwości regulacji i funkcja wentylacji siedzeń sprawiały, że przodek SUV-ów stał się jeszcze bardziej luksusowy. Za sprawą rosnącej popularności w 2016 r. pobił nowy rekord sprzedaży – w ciągu 12 miesięcy trafił do blisko 20 000 nabywców.

W 2012 r. przeprowadzono kolejną modernizację, obejmującą m.in.: nowe jednostki AMG, znacznie poszerzony zakres wyposażenia, jeszcze wyższej jakości wykończenie kabiny i nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, takie jak aktywny system kontroli odległości DISTRONIC Plus czy wspomaganie parkowania PARKTRONIC.

Rok później Mercedes-Benz poszerzył ofertę o wariant G 63 AMG 6×6: trzyosiowy pojazd terenowy łączący „najlepsze z trzech światów”, czyli wszystkie rozwiązania odnowionej Klasy G, solidność ciężkich aut offroadowych oraz technologię sportowego napędu Mercedes-AMG.

Zaprezentowany w roku 2015 model G 500 4×4² wyróżniał się nie tylko luksusową koncepcją wnętrza, ale i 45-centymetrowym prześwitem oraz imponującymi osiągami na asfalcie. Ponadto, od 2015 r. manufaktura designo oferowała klientom możliwość indywidualizacji ich „Gelendy” dzięki ekskluzywnym wersjom wyposażenia. W 2017 r. zadebiutował G 650 Landaulet (średnie zużycie paliwa: 17,0 l/100 km; średnie emisje CO2: 397 g/km) – samochód naprawdę ekstraordynaryjny. To pierwszy tego rodzaju pojazd marki Mercedes-Maybach, zbudowany w zaledwie 99 egzemplarzach. Z wyśmienitą jednostką V12, osiami portalowymi, elektrycznie sterowanym dachem z tkaniny i ekskluzywną specyfikacją wyposażenia w tylnej części  przedziału pasażerskiego, został skierowany do tych nabywców, którzy chcieli cieszyć się jazdą pod gołym niebem niezależnie od nawierzchni, w aurze luksusu i dobrego stylu.

Latem 2017 r. linie produkcyjne w Graz opuściła Klasa G z numerem 300 000 – Mercedes-Benz G 500 w niebieskim, metalicznym kolorze designo Mauritius, ze skórzaną tapicerką w kolorze czarnym, ozdobioną kontrastującą, białą nicią (średnie zużycie paliwa: 12,3 l/100 km; średnie emisje CO2: 289 g/km).

MOTOMI Magazyn
Tags:

Facebook

Zaloguj się używając swojego loginu i hasła

Nie pamiętasz hasła ?